Άνεσις | Ο Νόμος του Μέρφυ, του Άγγελου Φραντζή


.

Κινηματογράφος Δήμου Αγρινίου

Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345


Ο Νόμος του Μέρφυ – του Άγγελου Φραντζή

Aπό την Πέμπτη 21 έως και την Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2024
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις

Μετά την «Ευτυχία», ο Aγγελος Φραντζής επιστρέφει με ένα υπαρξιακό μπουλβάρ,
μία screwball κωμωδία τόσο αναρχική και γενναία,
που σε κερδίζει ακόμα και στις στιγμές που αποτυγχάνει…

Ώρα προβολής: 6:30, το απόγευμα

 

 

Ελλάδα, 2024
Παραγωγή: Διονύσης Σαμιώτης | Σκηνοθεσία: Αγγελος Φραντζής
Σενάριο: Κατερίνα Μπέη, Κωστής Σαμαράς, Αγγελος Φραντζής
Φωτογραφία: Γιώργος Καρβέλας | Μοντάζ: Λάμπης Χαραλαμπίδης
Μουσική: Σταμάτης Κραουνάκης
Πρωταγωνιστούν: Kάτια Γκουλιώνη, Ανδρέας Κωνσταντίνου,
Κωνσταντίνος Μαρκουλάκης Νίκος Κουρής, Τόνια Σωτηροπούλου,
Θάνος Τοκάκης, Χρήστος Στέργιογλου, Βικτώρια Μπιτούνη, Βαγγελιώ Ανδρεαδάκη,
Λυδία Φωτοπούλου, Effi Rabsilber, Λευτέρης Πολυχρόνης, Ευάγγελος Βογιατζής
Διάρκεια: 129 λεπτά

Πέντε χρόνια μετά την επιτυχία της «Ευτυχίας» ο Αγγελος Φραντζής επιστρέφει με την 7η μεγάλου μήκους του – μία πολύ πιο προσωπική ταινία, αλλά ακόμα πιο φιλόδοξη κι επική (όχι όπως σπάταλα χρησιμοποιούμε αυτό το επίθετο, αλλά ουσιαστικά). Συνυπογράφοντας το σενάριο με την Κατερίνα Μπέη και τον Κωνσταντίνο Σαμαρά, αποφασίζει να μιλήσει για τα μεγάλα, τα υπαρξιακά, τα άλυτα. Όσα ακόμα βασανίζουν τον άνθρωπο. Όσα ακόμα κρατούν τη γυναίκα στις αρχέγονες αλυσίδες ανέφικτων ρόλων και προσδοκιών. Και να το κάνει απροσδόκητα, τολμηρά, απίστευτα γενναία.

Γιατί κάνει την ανατροπή: τα πανάρχαια θα τα εκφράσει ο κινηματογραφικός μοντερνισμός, για τα πιο σοβαρά θα μιλήσει η κωμωδία. Κι όχι μία απλή, συντηρητικών δομών και ασφαλούς εκτέλεσης κωμωδία. Αλλά μία screwball comedy (ένα είδος που δεν έχουμε αναμετρηθεί στην Ελλάδα) με την ένταση, τη σωματικότητα, την υπερβολή, την κινησιολογία στα κόκκινα. Με τη βοήθεια του πάντα εξαιρετικού DP Γιώργου Καρβέλα, ο Φραντζής επιχειρεί να αναμετρηθεί με την απαίτηση εγρήγορσης του genre, γυρίζοντας σχεδόν όλη την ταινία με μονοπλάνα – δένει την κάμερα σε ράγες, γερανούς και steady, την εκτοξεύει σε τρεχαλητή κίνηση, υγρή τράβελινγκ ροή, άπνοη καταγραφή της πνοής της ηρωίδας του. Γιατί αυτό τον ενδιαφέρει κυρίως -πέραν από το πολύ καλά μελετημένο και χορογραφημένο τεχνικό εύρημα: η ψυχολογική σύνδεση του θεατή με την αναστάτωση της. Η βουτιά στο δικό μας ασυνείδητο, όσο ο Φραντζής, πολύ συνειδητά, κρατά κάτω από το νερό τη γυναίκα να πνίγεται.

Όχι δεν περνάει απαρατήρητο: ένας άνδρας σκηνοθέτης, δημιουργός, καλλιτέχνης που νιώθει την αναγκαιότητα να εκφράσει τους δικούς του μύχιους προβληματισμούς, να δώσει φωνή στις πιο επώδυνες αναρωτήσεις του, να προσπαθήσει να απαντήσει στην εκκωφαντική σιωπή των υπαρξιακών μας αδιέξοδων, επιλέγει ο «άνθρωπος ηχείο» να είναι μια γυναίκα. Μοιάζει απλό, οριακά αυτονόητο, αλλά δεν είναι καθόλου.

 

Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Ο Νόμος του Μέρφυ

 

Κάθε Κυριακή και Τετάρτη
δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός
Γενική είσοδος: 6 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων, Αμεα: 4 ευρώ

 



Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *