Άνεσις | Mickey 17, του Μπονγκ Τζουν-χο


.

Κινηματογράφος Δήμου Αγρινίου

Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345


Mickey 17
του Μπονγκ Τζουν-χο

Aπό την Πέμπτη 6 έως και την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις

O οσκαρικός σκηνοθέτης φτιάχνει μια εντυπωσιακή sci-fi παρωδία
για τον καπιταλισμό και μάς πάει μία βόλτα στο διάστημα.
Μας δείχνει όμως μια θέα που έχουμε ξαναδεί.
Δεν νιώθουμε ότι πατήσαμε σ’ έναν νέο, ανεξερεύνητο πλανήτη.

Ώρα προβολής: καθημερινά στις 9:30, το βράδυ

εκτός από την Τρίτη 11 Μαρτίου 2025
που η κινηματογραφική λέσχη προβάλει την ταινία
Η Θυσία | την τελευταία ταινία του Αντρέι Ταρκόφσκι

 

 

Νότια Κορέα, Η.Π.Α., 2025 | Παραγωγή: Ντίντι Γκάρντνερ,
Τζέρεμι Κλάινερ, Μπονγκ Τζουν-χο, Ντούχο Τσόι
Σκηνοθεσία: Μπονγκ Τζουν-χο | Σενάριο: Μπονγκ Τζουν-χο
Φωτογραφία: Ντάριους Κόντζι | Μοντάζ: Γιανγκ Τζιν-μο
Μουσική: Γιάνγκ Τζέι Ιλ
Πρωταγωνιστούν: Ρόμπερτ Πάτινσον, Ναόμι Aκι, Στίβεν Γιουν,
Τόνι Κολέτ, Μαρκ Ράφαλο
Διάρκεια: 137 λεπτά | Διανομή: Tanweer

Ο Μπονγκ Τζουν-χο επιστρέφει 6 χρόνια μετά τα οσκαρικά του «Παράσιτα» με μία ακόμα πικρή, κατάμαυρη παρωδία για την κατάντια της ανθρωπότητας. Παίρνοντας ως πρώτη ύλη το μυθιστόρημα του Εντουαρντ Αστον «Mickey7» (2022), ο Κορεάτης σκηνοθέτης, για ακόμα μία φορά, διασκεδάζει μπλέκοντας τα είδη. Το «Mickey 17» πληρεί την περιγραφή ενός sci-fi fantasy, αλλά δεν είναι ακριβώς «μελλοντολογικό»: ο θεατής το βιώνει, το νιώθει στο στομάχι του ως κάτι πολύ υπαρκτό και σημερινό – μία καυστική κριτική της σύγχρονης πολιτικής σκηνής που γεννά γελοίους, επικίνδυνους, άπληστους, Ελον Μασκ/Ντόναλντ Τραμπ φασίστες. Η ατμόσφαιρα του είναι απόλυτα συνυφασμένη με ένα μεταμοντέρνο, νιχιλιστικό νέο-νουάρ (ακόμα και η αφήγηση του προλόγου θυμίζει «Sunset Boulevard» και «Double Indemnity»), η δράση του έχει βαθιά ρίζα στην κορεατική κινηματογραφική απροκάλυπτη βία. Κι όμως. Η φαρσοκωμωδία πρωταγωνιστεί κι ανατρέπει συνεχώς τον τόνο και τη θερμοκρασία της ταινίας. Και το πιο ειρωνικό από όλα: το καταγγελτικό του μήνυμα για τον αμετροεπή καπιταλισμό είναι πρωταγωνιστικό και ηχηρό, όμως αυτό που βλέπουμε είναι ένα πανάκριβο στουντιακό blockbuster.

Αυτό όμως ίσως να είναι και το κλείσιμο ματιού του σκηνοθέτη, η φάρσα που έστησε στο Χόλιγουντ. Πίσω από την εντυπωσιακή επική εικονογραφία (και πάλι ο Διευθυντής Φωτογραφίας Ντάριους Κόντζι κι η σκηνογράφος Φιόνα Κρίμπι έχουν κάνει θαύματα), όσο γελάμε με την off-beat παρωδία και το action καλπάζει με θόρυβο, ο Μπονγκ Τζουν-χο στην ουσία μας ψιθυρίζει μία μικρή, προσωπική, οικεία ιστορία: κι εμείς, όπως ο Μίκι, προσπαθώντας να επιβιώσουμε, δεν ζούμε. Πεθαίνουμε στη δουλειά, πεθαίνουμε και τον πλανήτη μας – όλοι αναλώσιμοι και στην διάθεση κάθε καραγκιόζη, ρατσιστή, εγωπαθή αποικιοκράτη. Ο «επόμενος στην ουρά» είναι πάντα έτοιμος να μάς αντικαταστήσει – και τώρα με την ΑΙ τεχνολογία, εμείς οι ίδιοι τροφοδοτούμε το ψηφιακό τέρας, με τα συστατικά του πνευματικού μας DΝA.

Με όλους του τους εαυτούς, ο Ρόμπερτ Πάτινσον είναι εξαιρετικός. Ακροβατεί ανάμεσα σε μία Μπάστερ Κίτον αγνή αφέλεια και σε έναν αλά Σιτβ Μπουσέμι «κοενικό» αυτοσαρκασμό. Κοιτά με την μελαγχολία του μουδιασμένου loser ως «Μίκι 17» και την παράνοια του εκδικητικού Μπρους Γουέιν ως «Μίκι 18». Και το κάνει να φαίνεται αβίαστο, νατουραλιστικό, εύκολο. Ο Μαρκ Ράφαλο βουτά πρόθυμα στην καρικατούρα του ακόρεστα φιλόδοξου μεγαλομανή, φορά την ψεύτικη οδοντοστοιχία και την καλλιγραφική υπερβολή με γενναιόδωρη γελοιότητα (ήταν όμως πολύ καλύτερος στο Λάνθιμο), ενώ και η Τόνι Κολέτ, στο ρόλο της αδίστακτης νεόπλουτης μηχανορράφου συζύγου προσφέρει ανατριχιαστικά γέλια με την αφασική κακία της.

Όπως όμως η ηρωίδα της μπλέκει στο μίξερ της ό,τι συστατικό βρίσκει μπροστά της (ακόμα και ανθρώπινη σάρκα) για να φτιάξει την τέλεια «sauce», μπας και τα κλωνοποιημένα πλαστικά κρέατα του αεροσκάφους θυμίσουν κάτι νόστιμο, έτσι κι ο Μπονγκ Τζουν-χο μοιάζει να βάζει στο μπλέντερ γνώριμες πρώτες ύλες των παλιότερων ταινιών του.

Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Mickey 17, του Μπονγκ Τζουν-χο

Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη
δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός
Γενική είσοδος: 6 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων, Αμεα: 4 ευρώ

 

————————————————————————–