.
Κινηματογράφος Δήμου Αγρινίου
Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345
Babygirl
της Χαλίνα Ρέιν
Aπό την Πέμπτη 6 έως και την Τετάρτη 12 Μαρτίου 2025
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις
Eρωτικό θρίλερ, γκροτέσκο μοντέρνο παραμύθι,
σέξι παραβολή για το δικαίωμα της γυναίκας στην αυτοδιάθεση;
Όλα μαζί και με πρωταγωνίστρια μία γενναία Νικόλ Κίντμαν.
Όμως δεν καινοτομεί. Ούτε μάς προσφέρει τον οργασμό που αξίζουμε.
Ώρα προβολής: καθημερινά στις 7:00, το απόγευμα
Η.Π.Α., 2024 | Παραγωγή: Ντέιβιντ Ινοχόσα, Χαλίνα Ρέιν, Τζούλια Οχ
Σκηνοθεσία: Aλίνα Ρέιν | Σενάριο: Aλίνα Ρέιν
Φωτογραφία: Τζάσπερ Βολφ | Μοντάζ: Μάθιου Χάναμ
Μουσική: Κρίστομπολ Τάπια ντι Βιρ
Πρωταγωνιστούν: Νικόλ Κίντμαν, Χάρις Ντίκινσον,
Σόφι Γουάιλντ, Αντόνιο Μπαντέρας
Διάρκεια: 114 λεπτά | Διανομή: Tanweer
H τρίτη σκηνοθετική δουλειά (μετά τα «Instinct» και «Bodies, Bodies, Bodies») της Ολλανδής ηθοποιού Αλίνα Ρέιν επιχειρεί να εξετάσει την πολυπλοκότητα της σεξουαλικότητας και να απενοχοποιήσει τη γυναικεία επιθυμία. Δεν θέλει να κρίνει την ηρωίδα της, αποφεύγει να δρομολογήσει την ιστορία της (σεναριακά και σκηνοθετικά) σε ηθικά μονοπάτια. Επιχειρεί να αντιστρέψει τους όρους: ο άντρας είναι πιστός, βολικός, ερωτευμένος. Η γυναίκα είναι αυτή που προδίδει το γάμο της κι αναζητά σεξουαλική ικανοποίηση αλλού.
Μόνο που επιχειρώντας να προκαλέσει τα όρια του θεατή και να ξεκινήσει τον πολύ χρήσιμο διάλογο για τα ταμπού που -γυναίκες και άντρες- κουβαλάμε για τη γυναίκα στο σεξ, η Ρέιν κάνει επιλογές που δεν επιτρέπουν κορύφωση στην ταινία. Η σωματική αγκύλωση της Κίντμαν λειτουργεί, η αμηχανία των ερωτικών σκηνών (χρήσιμη στην κατάρριψη των κλισέ) όμως φέρνει γέλιο – και δεν είμαστε σίγουροι ότι η σκηνοθέτης συνειδητά επιλέγει τον κωμικό τόνο. Το χιούμορ θα έπρεπε να είναι πολύ σκοτεινό, όχι πλακατζίδικο, ούτε βερμπαλιστικό. Θα έπρεπε να ελλοχεύει πίσω από τα βλέμματα, κάτω από τα ρούχα και την επιδερμίδα – όπως αριστοτεχνικά το είχε κάνει ο Στίβεν Σάινμπεργκ, σκηνοθετώντας την Μάγκι Τζίλενχαλ στη «Γραμματέα» (2002).
Κι αν πραγματικά η Ρέιν ήθελε να βουτήξει στα τολμηρά νερά του σεξ που ταυτίζεται με τον πόνο, ίσως έπρεπε να (ξανα)δεί τη «Δασκάλα του Πιάνου» όπου.ο Μίκαελ Χάνεκε κόβει τον ομφάλιο λώρο της μητρικής τοξικότητας κι επιρροής, ή το «Elle» του Πολ Βερχόφεν που μία γυναίκα κομματιάζει κάθε κλισέ σεξουαλικής απενοχοποίησης.
Το μεγαλύτερο όπλο της ταινίας είναι ότι σαφώς διαθέτει μία ταλαντούχα πρωταγωνίστρια που δεν κωλώνει να αναμετρηθεί με ό,τι την τρομάζει (αλλά κι εκείνη τα έχει αποδείξει όλα αυτά από τα «Μάτια Ερμητικά Κλειστά» του Στάνλεϊ Κιούμπρικ, το «To Die For» του Γκας Βαν Σαντ, ή ακόμα και το τηλεοπτικό «Big Little Lies»).
Και η αλήθεια είναι ότι η Κίντμαν έχει δρομολογηθεί φέτος για βραβεία και διακρίσεις – ακριβώς επειδή τολμά έναν ρόλο που μία ηθοποιός του status της θα απέφευγε. Ομως, οι άντρες της ταινίας είναι η πραγματική έκπληξη. Ο νεαρός Χάρις Ντίκινσον («Το Τρίγωνο της Θλίψης», «Beach Rats») παίζει με αυτοπεποίθηση, τσογλανιά, γοητεία. Κι ο Αντόνιο Μπαντέρας, στον κόντρα ρόλο του εραστή που δεν ικανοποιεί τη γυναίκα του, κρατά εξαιρετικές ισορροπίες ανάμεσα στην τρυφερότητα, την προδοσία, την οργή και κλέβει σε αρκετές στιγμές την παράσταση.
Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Babygirl, της Χαλίνα Ρέιν
Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη
δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός
Γενική είσοδος: 6 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων, Αμεα: 4 ευρώ
