Παπαγεωργίου: «Πάντα υπάρχει ένα βιωματικό σύμπαν ενστικτώδες»

Μαρία Παπαγεωργίου:
Το αερικό της ελληνικής μουσικής σήμερα στο AgrinioStories
και αύριο 1/3 στην μουσική σκηνή Ανδρομέδα

«Πάντα υπάρχει ένα βιωματικό σύμπαν ενστικτώδες
και όχι τόσο εγκεφαλικό που μας ορίζει ως οντότητες και μουσικούς»

 

Τις ερωτήσεις έκανε ο Λευτέρης Τηλιγάδας

 

Η Μαρία Παπαγεωργίου είναι μια τραγουδοποιός που προέκυψε στο ελληνικό τραγούδι σε μια εποχή που η δισκογραφία δεν αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση της παραγωγής του τραγουδιού, παρά το γεγονός ότι ήδη η προσωπική της παραγωγή καταγράφει οκτώ τίτλους. Προέκυψε εκεί που ο ερμηνευτής συναντάει το ακροατήριο του ζωντανά: στις συναυλίες και στις μουσικές συντροφιές.

Από το 2004 που εμφανίστηκε στην ελληνική μουσική σκηνή με τη διασκευή του «Κηπουρού», του Παύλου Παυλίδη, το όνομά της έγινε γνωστό από στόμα σε στόμα και όσοι είχαν την εμπειρία να την ακούσουν την χαρακτηρίζουν ως το αερικό της ελληνικής μουσικής.

Με την ευκαιρία της αυριανής της παρουσίας στη μουσική σκηνή του Αγρινίου, Ανδρομέδα, επιχειρήσαμε να την γνωρίσουμε λίγο καλύτερα.

Συντομογραφία πορείας

Η Μαρία Παπαγεωργίου γεννήθηκε το 1984 στα Γρεβενά. Ζει και δραστηριοποιείται στην Αθήνα ως μουσικός και δασκάλα φωνητικής. Έκανε το ντεμπούτο της στη δισκογραφία το 2009 με τη συμμετοχή της στο δίσκο «Homo Logotypous» της Δανάης Παναγιωτοπούλου.

Η δισκογραφία της περιλαμβάνει τους κύκλους τραγουδιών: Ο τελευταίος αναλογικός έρωτας, ΕΣΟΡίΑ, Αλληλογραφία, 4 ΧΡόΝΙΑ ΔΕΥΤέΡΑ, Μνήμη, 3 Μοίρες, Άβουλο Θεριό, Όμορφοι & Ηττημένοι

Το 2016 κυκλοφόρησε το πρώτο της βιβλίο με τίτλο «Μια Χαραμάδα Πανικού» – μια προσωπική αφήγηση για τις κρίσεις πανικού.

Συμμετείχε σε δίσκους άλλων καλλιτεχνών όπως οι: Μίλτος Πασχαλίδης, Νίκος Χαλβατζής, Ελεονώρα Ζουγανέλη κ.α., ως ερμηνεύτρια, μουσικός και συνθέτρια.

 

 

Σε πρώτο πρόσωπο

Πόσο σύνθετη και αποτελεσματική είναι σήμερα η διαδρομή, με αυτή την τεράστια μουσική παραγωγή και το χαοτικό περιβάλλον προώθησης των social media και των ποικίλων μέσων ενημέρωσης, να φτάσει ένα καινούργιο τραγούδι στον κόσμο, να αγαπηθεί και να τραγουδηθεί απ’ αυτόν;

Σύνθετη είναι σε κάθε περίπτωση , το πόσο αποτελεσματική είναι για τον καθένα εξαρτάται πια από την ικανότητα που έχει στο να φτιάξει το προσωπικό του αφήγημα ικανά και άμεσα . Αυτό όμως αφορά κυρίως τον γρήγορο τρόπο κατανάλωσης των πάντων , όπως και της τέχνης . Αν έχεις τα υλικά της καθημερινής τριβής με τη μουσική , την κοινωνία και την αγάπη και δουλεύεις συστηματικά , τότε τα τραγούδια σου που είναι άξια να αγαπηθούν , θα αγαπηθούν . Στον χρόνο τους.

Αν αναλογιστείς την προσωπική σου διαδρομή στο τραγούδι, τι πιστεύεις ότι είναι εκείνο που την χαρακτηρίζει και πως αντιλαμβάνεσαι το αποτύπωμα της έκφρασης σου στα μουσικά δρώμενα της χώρας;

Ίσως αυτό που είπαμε πριν . Δεν σταμάτησα ποτέ να δοκιμάζω , να διαβάζω , να αγαπώ και να συνεργάζομαι . Πολλές φορές δυσκολεύτηκα στον βαθμό που ήθελα να τα παρατήσω , αλλά η ανάγκη μου να αναπνέω μέσα από τις μουσικές με έφερνε πάλι στο διάδρομο της κούρσας μου . Δεν έκανα ποτέ ένα μεγάλο μπαμ και ίσως τελικά αυτό να ήταν και η προστασία της διαδρομής μου . 

Ποιες μουσικές καταβολές θεωρείς ότι ορίζουν τη μουσική σου καταγωγή;

Αδυνατώ να απαντήσω παντα σε αυτήν την ερώτηση ! Γιατί πάντα θέλω να σκέφτομαι ότι μέσα μου κατοικούν αυτοί που θαύμασα , αλλά μπορεί το “είναι γάτα ο κοντός με τη γραβάτα” που χόρευα στα πέντε μου να είναι πιο βιωματική καταβολή από τον Γιάννη Αγγελάκα . Θέλω να πω πως πάντα υπάρχει ένα βιωματικό σύμπαν ενστικτώδες και όχι τόσο εγκεφαλικό που μας ορίζει ως οντότητες και μουσικούς . 

Πόσο δύσκολο είναι σήμερα για έναν καλλιτέχνη να βιοποριστεί αξιοπρεπώς με την τέχνη του; 

Είναι η πιο μεγάλη πρόκληση που έχει να αντιμετωπίσει η γενιά μας, σε συνδυασμό με την πολύ χαμηλή αισθητική και ηθική που υπάρχει γύρω μας . Σε αυτό το επάγγελμα, αν μπεις χωρίς κάποια γνωριμία ή βοήθεια, θέλεις πολλά χρόνια για να αρχίσεις να βιοπορίζεσαι . Μιλάω για το είδος του τραγουδιού που πρεσβεύω . Χρόνια ! Και αν βιοποριστείς , θα είσαι ένα πολύ μικρό ποσοστό των ανθρώπων που κάνουν τη ίδια εργασία . Αλλά τελικά είναι το ποσοστό που αναλογεί στην αισθητική αυτής της χώρας . 

Το άγχος της επιτυχίας είναι ανασταλτικός ή προωθητικός παράγοντας στη τέχνη; Τι είναι εκείνο που το δημιουργεί και πως ξεπερνιέται;

Το άγχος είναι βοηθητικό όταν είναι σε τέτοιο βαθμό που απλά σου δημιουργεί την αίσθηση της ευθύνης. Όταν σε κάνει δυσλειτουργικό, τότε είναι πρόβλημα για την ψυχική σου υγεία. Πάσχοντας για χρόνια από αγχώδη διαταραχή , μπορώ με σιγουριά να σου πω πως είναι το πιο τρυφερό καμπανάκι που σε προειδοποεί πως πρέπει να κανεις ριζικές αλλαγές στη ζωή σου και να έρθεις πιο κοντά στη φύση σου , στο κέντρο σου . Δεν μπορεί να απαντηθεί με μια φράση ούτε πώς ξεκινά στον κάθε άνθρωπο , ούτε στο πώς ξεπερνιέται . Έχει όμως ενδιαφέρον να παρατηρήσουμε γιατί αυτή η ασθένεια συμβαίνει κατά κόρον στις δυτικές κοινωνίες.

Τι προγραμματίζεις για το άμεσο μέλλον;

Συνεχίζουμε τις προσωπικές μου συναυλίες ανά την Ελλάδα, επιστρέφουμε στην Αθήνα στον Σταυρό του νότου , ετοιμάζουμε καινούριες ηχογραφήσεις με την ομάδα μου , κάποιες επιπλέον παραστάσεις με το αφιέρωμα που έχω κάνει για το Θάνο Μικρούτσικο και μία συνεργασία έκπληξη με την Μαργαρίτα Ζορμπαλά!

 

Διαβάστε περισσότερα στην ενότητα
με click στο Posted in Συνέντευξη

One thought on “Παπαγεωργίου: «Πάντα υπάρχει ένα βιωματικό σύμπαν ενστικτώδες»

Comments are closed.