Πέταξε τούρτα στην Τζιοκόντα
διαμαρτυρόμενος για την καταστροφή του πλανήτη
Σε μια ιδιόμορφη διαμαρτυρία προχώρησε χθες ένας άγνωστος μέσα στο μουσείο του Λούβρου. Μεταμφιεσμένος σε ανάπηρη γυναίκα, με περούκα και καθισμένος σε καροτσάκι, σηκώθηκε ξαφνικά και εκσφενδόνισε μια τούρτα στη Μόνα Λίζα (ή Τζιοκόντα) του Λεονάρντο ντα Βίντσι.
https://twitter.com/PopBase/status/1530990759716892672?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1530990759716892672%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.efsyn.gr%2Fkosmos%2Feyropi%2F346017_petaxe-toyrta-stin-tziokonta-diamartyromenos-gia-tin-katastrofi-toy-planiti
https://twitter.com/IZ0IAM2/status/1531131292590321664?ref_src=twsrc%5Etfw%7Ctwcamp%5Etweetembed%7Ctwterm%5E1531131292590321664%7Ctwgr%5E%7Ctwcon%5Es1_c10&ref_url=https%3A%2F%2Fwww.efsyn.gr%2Fkosmos%2Feyropi%2F346017_petaxe-toyrta-stin-tziokonta-diamartyromenos-gia-tin-katastrofi-toy-planiti
Αναρτήσεις στα social media επισημαίνουν ότι η συγκεκριμένη ενέργεια είχε πιθανώς «ακτιβιστικά κίνητρα», και ότι ο στόχος του (με βάση όσα είπε κατά την «επίθεση») ήταν να διαμαρτυρηθεί για την καταστροφή του πλανήτη.
Δεν είναι η πρώτη φορά που η Μόνα Λίζα δέχεται επίθεση. Λόγω της παγκόσμιας φήμης του, ο πίνακας έγινε κι άλλες φορές στο παρελθόν αντικείμενο επιθέσεων, σε μεμονωμένες περιπτώσεις και με ελαφριές φθορές, αλλά και κλοπής, μια φορά το 1911. Στις 30 Δεκεμβρίου του 1956, ένας Βολιβιανός φοιτητής είχε πετάξει μια πέτρα στον πίνακα με τόση δύναμη, που έσπασε τη γυάλινη προθήκη και «χάλασε» λίγο από το χρώμα κοντά στον αριστερό αγκώνα.
Από τότε, τοποθετήθηκε αλεξίσφαιρο τζάμι για να προστατεύει την «Τζιοκόντα». Στις 21 Απριλίου του 1974, ενώ ο πίνακας βρισκόνταν στο Εθνικό Μουσείο του Τόκιο για μια έκθεση, μια γυναίκα τον είχε ψεκάσει με κόκκινο σπρέι, διαμαρτυρόμενη για την έλλειψη προσβασιμότητας για τα ΑμεΑ στο μουσείο. Στις 2 Αυγούστου του 2009, μια Ρωσίδα που της είχαν αρνηθεί τη γαλλική υπηκοότητα ξέσπασε τα νεύρα της πετώντας μια κεραμική κούπα στο τζάμι του πίνακα, χωρίς φυσικά να του προκαλέσει την παραμικρή ζημιά.