.
| …# ENΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ |
Ανεξάρτητη Συνεργασία Καθηγητών (Α.Σ.Κ) | Αγωνιστική Ενότητα Καθηγητών (Α.Ε.Κ)
Συνεργαζόμενοι Καθηγητές/τριες
Η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης του καθηγητή
και της σχολικής μονάδας, στηρίζεται στο φόβο
και στο έλλειμμα της συλλογικής δράσης που υπάρχει
[ # ENΩΤΙΚΗ ΚΙΝΗΣΗ | Και αυτή τη χρονιά
δηλώνουμε ξεκάθαρα: Η αξιολόγηση δεν θα περάσει! ]
Ο περιορισμός της παιδαγωγικής ελευθέριας,
αποσκοπεί στην μετάλλαξη της δημοκρατική λειτουργία του σχολείου,
κυρίως του Συλλόγου διδασκόντων
Ο συλλογικός άνθρωπος αντικαθίσταται. Στη θέση του κινείται σε πολλαπλά επίπεδα, το άτομο. Φτιάχνεται τόσο από τις πολιτικές αλλαγές, που συντελέσθηκαν κατά τη μετάβαση από τον κλασικό φιλελευθερισμό στη μαζική δημοκρατία, όσο και από τις αλλαγές, που επέφεραν στην κοινωνική και στη προσωπική ζωή η σύγχρονη τεχνική, ο σύγχρονος καταμερισμός της εργασίας.
Στην εκπαίδευση η ανασφάλεια και ο φόβος, επιβάλουν de facto με τις αναθέσεις μαθημάτων, και τα αυστηρά παιδαγωγικά όρια του προγράμματος, τον έλεγχο ταξινόμησης των μαθητών (βλέπε τράπεζα θεμάτων). Η εφαρμογή της ατομικής αξιολόγησης του καθηγητή και της σχολικής μονάδας, στηρίζεται στο φόβο και στο έλλειμμα της συλλογικής δράσης που υπάρχει. Ο περιορισμός της παιδαγωγικής ελευθέριας, αποσκοπεί στην μετάλλαξη της δημοκρατική λειτουργία του σχολείου, κυρίως του Συλλόγου διδασκόντων. Θέλουν έναν άλλο εκπαιδευτικό ρόλο του σημερινού σχολείου, δηλαδή αντί του ανοιχτού ελεύθερου σχολείου, για όλους, επιδιώκεται ένα ευέλικτο και ανταποδοτικό μόρφωμα, που θα λειτουργεί ως «μονάδα παροχής εκπαιδευτικών υπηρεσιών» με βάση το κέρδος!
Το υπουργείο παιδείας εφαρμόζει απόλυτα τις μνημονικές δανειακές δέσμευσης, του πολιτικού συστήματος με τους δανειστές της χώρας. Περικοπές τουλάχιστο στο 50% του προϋπολογισμού του (κόπηκαν φέτος 1000 τμήματα περίπου σε όλη τη χώρα), περιορισμό κόστους μισθοδοσίας, τηλεκπαιδευση κλπ με πρόσχημα το δημογραφικό πρόβλημα.
Έκλεισαν τομείς και ειδικότητες και στα ΕΠΑΛ του νομού μας, με στρατηγικό τους στόχο να διώξουν ένα μεγάλο μέρος μαθητών από τη Λυκειακή βαθμίδα εκπαίδευσης, προς τις ΣΕΚ, χωρίς μαθήματα γενικής παιδείας και καθημερινής φοίτησης στη σχολή.
Η πολιτική συρρίκνωσης των σχολείων αυτή αναγκάζει οικογένειες μαθητών να μετακομίζουν προς τα αστικά κέντρα, στοιβάζουν στα σχολεία του Αγρινίου 28 μαθητές σε κάθε τάξη και μάλιστα μέσα σε κοντέινερ. Κρύβουν όμως επιμελώς τις αιτίες εγκατάλειψης της υπαίθρου και τον πρωτογενή τομέα, που συγκρατούσε τον πληθυσμό στον τόπο καταγωγής τους και ανθούσε η δημόσια εκπαίδευση σε κάθε γωνιά.
Οι εφαρμοστέες, νεοφιλελεύθερες πολιτικές, των μνημονίων, της Ε.Ε. και της εργαλειοθήκης του ΟΟΣΑ, προτάσσουν την ανταποδοτική σχέση «κόστους – κέρδους» και στην εκπαίδευση. Παρεμβαίνουν όμως βιαίως ανισομερώς, στο ζήτημα της αμοιβής της εργασίας, σε βάρος των εργαζόμενων εκπαιδευτικών με πολλούς τρόπους. Όπως με την αξιοποίηση της τεχνολογίας, που έχουν εισάγει νέα εργαλεία χειραγώγησης της μαθησιακής διαδικασίας για τη μείωσης του εκπαιδευτικού κόστους και της καθήλωσης μας σε διαρκεί φτώχεια!.
Όπως είναι γνωστό εδώ και αρκετό καιρό, με την χαλάρωση της συνδικαλιστικής δράσης, η εντατικοποίηση της εργασίας των εκπαιδευτικών, με την αύξηση του ωραρίου, με τις εξαντλητικές μετακινήσεις σε πολλά σχολεία κ.α. έχει πιάσει νταβάνι. Φτάσαμε σε σημείο για την εδραίωση της θέσης εργασίας να έχει δεχθεί ο κλάδος την υποχρεωτικότητα της παρακολούθησης ανούσιων επιμορφώσεων, εκτός ωραρίου, την απόκτηση (ιδιωτικά) επιπρόσθετων τυπικών προσόντων, προκειμένου να νοιώθεις σίγουρος ότι θα προηγείσαι στη κατανομή της θέσεις εργασίας.
Χρόνια τώρα δημιουργείται ένα γκρίζο τοπίο στην ομίχλη στη δημόσια εκπαίδευση, που φθάνει στο σημείο που να μην τολμάς να ψυλλίσεις της λέξεις «αύξηση μισθού»!!! Έχει αφεθεί η αύξηση του μισθού, στην αγαθοεργία του κυβερνήτη και όχι απαίτηση – δικαίωμά μας «να ζούμε με αξιοπρέπεια μόνο από το μισθό μας»!.
Τέσσερα χρόνια τώρα ο κλάδος των εκπαιδευτικών παλεύει ενάντια στην αξιολόγηση σε όλες τις μορφές της, από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τους μέντορες – συντονιστές, μέχρι την ατομική αξιολόγηση, των νεοδιόριστων, που πρώτοι δέχονται τον εκβιασμό της μονιμοποίησής τους, αλλά και παλιών συναδέλφων πλέον που καλούνται να αξιολογηθούν. Η αξιολόγηση είναι μία και ενιαία, Κάθε μία από τις τρεις διαδικασίες που προωθεί το ΥΠΑΙΘΑ αλληλοσυμπληρώνει η μια την άλλη για να κατατάξουν τα σχολεία και τους εκπαιδευτικούς στο ισοζύγια «κόστους – κέρδος».
Στον πολύχρονο αυτόν αγώνα η απεργία αποχή αναδείχθηκε ισχυρό μας όπλο, για αυτό το υπουργείο και η κυβέρνηση την οδηγούν διαρκώς στα δικαστήρια για να τη βγάλουν παράνομη.
Η παραπαίουσα συνδικαλιστική οργάνωση μας, απαξιώθηκε δικαίως ή αδίκως απ’ όλους. Έπαψε σε αρκετές περιοχές της χώρας να υφίσταται, ως αντιστάθμισμα όλων αυτών των αντιεκπαιδευτικών μέτρων που παίρνει η πολιτική εξουσία του υπουργείου παιδεία σε εφαρμογή των νεοφιλελευθέρων κυβερνητικών και Ευρωπαϊκών πολιτικών.
Τα σχολεία και οι εκπαιδευτικοί μετατρέπονται σιγά σιγά σε σύγχρονοι θηριοδαμαστές μιας αντιφατικής και ασθμαίνουσας κοινωνίας. Η ουσία της εκπαίδευσης έχει χαθεί χρόνια τώρα, η ατομική επιτυχία, η εξουσιομανία και ο δικαιωματισμός οδηγούν την εκπαιδευτική κοινότητα, σε πλήρη αδράνεια!!!
Η απουσία της τοπικής ΕΛΜΕ, μας υποχρεώνει για μια ακόμη φορά να πάρουμε πρωτοβουλία ενημέρωσης των συναδέλφων για την οφειλόμενη συλλογική αντίδραση ως κλάδος. .
Δεν πρέπει να μένουμε απαθείς
Δεν πάει άλλο με τον αυταρχισμό, τον εμπαιγμό και την αυθαιρεσία τους. Οι εκπαιδευτικοί, με ενότητα και αποφασιστικότητα, πρέπει να δώσουμε την απάντησή μας. Δεν χάθηκε ακόμα τίποτε δεν είναι τόσο σίγουροι οι τεχνοκράτες του υπουργείου για την επικράτησή τους.
- Υπογράφουμε όλοι όλες τις δηλώσεις Απεργίας – Αποχής
- Ατομική αξιολόγηση: Καλούμε όλους τους συναδέλφους, νεοδιόριστους, παλιότερους, αναπληρωτές, να υπογράψουν μαζικά την Απεργία – Αποχή από την ατομική αξιολόγηση που πρέπει να προκηρύξει η Β΄ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, αν δεν το έχει κάνει, ως όφειλε, όπως πράττουν άλλες ΕΛΜΕ και Σύλλογοι Πρωτοβάθμιας, καθώς και την απεργία αποχή της ΑΔΕΔΥ που βρίσκεται σε ισχύ (αποστέλλουμε και τις δύο δηλώσεις). Είναι το συλλογικό μας όπλο απέναντι στην αυθαιρεσία και τον εκφοβισμό της διοίκησης. Κανένας προϊστάμενος, σύμβουλος, διευθυντής, δεν μπορεί να την αγνοήσει. Κανένας δεν έχει δικαίωμα να εκφοβίζει, να απειλεί και να μη σέβεται το δικαίωμα της απεργίας και του συλλογικού αγώνα που αποτελεί κατάκτηση των εργαζομένων.
- Καλούμε τη Διεύθυνση Εκπαίδευσης και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ που αρνούνται να προχωρήσουν στην αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, να υλοποιήσουν τις αποφάσεις του κλάδου και των σωματείων (ΕΛΜΕ, ΟΛΜΕ, ΑΔΕΔΥ), αλλα και των Δικαστηρίων.
- Το ΔΣ της Β’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας, βέβαια έχει υποστείλει τη σημαία του αγώνα, και δυσκολεύει μια αγωνιστική δράση των συναδέλφων της περιοχής μας, όπως αντίστοιχα και η Α’ ΕΛΜΕ Αιτωλ/νίας. Δεν έχει ενημερώσει, εάν θα στείλει εξώδικο στη διεύθυνση και τα μέλη του ΠΥΣΔΕ, εάν αρνούνται να προχωρήσουν στην αυτοδίκαιη μονιμοποίηση των νεοδιόριστων, καθώς και εάν θα προχωρήσει σε δικαστικές προσφυγές για τον καθένα, αν συνεχίσουν να μην υλοποιούν την δικαστηριακή απόφαση του ΣτΕ.
- Μέντορες συντονιστές: Κανείς εκπαιδευτικός να μην αποδεχτεί τον ορισμό του ως παιδαγωγικός σύμβουλος-μέντορας ή ενδοσχολικός συντονιστής, όπου δυστυχώς οι περισσότεροι συνάδελφοι, λόγω άγνοιας (;), θεωρούν ότι όλα απλά γίνονται για να γίνονται! Όταν μπει η θηλιά θα είναι αργά ….
Άμεσα καλούμε το Δ.Σ. της Β’ ΕΛΜΕ να κάνει εμφανή την παρουσία του με κήρυξη Απεργίας – Αποχής και να σταλεί εξώδικο στη διοίκηση.
- Αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας – ομάδες δράσης: Καμία σχολική μονάδα, κανένας σύλλογος διδασκόντων να μην προχωρήσει στον προγραμματισμό και στη συγκρότηση ομάδων δράσης. Υπογράφουμε τη δήλωση της ΕΛΜΕ – ΟΛΜΕ, που είναι σε ισχύ για απεργία αποχή από την αυτοαξιολόγηση της σχολικής μονάδας και τις ομάδες δράσης και την πρωτοκολλούμε. Όταν υπάρχει πλειοψηφία των εκπαιδευτικών του σχολείου, δεν μπορεί να πραγματοποιηθεί η συνεδρίαση του συλλόγου και να συγκροτηθούν ομάδες δράσης, λόγω έλλειψης απαρτίας (Σας αποστέλλουμε τη δήλωση απεργίας αποχής). Νομίζω ότι δεν ισχύει και ότι έχει κριθεί παράνομη
Τώρα εντείνουμε τον αγώνα μας με συντονισμό ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ, Γενικές Συνελεύσεις, αγώνα διαρκείας!
Συνάδελφοι, ο αγώνας που δίνουμε ενάντια την αξιολόγηση, είναι Αγώνας για το Δημόσιο Σχολείο και τα δικαιώματά μας. Με καθοριστική τη συμβολή των πρωτοβάθμιων σωματείων, ΕΛΜΕ και ΣΕΠΕ, συνεχίζεται με συνεχείς και μαζικές κινητοποιήσεις σε Διευθύνσεις εκπαίδευσης και περιφέρειας. Ας ξεσηκωθούμε. Η οργή ξεχειλίζει.
- Είναι η ώρα να αποφασίσουμε με ΓΣ σχέδιο αγώνα που θα περιλαμβάνει διαδηλώσεις, απεργίες, διαμαρτυρίες, εκδηλώσεις. Δεν πάει άλλο! Προτείνουμε 48ωρη απεργία μέσα στο Οκτώβριο με κινητοποιήσεις σε όλες τις πόλεις. Συγκρότηση συντονιστικής επιτροπής εκπαιδευτικών μονίμων και αναπληρωτών (ΠΕ & ΔΕ) απ’ όλα τα σχολεία του νομού για σχεδιασμό και οργάνωση μας.
- Οργανώνουμε άμεσα εκδήλωση – συζήτηση διαδικτυακή ΕΛΜΕ – ΣΕΠΕ με θέμα: «Προωθούν την αξιολόγηση – την αποδόμηση και ιδιωτικοποίηση του δημόσιου σχολείου με διώξεις, άκρατο αυταρχισμό, ποινικοποίηση των αγώνων: η απάντηση του κινήματος» με ομιλητές δικηγόρους του κινήματος, μάχιμους πανεπιστημιακούς και εκπροσώπους των σωματείων.
- Καλούμε την ΟΛΜΕ, χωρίς αναμονή, μπροστά στη νέα κατάσταση της δικαίωσης δικαστικών προσφυγών νεοδιόριστων, της απάντησης της κυβέρνησης με κλίμα τρομοκρατίας μέσω διώξεων και πειθαρχικών και συνέχισης της αντιεκπαιδευτικής πολιτικής (συμπτύξεις τμημάτων, ολιγομελή, κενά, νέες περικοπές στη χρηματοδότηση των σχολείων, κ.ά.) να οργανώσει πανελλαδικές κινητοποιήσεις και να καλέσει τώρα Γενικές Συνελεύσεις και Γ.Σ. των προέδρων. Να καταθέσει εισήγηση με όλες τις διεκδικήσεις του κλάδου (μισθός, διορισμοί, αξιολόγηση, συμπτύξεις τμημάτων, κενά, ολιγομελή, δημόσιο σχολείο, κ.ά.) με άμεση απεργιακή πρόταση αγώνα και νέες Γ.Σ. κλιμάκωσης του αγώνα. Η κοροϊδία διακήρυξη στη ΔΕΘ για αυξήσεις έως 100 ευρώ στους δημόσιους υπαλλήλους έως το 2027 δεν μπορεί να γίνει αποδεκτή.
- Η ΕΛΜΕ για την επιτυχία των κινητοποιήσεων και δράσεων θα πρέπει προχωρήσει σε συντονισμό και κοινή δράση με ΕΛΜΕ, ΣΕΠΕ Δυτικής Ελλάδας, σε έκδοση υλικών (αφίσες, ανακοινώσεις), εκδηλώσεις, κ.α.
Είμαστε πολλοί και έχουμε δίκιο. Είμαστε όρθιοι, αυτοί μας φοβούνται.
Ο αγώνας στα χέρια των εκπαιδευτικών.
Οκτώβριος 2024.
Η Συντονιστική Επιτροπή
Α’ & Β’ ΕΛΜΕ ΑΙΤΩΛ/ΝΙΑΣ
Φωτογραφία αρχείου από εκλογική διαδικασία της Β ΕΛΜΕ
———————————————————————————-
Οι ανακοινώσεις που δημοσιεύουμε, εκφράζουν τους συντάκτες τους,
χωρίς να συμπίπτουν απαραίτητα με τις απόψεις μας