ΕΛΤΑ: Το χρονικό των λουκέτων στην Αιτωλ/νία

 ΕΛΤΑ: Το χρονικό των λουκέτων
και ενός αγώνα που δεν δόθηκε ποτέ
για μια υπηρεσία που παραδόθηκε
στα χέρια του Υπερταμείου, μπας και σωθεί η χώρα

Τρία ήταν τα ψηφίσματα που ήρθαν στο τελευταίο δημοτικό συμβούλιο προς ψήφιση. Τα δύο από αυτά αφορούσαν το κλείσιμο του υποκαταστήματος ΕΛΤΑ της Παραβόλας. Το πρώτο εξ αυτών το πρότεινε το τοπικό συμβούλιο της κοινότητας  και το άλλο η δημοτική παράταξη «Συμμαχία Πολιτών». Το τρίτο ήταν ένα ψήφισμα που πρότεινε η Λαϊκή Συσπείρωση προς υπεράσπιση του παλαιστινιακού λαού, αλλά αυτό δεν συζητήθηκε καν μετά την απόφαση του Δημάρχου Αγρινίου να μην το στηρίξει. (Τα ψηφίσματα που αφορούσαν το κλείσιμο του υποκαταστήματος των ΕΛΤΑ στην Παραβόλα μπορείτε να τα δείτε ΕΔΩ και ΕΔΩ)

Με την ευκαιρία όμως και πριν κοιμηθούμε ήσυχοι ότι κάναμε το καθήκον μας, υπερασπιζόμενοι με τα παραπάνω ψηφίσματα τις ανάγκες μας και τις ανάγκες της τοπικής μας κοινωνίας,  είναι καλό να γνωρίζουμε πως φτάσαμε ως εδώ, αλλά και το πόσο υποκριτικός, αν όχι αφελής, είναι ο αγώνας που γίνεται με επιστολικά ψηφίσματα τα οποία κανένας από όσους τα ψηφίζουν δεν έχει την διάθεση ή την πρόθεση να υπερασπιστεί.

 

Πως φτάσαμε ως εδώ

Τα Ελληνικά Ταχυδρομεία (ΕΛΤΑ) αποτελούν έναν Όμιλο Επιχειρήσεων που παρέχει ταχυδρομικές υπηρεσίες, χρηματοοικονομικές υπηρεσίες, προϊόντα δικτύου λιανικής και υπηρεσίες ταχυμεταφοράς σε όλη τη χώρα. Ιδρύθηκαν το  1828, από τον πρώτο Κυβερνήτη της Ελλάδος, Ιωάννη Καποδίστρια και σήμερα τα συνιστούν η εταιρία ΕΛΤΑ Α.Ε. και η θυγατρική της ΤΑΧΥΜΕΤΑΦΟΡΕΣ ΕΛΤΑ Α.Ε. Από το Δεκέμβριο του 2020 η ΕΕΣΥΠ Α.Ε (το γνωστό σε όλους μας Υπερταμείο) κατέχει το 100% του μετοχικού κεφαλαίου της ΕΛΤΑ Α.Ε.

Να θυμίσουμε στο σημείο αυτό ότι το «Υπερταμείο» είναι εταιρεία συμμετοχών που ιδρύθηκε το 2016 με μοναδικό μέτοχο το Ελληνικό Δημόσιο, όπως αυτό εκπροσωπείται από τον Υπουργό Οικονομικών. Αποστολή του είναι: η ανάληψη ενεργού ρόλου στον εκσυγχρονισμό των Δημοσίων Επιχειρήσεων, η μεγιστοποίηση της αξίας της δημόσιας περιουσίας, διασφάλιση αναβαθμισμένων υπηρεσιών για τους πολίτες/καταναλωτές και η συμβολή του στην εθνική οικονομία. Με άλλα λόγια αποτελεί το ιδανικό και μοναδικό εργαλείο για την πλήρη ιδιωτικοποίηση της δημόσιας περιουσίας και της χρήσης της.

Ως γνωστόν, τα ΕΛΤΑ από το καλοκαίρι του 2013 και πολύ πριν περάσουν στο Υπερταμείο, είχαν εκπονήσει ένα σχέδιο  αναδιάρθρωσης το οποίο περιελάμβανε  διεύρυνση του ωραρίου λειτουργίας των ταχυδρομικών καταστημάτων στα αστικά κέντρα, λουκέτο σε καταστήματα τα οποία είναι ζημιογόνα, είσοδο σε νέες υπηρεσίες αλλά και συγχώνευση της θυγατρικής των ταχυμεταφορών, σε μια προσπάθεια όχι μόνο να επαναφέρει τις επιδόσεις της εταιρείας σε θετικό πρόσημο αλλά και να δημιουργήσει τα ΕΛΤΑ του μέλλοντος. Το σχέδιο αυτής αναδιάρθρωσης προέβλεπε εκείνη την εποχή το κλείσιμο 80 καταστημάτων και τη μετατροπή τους σε πρακτορεία μέσω συμβάσεων που θα συναφθούν με ενδιαφερόμενους ιδιώτες, δημοτικές επιχειρήσεις, κοινωνικούς συνεταιρισμούς κτλ. Ο διευθύνων σύμβουλος των Ελληνικών Ταχυδρομείων μάλιστα τότε ο κ. Κωστής Μελαχροινός παρουσιάζοντας το σχέδιο αναδιάρθρωσης έκανε λόγο για αντικατάσταση των ταχυδρομικών καταστημάτων από πρακτορεία και σημείωσε ότι καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς εξυπηρέτηση.

Τα επόμενα επτά χρόνια και μετά την πλήρη απελευθέρωση της ταχυδρομικής αγοράς της Ελλάδας με το Ν.4053/2012 στα ΕΛΤΑ συντελούνται κοσμογονικές αλλαγές: το 2016 μπαίνουν στην αγορά ηλεκτρικής ενέργειας στην Ελλάδα παίρνοντας άδεια προμήθειας από τη Ρ.Α.Ε., το 2017 τα ΕΛΤΑ εφαρμόζουν την Κ.Υ.Α. για τον εκτελωνισμό των ταχυδρομικών αντικειμένων που διακινούνται μέσω του Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας (ΦΠΚΥ), το 2018 υλοποιείται η μεταβίβαση της συμμετοχής του Ελληνικού Δημοσίου στα ΕΛΤΑ στην Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (Υπερταμείο), το Σεπτέμβριο 2020 με το ν. 4727/2020 ρυθμίζονται ζητήματα καθολικής ταχυδρομικής υπηρεσίας και ορίζεται μεταβατικό στάδιο για την αποζημίωση της καθολικής υπηρεσίας των ετών 2013 έως και 2021. Το Δεκέμβριο 2020 με το ν. 4758/2020 θεσπίζεται νέο πλαίσιο λειτουργίας των Ελληνικών Ταχυδρομείων. Το Δεκέμβριο του 2020 με Κοινή Υπουργική Απόφαση αποφασίζεται η καταβολή των οφειλόμενων ποσών προς το Φορέα Παροχής Καθολικής Υπηρεσίας για τα έτη 2013 – 2018 και τέλος τον Δεκέμβριο του 2020 πραγματοποιείται αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου και η Ελληνική Εταιρεία Συμμετοχών & Περιουσίας (Υπερταμείο) κατέχει πια το 100% των μετοχών των ΕΛΤΑ.

Τέλη Ιανουαρίου του 2021 η διοίκηση των ΕΛΤΑ που είχε οριστεί από το Υπερταμείο αποφασίζει την εφαρμογή προγράμματος εθελουσίας εξόδου στην οποία συμμετέχουν 1.976 υπάλληλοι και αποχωρούν. Τα καταστήματα σε όλη τη χώρα αρχίζουν να αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα στελέχωσης και υποβάθμισης των υπηρεσιών τους.

Όλα αυτά τα χρόνια οι καταγγελλίες για τρύπες στα ταμειακά διαθέσιμα, κακοδιαχείριση, απευθείας αναθέσεις και διασπάθιση δημοσίου χρήματος δίνουν και παίρνουν.

Αποκορύφωμα όλων αυτών η πολιτική «θύελλα» που ξέσπασε όταν αποκαλύφθηκε ότι η δικηγορική εταιρεία συμφερόντων του πρώην βουλευτή της ΝΔ, Ανδρέα Πάτση, είχε συνάψει συμβάσεις άνω του 1 εκατ. ευρώ με τα ΕΛ.ΤΑ. για απευθείας αναθέσεις που αφορούσαν στην παροχή νομικών συμβουλών για μια σειρά από ζητήματα. Μετά τις αποκαλύψεις αυτές ο τότε διευθύνων σύμβουλος του ομίλου Γιώργος Κωνσταντόπουλος, υπέβαλλε την παραίτησή του για λόγους ευθιξίας και ο βουλευτής τςη ΝΔ διεγράφη.

Αρχές Ιουλίου του 2023 η διοίκηση των ΕΛΤΑ ανακοινώνει με ανάρτηση στη Διαύγεια ότι στις 10 Ιουλίου της ίδιας χρονιάς θα κλείσουν 25 καταστήματα σε όλη τη χώρα. Ανάμεσα τους και το κατάστημα των ΕΛΤΑ της Παλαίρου. Οι τοπικές κοινωνίες αντιδρούν σπασμωδικά και μεμονωμένα, προσπαθώντας με ήπια ψηφισματα και επιστολές προς την διοίκηση των ΕΛΤΑ και τον διευθύνοντα σύμβουλο των Ελληνικών Ταχυδρομείων, κ. Σκλήκα, να περισώσουν το δικό τους κατάστημα μόνο.

 

ΕΛΤΑ Παλαίρου

Είκοσι περίπου κάτοικοι της Παλαίρου δηλώνουν στις 6 Ιουλίου 2023 την αντίθεση τους στην απόφαση της απομάκρυνσης των ΕΛΤΑ από το χωριό και εκδίδουν ένα «ψήφισμα» το οποίο παρακαλάει: «Μεσούσης της τουριστικής περιόδου το κλείσιμο των ΕΛ.ΤΑ δυσχεραίνει ιδιαίτερα τόσο τις τραπεζικές συναλλαγές των επιχειρήσεων όσο και την εξυπηρέτηση των χιλιάδων επισκεπτών. Κατόπιν αυτών παρακαλούμε όπως επανεξετάσετε την απόφασή σας, καθώς δεν μπορεί το μοναδικό κατάστημα που κλείνει στο νομό να είναι αυτό που εξυπηρετεί την πιο αναπτυγμένη περιοχή του».

Το πλήθος των αντιδράσεων αλλά και το γεγονός ότι δεν είχαν καμία ενημέρωση για τις προθέσεις της διοίκησης των ΕΛΤΑ έχει «ανεβάσει στα κάγκελα» εκτός από τους βουλευτές της κοινοβουλευτικής αντιπολίτευσης και τους βουλευτές της ΝΔ. Οι ερωτήσεις ακολουθούν η μία την άλλη, αλλά το εποπτεύον υπουργείο «νίπτει τας χείρας του» πετώντας το μπαλάκι της ευθύνης στη διοίκηση του Υπερταμείου, στο οποίο έχουν μεταφερθεί τα ΕΛΤΑ, αλλά και στην Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων (ΕΕΤΤ). Σε πανομοιότυπες μεταξύ τους γραπτές απαντήσεις που έχει αποστείλει σε προγενέστερες ερωτήσεις βουλευτών για το θέμα ο υφυπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης, Κωνσταντίνος Κυρανάκης επισημαίνει την αναρμοδιότητα του υπουργείου αφήνοντας ουσιαστικά εκτός κοινοβουλευτικού ελέγχου έναν Οργανισμό του Δημοσίου.

Αντί για υπεύθυνες και σαφείς απαντήσεις πηγές της διοίκησης των ΕΛΤΑ έκαναν λόγο για ένα «φιλόδοξο πλάνο μετασχηματισμού», το οποίο στόχο έχει «να ξεκλειδώσει περαιτέρω την αξία των ΕΛΤΑ και τα ανταγωνιστικά τους πλεονεκτήματα και να τα μεγεθύνει προς όφελος της ελληνικής κοινωνίας και των πελατών τους που βρίσκονται διαχρονικά, εδώ και σχεδόν 200 χρόνια, στο επίκεντρο της φιλοσοφίας και των δραστηριοτήτων τους, διασφαλίζοντας, παράλληλα, την ετοιμότητα του οργανισμού για το μέλλον». Οι ίδιες πηγές τόνιζαν πως σύμφωνα με τα πρότυπα διεθνών ταχυδρομικών φορέων, «τα ΕΛΤΑ προχώρησαν στην αναδιοργάνωση του δικτύου τους και τη μείωση του λειτουργικού του κόστους, με την ενοποίηση υποστελεχωμένων και μη κερδοφόρων καταστημάτων σε όλη την Ελλάδα, που θα ολοκληρωθεί μέχρι το τέλος του Οκτωβρίου, καθώς και στην ενίσχυση κεντρικών καταστημάτων με διευρυμένο ωράριο και προσωπικό».Υποστήριζαν επίσης πως στα ΕΛΤΑ της νέας εποχής, καταλυτικό ρόλο διαδραματίζουν η ανασύσταση του μοντέλου διαβιβάσεων, διαλογής και διανομής, καθώς και οι νέες ψηφιακές υπηρεσίες και εργαλεία, με την επέκταση των υπηρεσιών «ELTA Postbox» και «ELTA PostMate», ή αλλιώς Ψηφιακός Ταχυδρόμος, που μειώνουν τον χρόνο αναμονής των πελατών στα καταστήματα και διευκολύνουν την απομακρυσμένη εξυπηρέτηση.

Παρ’ όλα αυτά και γι’ αυτά, τα 25 καταστήματα κλείνουν… και μαζί τους, όπως είχε αποφασισθεί, κλείνει και το κατάστημα στην Πάλαιρο, αφήνοντας μετέωρα τα ψηφίσματα και τις επιστολές που παρακαλούσαν για το αντίθετο.

 

ΕΛΤΑ Αγίου Κωνσταντίνου, Ματαράγκας, Παναιτωλίου Κατούνας και Πλατάνου

Στις 11 Ιουλίου (μία μέρα μετά) και παρά τις διαμαρτυρίες των τοπικών κοινωνιών σε όλη τη χώρα, γνωστοποιείται από τα ΕΛΤΑ, ότι όχι μόνο δεν έχουν καμία διάθεση να αναστέλλουν το σχεδιασμό τους αλλά αποφασίζουν το κλείσιμο στις 17 Ιουλίου 2023 άλλων 40 καταστημάτων, μεταξύ των οποίων βρίσκονται δύο στο Δήμο Αγρινίου (ΕΛΤΑ Αγίου Κωνσταντίνου και Παναιτωλίου) και ένα στο Δήμο Ναυπακτίας (ΕΛΤΑ Πλατάνου).

Την ίδια μέρα στο Δήμο Αγρινίου ξεκινούν και τα ψηφίσματα. Πρώτο το Παναιτώλιο: «Την Παρασκευή 14/7/2023 κάτοικοι του Παναιτωλίου συγκεντρωθήκαμε έξω από το Ταχυδρομείο Παναιτωλίου και διαμαρτυρηθήκαμε για την από 11/7/2023 απόφαση της διοίκησης των ΕΛΤΑ, με την οποία αποφασίζεται το κλείσιμο του καταστήματος με τελική ημερομηνία λειτουργίας τις 14/7/2023. Απαιτούμε τη συνέχιση της λειτουργίας του ταχυδρομείου.»

Ακολουθεί η επιστολή της Κοινότητας του Αγίου Κωνσταντίνου στις 19 Ιουλίου 2023 (Μπορείτε να τη  δείτε ΕΔΩ), η οποία απευθύνεται προς τον διευθύνοντα σύμβουλο των ΕΛΤΑ, κ. Σκλήκα, και τον ενημερώνει για τον γεωγραφικό και πληθυσμιακό εύρος των κατοίκων που εξυπηρετεί. Σύμφωνα με όσα αναφέρει «η απόφαση για την παύση αποτελεί μία σημαντική υποβάθμιση των υπηρεσιών των ΕΛΤΑ προς τους πολίτες τη στιγμή που είναι μία υπηρεσία που η πρώτη της προτεραιότητα θα έπρεπε να είναι η βελτίωση της εξυπηρέτησης και όχι αύξηση του βαθμού δυσκολίας πρόσβασης σε αυτή. […] πιστεύουμε ότι υπάρχει ο χρόνος αλλά και η δυνατότητα αλλαγής αυτής της απόφασης και η συνέχιση λειτουργίας του συγκεκριμένου καταστήματος στον Άγιο Κωνσταντίνο Αγρινίου […].»

Την ίδια μέρα τα ΕΛΤΑ απαντούν σε όλες αυτές τις «έντονες διαμαρτυρίες», τα μεμονωμένα ψηφίσματα και τις δηλώσεις των τοπικών παραγόντων με το κλείειμο άλλων 35 καταστημάτων στις 24 Ιουλίου 2023. Ανάμεσά τους βρίσκονται ένα ακόμα στο Δήμο Αγρινίου (ΕΛΤΑ Ματαράγκας) και ένα ακόμα στο Δήμο Ακτίου Βόνιτσας (ΕΛΤΑ Κατούνας)

Στις 20 Ιουλίου η ΚΕΔΕ συζητάει το θέμα και ζητάει να μην καταργηθούν τα εν λόγω υποκαταστήματα, αλλά να αναβαθμιστούν σε πολυδύναμα κέντρα υπηρεσιών με προσωπικό, υποδομές και εξοπλισμούς σε συμμόρφωση με τις επιταγές της ψηφιακής μετάβασης, της κοινωνικής σύγκλισης και περιφερειακής συνοχής, διότι παρέχουν εξαιρετικά σημαντικό έργο. Αποφασίζεται επίσης το αίτημα της ΚΕΔΕ θα κατατεθεί με επιστολή του προέδρου της στον Πρωθυπουργό, στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης και στη Διοίκηση των ΕΛΤΑ.

Την ίδια μέρα ο πρόεδρος της Ματαράγκας, Γιώργος Αγγέλης, δηλώνει στην εφημερίδα «Συνείδηση»: «Είναι απαράδεκτη απόφαση που ερημώνει τα χωριά. Υπάρχουν υπερήλικες στη Ματαράγκα που δεν θα μπορούν να εξυπηρετηθούν, καθώς το κοντινότερο κατάστημα είναι αυτό του Αγρινίου, 15 χλμ δηλαδή μακριά. Επίσης, το κατάστημα στο διπλανό χωριό, στη Γαβαλού, που παραμένει προσωρινά, δεν θα μπορέσει να εξυπηρετήσει τόσο μεγάλο όγκο συναλλαγών.»

Στις 24 Ιουλίου το θέμα συζητείται στο Δημοτικό Συμβούλιο Αγρινίου και όλες οι παρατάξεις δηλώνουν την αντιθεσή τους στο κλείσιμο των υποκαταστημάτων των ΕΛΤΑ. Το όργανο μάλιστα, μετά από πρόταση του Δημάρχου υιοθετεί το ψήφισμα τις ΚΕΔΕ, το οποίο, όπως ο ίδιος πληροφόρησε το σώμα, έχει αποστολεί στον Πρωθυπουργό, γιατί όπως είπε «το ζήτημα είναι πολιτικό και απαιτείται πολιτική λύση».

Η μόνη πολιτική λύση που δόθηκε από τις 24 Ιουλίου έως τις 20 Οκτωβρίου του 2023 ήταν η παύση των ανακοινώσεων για περαιτέρω κλείσιμο καταστημάτων, αφου εκτιμήθηκε πολιτικά ότι αυτού του είδους οι ανακοινώσεις ξεσηκώνουν μέσα στην περίοδο των αυτοδιοικητικών εκλογών τις τοπικές κοινωνίες, με αποτέλεσμα να κινδυνεύουν οι «γαλάζιοι» υποψήφιοι. Με τη λήξη όμως αυτής της περιόδου η διοίκηση των ΕΛΤΑ «ξαναχτύπησε».
Αυτή τη φορά ανακοινώθηκε το κλείσιμο άλλων 41 καταστημάτων.

 

ΕΛΤΑ Άνω Χώρας, Αντιρρίου, Ευηνοχωρίου και Παραβόλας

Η λίστα αυτή τη φορά περιελάμβανε δύο καταστήματα στο Δήμο Ναυπακττίας (ΕΛΤΑ Άνω Χώρας και Αντιρρίου), ένα στο Δήμο Μεσολογγίου (ΕΛΤΑ Ευηνοχωρίου) και ένα ακόμα στο Δήμο Αγρινίου (ΕΛΤΑ Παραβόλας).

Το τελευταίο δέμα από το υποκατάστημα του ΕΛΤΑ Ευηνοχωρίου έφυγε την Πέμπτη 19 Οκτωβρίου 2023. Από την επομένη το Κατάστημα έκλεισε και η εξυπηρέτηση του κοινού γίνεται από το κεντρικό κατάστημα του Μεσολογγίου. Βέβαια το γεγονός ότι το κατάστημα πήγαινε για κλείσιμο οι κάτοικοι της κοινότητας το γνώριζαν από τις 17 Νοέμβρη του 2011. Από τότε μέχρι σήμερα (12 χρόνια τώρα) το κατάστημα έφτασε στο κλείσιμο πέντε φορές συνολικά:  17 Νοεμβρίου 2011, 12 Σεπτεμβρίου 2012, 31 Αυγούστου 2013, 5 Φεβρουαρίου 2014, και 28 Μαΐου 2020. Τελικά έκλεισε οριστικά, την Παρασκευή 20 Οκτωβρίου 2023.

Να έρθουμε τώρα στην Παραβόλα, η οποία μαζί με το Ευηνοχώρι, τη Ματαράγκα, το Παναιτώλιο και το Μενίδι ήταν στο στόχαστρο της διοίκησης των ΕΛΤΑ από το 2013 μαζί με άλλα 75 καταστήματα σε όλη τη χώρα. Εκείνη την εποχή μάλιστα, τα υποκαταστήματα αυτά «είχαν βγει σε πλειστηριασμό» με στόχο οι ιδιώτες που θα πλειοδοτούσαν να τα μετατρέψουν σε πρακτορεία Γ’ τάξης. Το σχέδιο αυτό τότε ξεσήκωσε θύελα αντιδράσεων και δεν προχώρησε.

Το απόγευμα της Τετάρτης 18 Οκτωβρίου 2023 σε σύσκεψη που πραγματοποιήθηκε στο παλιό δημαρχείο στην Παραβόλα με αφορμή το επικείμενο κλείσιμο των ΕΛΤΑ της περιοχής συγκροτήθηκε Επιτροπή Αγώνα, η οποία το πρωί της Πέμπτης, 19 Οκτωβρίου 2023 παρέδωσε στο κατάστημα των ΕΛΤΑ Αγρινίου ψήφισμα διαμαρτυρίας προς την Διοίκηση των ΕΛΤΑ, με στόχο την ανάκληση της απόφασης του κλεισίματος του υποκαταστήματος των Ελληνικών Ταχυδρομίων στην Παραβόλα. Στη συνέχεια η Επιτροπή Αγώνα συναντήθηκε με τη Δημοτική Αρχή παραδίδοντας και σ΄αυτή το ψήφισμα. Αυτό το ψήφισμα μαζί ψήφισμα που κατέθεσε η παράταξη «Συμμαχία Πολιτών», τέθηκε στην κρίση των μελών του Δημοτικού Συμβουλίου.Μπορείτε να τα δείτε στην αρχή του άρθρου.

Με αυτό τον τρόπο και με τον αγώνα που έδωσαν οι επιστολές και τα ψηφίσματα, καταφέραμε τα παρακάτω:

Στο Δήμο Αγρινίου λειτουργούν τέσσερα μόνο ταχυδρομικά καταστήματα [Αγίου Βλασίου, Αγρινίου (κεντρικό κατάστημα) Γαβαλούς και Καινούργιου]  από τα εννιά που λειτουργούσαν παρέχοντας καθολικές υπηρεσίες πριν τις 17 Ιουλίου 2023. Έκλεισαν τα καταστήματα Αγίου Κωνσταντίνου, Ματαράγκας, Παναιτωλίου και Παραβόλας, ενώ παράλληλα παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες πέντε ταχυδρομικά πρακτορεία (Γραμματικού, Νεάπολη, Στράτο, Αγγελόκαστρο και Αγρίνιο).

Στο Δήμο Ακτίου- Βόνιτσας λειτουργεί μόνο το ταχυδρομικό κατάστημα της Βόνιτσας, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίες. Έκλεισαν τα καταστήματα Κατούνας και Παλαίρου, ενώ παράλληλα παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες δύο ταχυδρομικά πρακτορεία σε Μοναστηράκι και Παλιάμπελα.

Στο Δήμο Αμφιλοχίας λειτουργούν δύο ταχυδρομικά καταστήματα, στην Αμφιλοχια και τον Εμπεσό, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίες και ένα ταχυδρομικό πρακτορείο στο Μενίδι.

Στο Δήμο Θέρμου λειτουργεί ένα μόνο ταχυδρομικό κατάστημα, στο Θέρμο, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίε

Στο Δήμο Ι.Π. Μεσολογγίου λειτουργούν τρία ταχυδρομικά καταστήματα σε Αιτωλικό, Μεσολόγγι (κεντρικο καταστημα) και Νεοχώρι, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίες, ενώ παράλληλα παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες δύο ταχυδρομικά πρακτορεία σε Λεσίνι και Κατοχή

Στο Δήμο Ναυπακτίας λειτουργεί ένα ταχυδρομικό κατάστημα στη Ναύπακτο, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίε, ενώ έχουν κλείσει τρία: του Αντιρρίου, της Άνω Χώρας και του Πλατανου

Τέλος στο Δήμο Ξηρομέρου λειτουργούν τρία ταχυδρομικά καταστήματα σε Αστακό, Μύτικα, Φυτείες, παρέχοντας καθολικές υπηρεσίες, ενώ παράλληλα παρέχουν ταχυδρομικές υπηρεσίες τα ταχυδρομικά πρακτορεία της Παλαιομανινας και του Αρχοντοχωρίου.

Αυτή είναι η κατάσταση που έχει διαμορφωθεί σήμερα στο νομό σε ότι έχει να κάνει με τα Ελληνικά Ταχυδρομεία.

Κλείνοντας να επισημάνω για μια ακόμα φορά ότι τα ψηφίσματα δεν είναι ανοιχτές επιστολές προς τους αρμόδιους μιας υπηρεσίας για να κάνουν τη δουλειά τους. Πολύ περισσότερο δεν είναι η αρχή και το τέλος ενός αγώνα που αποφασίζει μία κοινωνία να πραγματοποιήσει. Είναι αποφάσεις για αγώνα. Αν οι αρμόδιοι τα αγνοήσουν, όσοι τα υπογράφουν οφείλουν να τα στηρίξουν με τη δράση τους. Μια δράση η οποία με την πάροδο του χρόνου δεν πρέπει να ατονεί αλλά το αντίθετο: να κορυφώνεται. Μόνο έτσι αντιμετωπίζεται η δυστοπία, την οποία οικοδομούν γύρω μας κι όχι αλλιώς.

 

 


AgrinioStories