Σταύρος Καλογιάννης:
«Αποτελεί αρνητική εξέλιξη η νέα ακύρωση
του διαγωνισμού για την κατασκευή
του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά».
Με αφορμή την ακύρωση του διαγωνισμού για τον οδικό άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, ο Σταύρος Καλογιάννης, πρώην αναπληρωτής Υπουργός Ανάπτυξης και Υποδομών, δήλωσε: «Αποτελεί αρνητική εξέλιξη η νέα ακύρωση του διαγωνισμού για την κατασκευή του οδικού άξονα Ιωάννινα – Καλπάκι – Κακαβιά, από την Αρχή Δημοσίων Συμβάσεων. Ο άξονας Ιωάννινα – Κακαβιά, προϋπολογισμού 310 εκατ. ευρώ, είναι πολύ σημαντικός όχι μόνο για την Ήπειρο, αλλά και τη Δυτική Ελλάδα και τη νοτιο-ανατολική Ευρώπη, καθώς θα αναβαθμίσει ουσιαστικά το υφιστάμενο οδικό δίκτυο της περιοχής και θα ανοίξει νέες προοπτικές, μεταξύ της Ελλάδας και χωρών των νοτιοδυτικών Βαλκανίων, στους τομείς των μεταφορών, του εμπορίου, του τουρισμού, των logistics.
Έχοντας ασχοληθεί επί πολλά χρόνια ενεργά με το έργο, από τον σχεδιασμό του μέχρι την ολοκλήρωση των μελετών και την αδειοδότησή του, θέλω να τονίσω ορισμένα θέματα, που αφορούν την εξέλιξη της κατασκευής του:
Οι περιβαλλοντικοί όροι του τμήματος Ιωάννινα – Καλπάκι εκδόθηκαν από το Υπ. Υποδομών το 2009. Χρειάζεται επικαιροποίησή τους, καθώς στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων επεκτάθηκε, το 2011, το δίκτυο «Natura 2000».
Για το υπόλοιπο τμήμα, Καλπάκι – Κακαβιά, που το διαχειριζόταν η τότε Περιφέρεια Ηπείρου (νυν Αποκεντρωμένη Διοίκηση), δεν έχουν, δυστυχώς, ολοκληρωθεί ακόμα ούτε οι μελέτες, ούτε οι απαλλοτριώσεις, ούτε η περιβαλλοντική αδειοδότησή του. Χάθηκε πολύτιμος χρόνος τα προηγούμενα χρόνια, παρά τις κατά καιρούς θριαμβευτικές ανακοινώσεις από διάφορες πλευρές.
Πρέπει επίσης το έργο στο σύνολό του να ενταχθεί στο ΕΣΠΑ 2021-2027 για να εξασφαλιστεί η χρηματοδότησή του. Επισημαίνω ότι οι σημαντικές προαιρέσεις που προβλέπονται στον διαγωνισμό δεν πρέπει να αποτελέσουν λόγο μη ολοκλήρωσης του συνολικού έργου.
Μετά λοιπόν και τη δεύτερη ακύρωση του διαγωνισμού, οφείλει το Υπ. Υποδομών με τη νέα πολιτική ηγεσία του, που διακρίνεται για τη συνέπεια και την εργατικότητά της, να ξαναδεί συνολικά το έργο, θέτοντας σαφή χρονοδιαγράμματα, αποφεύγοντας τα λάθη του πρόσφατου παρελθόντος, ώστε ο άξονας να ολοκληρωθεί μέχρι το 2030.
Αυτονόητο θεωρώ ότι πρέπει επιτέλους να ολοκληρωθούν από το Υπ. Υποδομών και οι μελέτες του άξονα Καλπάκι – Κόνιτσα, ώστε να προχωρήσει η κατασκευή του και να αποκτήσει αναβαθμισμένο οδικό δίκτυο η ευρύτερη παραμεθόρια περιοχή της Ηπείρου».