Άνεσις | Η Επιστροφή, του Ουμπέρτο Παζολίνι


.

Κινηματογράφος Δήμου Αγρινίου

Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345


Η Επιστροφή
του Ουμπέρτο Παζολίνι

Aπό την Πέμπτη 28 Νοεμβρίου έως και την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2024
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις, εκτός από το βράδυ της Τρίτης 3/12

Mια διασκευή των τελευταίων ραψωδιών της Οδύσσειας,
με τον Ρέιφ Φάινς και την Ζιλιέτ Μπινός να δίνουν βάρος σε μια μάλλον ισχνή αφήγηση
που στερεί από την θαυμαστή πρωταρχική πηγή της
την μεγαλύτερη αξία της: τη διαχρονικότητα.

Ώρα προβολής: 9:30, το βράδυ

 

Ηνωμένο Βασίλειο, Ιταλία, Ελλάδα, Γαλλία, 2024
Παραγωγή: Ουμπέρτο Παζολίνι, Τζέιμς Κλέιτον,
Ρομπέρτο Σέσσα, Κωνσταντίνος Κοντοβράκης | Σκηνοθεσία: Ουμπέρτο Παζολίνι
Σενάριο: Εντουαρντ Μποντ, Τζον Κόλι | Φωτογραφία: Μάριους Παντούρου
Μοντάζ: Ντέιβιντ Τσαράπ | Μουσική: Ρέιτσελ Πόρτμαν
Πρωταγωνιστούν: Ρέιφ Φάινς, Ζιλιέτ Μπινός, Τσάρλι Πλάμερ, Μαργουάν Κενζάρι,
Aνχελα Μολίνα, Τομ Ρις Χάρις, Νικήτας Τσακίρογλου
Διάρκεια: 116 λεπτά | Διανομή: Rosebud.21

Δεν θα έλεγε ποτέ κανείς ότι ο Ουμπέρτο Παζολίνι δεν έκανε την «Επιστροφή» ορμώμενος προφανώς από την διαχρονική και μαζική γοητεία ασκεί ο μύθος αυτού του τελευταίου κομματιού της Οδύσσειας του Ομήρου, αλλά, όπως προδίδει και η ίδια την ταινία, και από μία προσωπική του αναζήτησή – καλλιτεχνική και ανθρώπινη – πάνω στις έννοιες της απουσίας, της αναμονής, της «επιστροφής».

Η κινηματογραφική διασκευή των τελευταίων ραψωδιών της Οδύσσειας από τον ίδιο τον Παζολίνι δηλώνουν by the book πίστη στον Όμηρο και το πνεύμα του, αλλά είναι και ελαφρά μετατοπισμένη από το επίπεδο του επικού παραμυθιού σε αυτό της αρχαίας τραγωδίας. Το σενάριο επικεντρώνεται περισσότερο στα τρία μέλη της οικογένειας – Οδυσσέας, Πηνελόπη, Τηλέμαχος – και στο πώς έχει επιδράσει πάνω τους η μεγάλη απουσία του πατέρα/συζύγου, πριν η επιστροφή του γίνει καταλύτης για μια σύγκρουση σχεδόν κοσμική, πριν από της αλήθειας με το ψέμα, αυτή της πίστης με την προδοσία.

Με μινιμαλιστικές ιδέες – και στην εικονογράφηση, που θυμίζει τη φιλοσοφία του άλλου Παζολίνι, του Πιερ Πάολο πάνω στα κοστούμια και τα σκηνικά «εποχής – αλλά και χρήση του τοπίου της έρημης, λεηλατημένης από την ακυβερνησία και τους βάρβαρους μνηστήρες Ιθάκης (με γυρίσματα και στην Ελλάδα και στην Ιταλία), ο Παζολίνι αφήνει τον Όμηρο να οδηγήσει τη Μούσα που με τη σειρά της οδηγεί το θυμικό του αναγνώστη/θεατή ανά τους αιώνες σε μια έκρηξη συναισθηματική που όμοια της σχεδόν ξεπερνά όλες τις αριστουργηματικές γλαφυρές περιγραφές των μαχών στην Τροίας και των περιπετειών του Οδυσσέα στο ταξίδι του προς το σπίτι.

Και δεν θα έλεγες ποτέ κανείς ότι ο Ρέιφ Φάινς πριν από οποιοδήποτε άλλο μέρος του καστ δεν έχει συλλάβει την απουσία που βρίσκεται μέσα στον Οδυσσέα, πριν ακόμη αρχίσει να αναγνωρίζει τον τόπο του και να σχεδιάζει την τελική «επιστροφή» του. Θλιμμένος, αλλά πολεμιστής, με γνώση του φορτίου που κουβαλά (έχει επιστρέψει μόνος χωρίς κανέναν από τους άντρες του, έχει λείψει τόσο που το βασίλειο του είναι πλέον μια πηγή αγριότητας, ο γιος του είναι θύμα της βαρβαρότητας των μνηστήρων, η γυναίκα του ένα διαρκές τρόπαιο για τις ορέξεις του καθενός), ο Οδυσσέας του Φάινς είναι σωματικά, στην πιο ενδιαφέρουσα πτυχή του ρόλου, ο άντρας που πρέπει να ανακτήσει σχεδόν από την αρχή τις ιδιότητες του.

 

Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Η Επιστροφή | The Return

Κάθε Κυριακή και Τετάρτη
δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός
Γενική είσοδος: 6 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων, Αμεα: 4 ευρώ

 



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *