Τα φωτοβολταϊκά σε Καστράκι και Στράτο – 2. Οι γνωμοδοτήσεις

Οι Αρνητικές γνωμοδοτήσεις
από το Δήμο Αγρινίου
για τα έργα:

«Εγκατάσταση και λειτουργία
πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού
ισχύος 120 MW στην τεχνητή λίμνη Καστρακίου»
«Εγκατάσταση και λειτουργία
πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού
ισχύος 42 MW στην τεχνητή λίμνη Στράτου»

Στην προηγούμενη ανάρτησή μας (δείτε ΕΔΩ) αναφερθήκαμε στα βασικά χαρακτηριστικά των δύο πλωτών ισχύος 120 ΜW και 42 ΜW που η «Τέρνα Ενεργειακή» επιθυμεί να εγκαταστήσει στις τεχνητές λίμνες του Καστρακίου και του Στράτου αντίστοιχα, όπως αυτά καταγράφονται στις Μ.Π.Ε. των δυο έργων.

Η συζήτηση που πραγματοποιήθηκε για την διατύπωση γνώμης πάνω στις Μελέτες Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων αυτών των δύο φωτοβολταϊκών σταθμών ξεκίνησε με την ενημέρωση από τον πρόεδρο του οργάνου ότι ήδη έχουν γνωμοδοτήσει αρνητικά οι τοπικές κοινότητες που γειτνιάζουν με τις τεχνικές λίμνες, καθώς επίσης και κάποιοι πολιτιστικοί και κοινωνικοί σύλλογοι της περιοχής.

Το τι ακριβώς ειπώθηκε στο Δημοτικό Συμβούλιο από τη δημοτική αρχή, από τους επικεφαλής των παρατάξεων και από τους πολίτες που πήραν το λόγο, μπορεί κάποιος να το παρακολουθήσει στο βίντεο που ακολουθεί (από 3:32:00 έως 5:11:30).

 

 

Τα όσα ακούστηκαν στην αίθουσα μόνο γνωμοδοτήσεις επί των μελετών δεν ήταν. Ήταν πολιτικές τοποθετήσεις που εστιαζόταν κυρίως στην καταγγελία:

  • της υποβάθμισης της έκφρασης των τοπικών κοινωνιών για τα ζητήματα που τους αφορούν με τον χαρακτηρισμό της απόφασης τους “γνωμοδότηση”,
  • της έλλειψης χωροταξικού σχεδιασμού, καθώς και
  • του νομικό πλαίσιο που διαμορφώνει η κυβέρνηση Μητσοτάκη αναφορικά με τις ενεργειακές κοινότητες των Οργανισμών της Τοπικής Αυτοδιοίκησης και την εξάρτηση τους από τις κερδοφόρες επενδύσεις των «μεγάλων παικτών» με το «σχέδιο Απόλλων».

Το προβληματικό όμως και με τις τρεις παραπάνω καταγγελίες είναι ότι και οι τρεις αφορούν πολιτικές επιλογές των κομμάτων που κυβέρνησαν τη χώρα από το 2004 μέχρι και σήμερα. Αυτά ήταν: η Νέα Δημοκρατία, το ΠΑΣΟΚ και ο ΣΥΡΙΖΑ. Το σύνολο των δημάρχων που διατέλεσαν μέλη της ΚΕΔΕ όλα αυτά τα χρόνια ήταν και είναι στελέχη των κατά τόπους «κομματικών στρατών» ή φίλοι και συνεργάτες τους, οι οποίοι αγωνίστηκαν αυτές οι επιλογές να γίνουν πλειοψηφικά θεσμοθετημένες πραγματικότητες. Εκ του αποτελέσματος μάλιστα μόνο συγκυριακά και στιγμιαία κατήγγειλαν τα όσα και σήμερα καταγγέλλουν, συνεχίζοντας μάλιστα να τους παρέχουν πολιτική στήριξη και φιλοδοξώντας οι περισσότεροι την πολιτική τους ανέλιξη σε υψηλότερα πόστα.

Να θυμίσουμε σε αυτό το σημείο ότι χωροταξικός σχεδιασμός για τις ΑΠΕ υπάρχει και είναι μάλιστα σε ισχύ από το 2008 (Μπορείτε να τον δείτε ΕΔΩ). Το ζήτημα είναι κατά πόσο αυτός ο σχεδιασμός εφαρμόστηκε από τους επενδυτές και τις υπηρεσίες του κράτους οι οποίες αδειοδότησαν και έλεγξαν «τα πάντα όλα»για να φτάσουμε σήμερα στο σημείο να έχουμε σήμερα την εικόνα που έχουμε (Δείτε ΕΔΩ).

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι, από τον Δεκέμβριο του 2020, υπάρχει και αναθεωρημένο Περιφερειακό Χωροταξικό Πλαίσιο της Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας (δείτε ΕΔΩ), το οποίο νομιμοποίησε «τα πάντα όλα» των επενδυτικών αυθαιρεσιών συγκριτικά με τον χωροταξικό σχεδιασμό για τις ΑΠΕ του 2008.


Ας δούμε όμως τα επίσημα επιχειρήματα για τα οποία ο Δήμος Αγρινίου είπε OXI αρχικά στην «Εγκατάσταση και λειτουργία πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 120 MW στην τεχνητή λίμνη Καστρακίου» και ακολούθως στην ΜΠΕ για την «Εγκατάσταση και λειτουργία πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 42 MW στην τεχνητή λίμνη Στράτου».


«Με βάση το περιεχόμενο και την ανάλυση της Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων, η εισήγηση του Δήμου Αγρινίου», αναφέρει η απόφαση του δημοτικού συμβουλίου, «είναι ΑΡΝΗΤΙΚΗ για την υποβληθείσα Μ.Π.Ε. για τους εξής λόγους:

»Η υφιστάμενη τεχνητή λίμνη του Καστρακίου ανήκει στην Δ.Ε.Η. Α.Ε. Ως φορέας η Δ.Ε.Η. Α.Ε. μερίμνησε να εκδοθεί η ΚΥΑ 129264/23-5-2007 για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων  της λειτουργίας των «Υφιστάμενων ΥΗΣ: Κρεμαστών, Καστρακίου και Στράτου Ι και ΙΙ στον ποταμό Αχελώο του Ν. Αιτ/νίας και Ευρυτανίας» και η με Α.Π. οικ.2051968/18-11-2011 Τροποποίηση της προαναφερθείσας ΚΥΑ.

»Στις αποφάσεις αυτές, περιγράφονται περιβαλλοντικοί όροι ως προς την οικολογική παροχή του ποταμού Αχελώου για την διασφάλιση των οικοσυστημάτων κατάντη των φραγμάτων, μέτρων για την αποφυγή ρύπανση κτλ., όροι για την τήρηση των οποίων υπεύθυνος είναι ο φορέας του έργου, δηλαδή η ΔΕΗ Α.Ε.

»Ειδικότερα και σε στοιχεία που σχετίζονται με το υπό γνωμοδότηση έργο:

    • Στην παράγραφο Δ, α/α 15 της με Α.Π. οικ.2051968/18-11-2011 Τροποποίηση της προαναφερθείσας ΚΥΑ129264/23-5-2007 αναφέρεται: «Από τον φορέα λειτουργίας του έργου να γίνει οριοθέτηση των λιμνών (ανώτατη στάθμη λειτουργίας και ανώτερη στάθμη πλημμύρας). Ειδικότερα για την λίμνη του Καστρακίου να γίνει επικαιροποίηση της οριοθέτησης βάσει των τροποποιημένων στοιχείων».
    • Στο άρθρο 27 της ΚΥΑ 129264/23-5-2007 αναφέρεται η ανάγκη ενός Ολοκληρωμένου Σχεδίου Διαχείρισης και Ανάδειξης της περιοχής των έργων στο πλαίσιο των αναπτυξιακών δυνατοτήτων και προοπτικών της περιοχής που οριοθετείται κατά μήκος της ροής του ποτάμιου συστήματος όπως έχει διαμορφωθεί από το σύνθετο τεχνικό έργο ταμιευτήρων, φραγμάτων και υδροηλεκτρικών σταθμών.
    • Προσδίδεται έμφαση στην ανάπτυξη του τομέα του τουρισμού και αναψυχής με όρους ήπιων μορφών, αξιοποιώντας και προβάλλοντας τους περιβαλλοντικούς πόρους των λιμνών και των ευρύτερων παραλίμνιων περιοχών. Πέραν των γενικών αυτών κατευθύνσεων αναφέρονται και συγκεκριμένες επιθυμητές δραστηριότητες, όπως δίκτυα πεζοπορίας, μονοπάτια αλλά και συνοδευτικές εγκαταστάσεις όπως το Κέντρο Ενημέρωσης Επισκεπτών, Μουσείο Νερού, προτείνοντας και ορισμένες χωροθετήσεις.
    • Σε εφαρμογή των επιταγών του προηγούμενου άρθρου, η ΔΕΗ Α.Ε. και η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας συγχρηματοδότησαν και εκπόνησαν σε δυο φάσεις την «Μελέτη Ολοκληρωμένου Σχεδίου Διαχείρισης και Ανάδειξης περιοχής λιμνών και τεχνητών φραγμάτων ανάντη φράγματος Κρεμαστών έως εκβολές Αχελώου». Στην Β Φάση της εγκεκριμένης μελέτης, εκτός των άλλων, στο Κεφ. Β1.3.2.7.3. «Χωρική Ενότητα Τεχνητής Λίμνης Καστρακίου» καθορίζονται οι ακόλουθοι στόχοι ανάδειξης που συνίστανται σε:
    1. Αναβάθμιση των οδικών προσβάσεων για ήπιες τουριστικές διαδρομές
    2. Ανάπτυξη λιμναίου τουρισμού
    3. Ανάδειξη του οικισμού του Μπαμπαλιού ως κέντρο ήπιων οικοτουριστικών δραστηριοτήτων της δυτικής όχθης
    4. Αξιοποίηση των ιαματικών πηγών και εγκαταστάσεων
    5. Αναβάθμιση των υποδομών υποδοχής και ξενάγησης του Φράγματος Καστρακίου
    6. Ανάδειξη των γεωλογικών σχηματισμών για προσέλκυση εξειδικευμένου ενδιαφέροντος επισκεπτών.

»Στην υποβληθείσα ΜΠΕ για το έργο των πλωτών ΦΒ στην τεχνητή λίμνη Καστρακίου, ΔΕΝ λαμβάνονται υπόψη οι προαναφερόμενες Αποφάσεις και οι στόχοι για την ανάδειξη της περιοχής. Προτείνεται ένα έργο (στην υδάτινη επιφάνειά της τεχνητής λίμνης Καστρακίου) που δεν είναι συμβατό με τις επιταγές τόσο της ΚΥΑ των περιβαλλοντικών Όρων της ΔΕΗ Α.Ε. για την λειτουργία του έργου των υφιστάμενων ΥΗΣ Κρεμαστών, Καστρακίου και Στράτου Ι και ΙΙ στον ποταμό Αχελώο του Ν. Αιτ/νίας και Ευρυτανίας, όσο και της Αναπτυξιακής προοπτικής της ευρύτερης περιοχής (ανάπτυξη λιμναίου τουρισμού) από την Περιφέρειας Δυτικής Ελλάδας και συνακόλουθα του Δήμου Αγρινίου.

»Ο φάκελος της ΜΠΕ του έργου που έχει τεθεί σε διαβούλευση, αναφέρεται σε νέο έργο «Εγκατάσταση και λειτουργία πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 120 MW στην τεχνητή λίμνη Καστρακίου» με φορέα τηνΤΕΡΝΑ ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ Α.Β.Ε.Τ.Ε. Από την μελέτη δεν στοιχειοθετείται η σύμφωνη γνώμη της ΔΕΗ Α.Ε. για το έργο (ως φορέας και υπεύθυνος τήρησης των περιβαλλοντικών όρων της λειτουργίας των ΥΗΣ) και δεν έχει τηρηθεί η διαδικασία του άρθρου 6 του Ν.4014/2011 /όπως ισχύει, περί Τροποποίησης ΑΕΠΟ, μιας και όπως προαναφέραμε η θέση του έργου εμπίπτει στις διατάξεις της ΚΥΑ 129264/23-5 2007 για την έγκριση περιβαλλοντικών όρων της λειτουργίας των «Υφιστάμενων ΥΗΣ: Κρεμαστών, Καστρακίου και Στράτου Ι και ΙΙ στον ποταμό Αχελώο του Ν. Αιτ/νίας και  Ευρυτανίας» και της με Α.Π. οικ.2051968/18-11-2011 Τροποποίησης της προαναφερθείσας ΚΥΑ.

»Στο Κεφ. 2.3 «ΕΝΑΛΛΑΚΤΙΚΕΣ ΛΥΣΕΙΣ» και την παράγραφο 2.3.6 «Άλλες παράμετροι που εξετάστηκαν» της υποβληθείσας ΜΠΕ, διαπιστώνεται ότι για τον σχεδιασμό του έργου στην θέση του ΥΗΣ Καστρακίου, δεν έχουν ληφθεί υπόψη βασικοί παράμετροι όπως η βαθυμετρία (προφίλ και βάθος νερού), τα εδαφοτεχνικά χαρακτηριστικά του πυθμένα και η διακύμανση της στάθμης του νερού. Η ΜΠΕ δεν εξετάζει τις τεχνικές τοπικές παραμέτρους σχεδιασμού του πλωτού ΦΒ και δεν προτείνει εναλλακτικές λύσεις ως προς τον σχεδιασμό του προτεινόμενου έργου. Αντίθετα αναφέρεται ότι: «Στο πλαίσιο του οριστικού σχεδιασμού του έργου, θα γίνει η επιλογή των βέλτιστων από τεχνική άποψη λύσεων».

»Στο Κεφ. 9.5.1 της ΜΠΕ «Επιπτώσεις στο φυσικό περιβάλλον (χλωρίδα, πανίδα, οικοσυστήματα)» κατά την φάση λειτουργίας του έργου, ο υπολογισμός των επιπτώσεων στο φυσικό περιβάλλον από την κάλυψη της υδάτινης επιφάνειας είναι προβληματικός καθώς:

»Το υδροδυναμικό και ποιοτικό μοντέλο που αναπτύχθηκε για τον Ταμιευτήρα Καστρακίου με σκοπό τη διερεύνηση της επιρροής εγκατάστασης φωτοβολταϊκών πάνελ στα ποιοτικά χαρακτηριστικά της τεχνητής λίμνης Καστρακίου βασίστηκε σε προσομοίωση μοντέλου και όχι από μετρήσεις στο πεδίο. Τα στοιχεία προσομοίωσης χρησιμοποιούν στοιχεία από το υδρολογικό έτος του 2017 (όχι πρόσφατα), ενώ η ρύθμιση των παραμέτρων του μοντέλου, τόσο του υδροδυναμικού όσο και του ποιοτικού, βασίστηκε στη χρήση δορυφορικών δεδομένων θερμοκρασίας και χλωροφύλλης από τους δορυφόρους. Γίνεται αντιληπτό ότι ο πιο πάνω τρόπος υπολογισμού των επιπτώσεων στο φυσικό περιβάλλον από την κάλυψη της υδάτινης επιφάνειας με τα πάνελ είναι προσεγγιστικός και όχι ακριβής καθώς αλλού έχουμε υποεκτίμηση και αλλού υπερεκτίμηση δεδομένων ή ερμηνεία κατά το δοκούν.

»Θεωρούμε ότι το έργο έχει σημαντική οπτική ρύπανση για τους οικισμούς Μαλαταίικο και Κοκκινόλογγος, που σύμφωνα και με το Κεφ. 9.3 της ΜΠΕ υπάρχει οπτική επαφή. Η ΜΠΕ του έργου δεν αναφέρει κανένα μέτρο αντιμετώπισης παρά εκτίμηση χαμηλής έντασης της επίπτωσης αυτής. Μάλιστα θεωρεί ότι η διαδικασία ένταξης ενός φωτοβολταϊκού συστήματος στο περιβάλλον βασίζεται στη δυναμική οπτική σύζευξή του με τα τοπιολογικά στοιχεία της περιοχής εγκατάστασης, αγνοώντας έτσι το πλούσιο φυσικό περιβάλλον, καθώς και τα ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία της άμεσης περιοχής.

»Σε σχέση με την επίδραση του έργου στην ποιότητα την υδάτων στο Κεφ. 5.2.3.2 “Σχέδια Διαχείρισης Υδάτων” της υποβληθείσας ΜΠΕ αναφέρονται τα ακόλουθα: “Στην περιοχή μελέτης του έργου απαντάται το στο Ποτάμιο Ιδιαιτέρως Τροποποιημένο Υδατικό Σύστημα (ΙΤΥΣ) λιμναίου χαρακτήρα Τεχνητή Λίμνη Καστρακίου – EL0415RL00200003H”, έκτασης 26,92 km². Σύμφωνα με την 2η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης ΛΑΠ του ΥΔ Στερεάς Ελλάδας (EL04), το οικολογικό δυναμικό χαρακτηρίζεται ως καλό και ανώτερο και η χημική κατάστασή του ως καλή.

»Η καθορισμένη χρήση ύδατος σύμφωνα με το άρθρο 4(3)(α) της ΟΠΥ στην οποία εμπίπτει το ΙΤΥΣ Τεχνητή Λίμνη Καστρακίου – EL0415RL00200003H, είναι “Αποθήκευση ύδατος: Παραγωγή υδροηλεκτρικής ενέργειας, άρδευση, υδροδότηση. Προστασία από πλημμύρες”. Από τον ταμιευτήρα Καστρακίου καλύπτονται οι υδρευτικές ανάγκες του Αγρινίου. Οι ετήσιες υδρευτικές απολήψεις για την περιοχή του Αγρινίου, σύμφωνα με στοιχεία της Δ.Ε.Η. ανέρχονται σε 10.637.000 m³ για τα έτη 2008-2016.

»Το υπό μελέτη έργο δε θα έχει επιπτώσεις στα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά των επιφανειακών και υπόγειων υδάτινων σωμάτων της περιοχής του έργου, όπως αναλύεται και στο κεφάλαιο 9.13 της παρούσας ΜΠΕ. Δε συνδέεται με κατανάλωση υδατικών πόρων, ούτε επηρεάζει τις υφιστάμενες χρήσεις ύδατος στην Τεχνητή Λίμνη Καστρακίου.”

»Παρόλο που γίνεται απλή αναφορά για την υδροδότηση του Δήμου Αγρινίου από τον ταμιευτήρα του Καστρακίου (υπάρχει η Απόφαση Άδειας Χρήσης Νερού της Δ/νσης Υδάτων Δυτικής Ελλάδας: Α.Π. 53278/2088/28-4-2014), στην ΜΠΕ δεν επισημαίνεται ότι τα ύδατα προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση που εμπίπτουν στο (άρθρο 7) της Οδηγίας 2000/60/ΕΚ «για τη θέσπιση πλαισίου κοινοτικής δράσης στον τομέα της πολιτικής των υδάτων» του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 23ης Οκτωβρίου 2000 και για την προστασία τους έχουν θεσπιστεί ειδικά μέτρα στα ΣΔΛΑΠ.

»Με βάση την 1η Αναθεώρηση του Σχεδίου Διαχείρισης των Λεκανών Απορροής Ποταμών του Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας, αλλά και την υπό διαβούλευση 2η Αναθεώρηση, το μέτρο ΜΟ4Β0403: «Προστασία υδροληπτικών έργων ύδατος που προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση από Επιφανειακά Υδατικά Συστήματα», έχει ως αντικείμενο την προστασία των επιφανειακών υδατικών συστημάτων που προορίζονται για ανθρώπινη κατανάλωση, μέσω του καθορισμού ζωνών ασφαλείας για τα ΕΥΣ, σύμφωνα με τα όσα ορίζονται στην Οδηγία 2020/2184/ΕΕ (Άρθρο 8:Εκτίμηση κινδύνου και διαχείριση κινδύνου των λεκανών απορροής για σημεία υδροληψίας νερού ανθρώπινης κατανάλωσης). Πιο συγκεκριμένα προβλέπεται η εκτίμηση κινδύνου η οποία περιλαμβάνει τα ακόλουθα στοιχεία: α) χαρακτηρισμό των λεκανών απορροής για σημεία υδροληψίας, περιλαμβανομένων: i) ταυτοποίηση και χαρτογράφηση των λεκανών απορροής για σημεία υδροληψίας· ii) χαρτογράφηση των ζωνών ασφαλείας, εφόσον έχουν καθοριστεί τέτοιες ζώνες (ΣΑΝ, προσωρινές ζώνες) σύμφωνα με το άρθρο 7 παράγραφος 3 της οδηγίας 2000/60/ΕΚ.

»Στην ΜΠΕ ΔΕΝ τεκμηριώνεται συνεπώς με κανένα τρόπο πως έχουν αντιμετωπιστεί ζητήματα που συνδέονται έμμεσα με τη προστασία των επιφανειακών υδάτων από την λειτουργία του έργου σε άμεση επαφή με το νερό. Επίσης δεν υπάρχει εκτίμηση κινδύνου και διαχείριση κινδύνου σύμφωνα και με την Απόφαση Αριθμ. Δ1(δ)/ΓΠ οικ. 27829 «Ποιότητα νερού ανθρώπινης κατανάλωσης σε συμμόρφωση προς τις διατάξεις της Οδηγίας (ΕΕ) 2020/2184 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 16ης Δεκεμβρίου 2020 (L435/1, 23.12.2020)».

»Η επίδραση του έργου στην υποβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών του νερού από το έργο, τεκμαίρεται και από την ίδια ΜΠΕ, με το πρόγραμμα παρακολούθησης που προτείνεται στο Κεφ. 2.5.4. αυτής.

»Σύμφωνα με την ΜΠΕ: «Λόγω της χωροθέτησης του έργου εντός της υδάτινης επιφάνειας του ταμιευτήρα του ΥΗΣ Καστράκι, ιδιαίτερη βαρύτητα δίνεται στο πρόγραμμα παρακολούθησης της ποιότητας των υδάτων της τεχνητής λίμνης. Οι παράμετροι που προτείνεται να παρακολουθούνται είναι:

    • Θερμοκρασία στήλης ύδατος της λίμνης (°C). Προτείνεται να μετράται σε τρία τουλάχιστον βάθη α. ένα (1) μέτρο κάτω από την υδάτινη επιφάνεια της τεχνητής λίμνης β. δύο (2) μέτρα πάνω από τον πυθμένα της τεχνητής λίμνης γ. πέντε (5) μέτρα κάτω από την υδάτινη επιφάνεια της τεχνητής λίμνης που με βάση τα μοντέλα αποτελεί το σημείο μέχρι το οποίο επηρεάζονται σε μικρό βαθμό παράμετροι όπως θερμοκρασία, νιτρικά, χλωροφύλλη κλπ.
    • Διαλυμένο οξυγόνο στήλης ύδατος της λίμνης (mg/l). Προτείνεται να μετράται σε τρία τουλάχιστον βάθη α. ένα (1) μέτρο κάτω από την υδάτινη επιφάνεια της τεχνητής λίμνης β. δύο (2) μέτρα πάνω από τον πυθμένα τεχνητής λίμνης γ. πέντε (5) μέτρα κάτω από την υδάτινη επιφάνεια της τεχνητής λίμνης.
    • Συγκέντρωση Χλωροφύλλης-α (μg/l)|
    • Συγκέντρωση Νιτρικών (NO3) (gN/m3)
    • Συγκέντρωση Φωσφορικών (PO4) (gP/m3)
    • Συγκέντρωση των βαρέων μετάλλων Al, Cu, Zn, Pb, Si, Fe, Β (μg/l)

»Τέλος, προτείνεται να εξεταστεί στο πλαίσιο της 2ης Αναθεώρησης του Σχεδίου Διαχείρισης Λεκανών Απορροής του Υδατικού Διαμερίσματος Δυτικής Στερεάς Ελλάδας η σκοπιμότητα προσθήκης στο Εθνικό Δίκτυο παρακολούθησης της Ειδικής Γραμματείας Υδάτων του ΥΠΕΝ (στο πλαίσιο εφαρμογής της Οδηγίας Πλαίσιο για τα Ύδατα 2000/60/ΕΚ) ενός επιπλέον σημείου παρακολούθησης κατάντη του έργου (μεταξύ του Φ/Β σταθμού και του φράγματος του ΥΗΣ Καστράκι).»

»Προκύπτει από τα πιο πάνω, ότι το έργο του πλωτού ΦΒ και η χωροθέτησή του θα αλλάξει τα φυσικά και χημικά χαρακτηριστικά των υδάτων της τεχνητής λίμνης του Καστρακίου και θα δημιουργήσει μη αναστρέψιμες συνθήκες σχετικά με τα ποιοτικά χαρακτηριστικά του νερού που προορίζεται για ανθρώπινη κατανάλωση.

»Επιπροσθέτως με τις με αριθμ. 52/16-02-2022 και 88/9-3-22 ομόφωνες αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου της ΚΕΔΕ ζητείται από την Πολιτεία να ολοκληρώσει το Εθνικό Χωροταξικό για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Σύμφωνα με τις ανωτέρω αποφάσεις θα πρέπει να αλλάξει το νομοθετικό πλαίσιο και οι Δήμοι να μην έχουν μόνο γνωμοδοτικό χαρακτήρα κατά το στάδιο διαβούλευσης και γνωμοδότησης του Περιφερειακού Συμβουλίου αλλά ως οι άμεσοι αποδέκτες των επενδύσεων ΑΠΕ θα πρέπει να έχουν πρωταγωνιστικό ρόλο.»


Αυτό αναφέρει η επίσημη γνωμοδότηση του Δήμου Αγρινίου για το έργο «Εγκατάσταση και λειτουργία πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 120 MW στην τεχνητή λίμνη Καστρακίου» (Διαβάστε περισσότερα ΕΔΩ)

Παρόμοια με την παραπάνω γνωμοδότηση είναι και η απόφαση που αφορά στην ΜΠΕ για την «Εγκατάσταση και λειτουργία πλωτού φωτοβολταϊκού σταθμού ισχύος 42 MW στην τεχνητή λίμνη Στράτου».

Να σημειώσουμε ότι στην πλατφόρμα του υπουργείου οι γνωμοδοτήσεις αυτές δεν είναι ορατές, αφού αρμόδια για τη διαβίβασή τους στην αποκεντρωμένη διοίκηση είναι η Περιφέρεια Δυτικής Ελλάδας, καθώς επίσης και ότι η δημόσια διαβούλευση για τα Έργα θα διενεργείται μέχρι 16/05/2024.

 

Συνεχίζεται

 

Διαβάστε στο link που ακολουθεί όλες τις αναρτήσεις
του Φακέλου – ΑΠΕ: Η μεγάλη μπίζνα της ενέργειας

 

Διαβάστε περισσότερα στην ενότητα
με click στο Posted in Είναι θέμα