.
Απίστευτο κι όμως …ελληνικό!
– Συλλέκτης Ιστοριών –
Ο χωροφύλακας ήταν στη θέση του από νωρίς…
Κατάλαβες, κυρά μου!!!
…όταν λέμε «δεν περνάει κανένας», εννοούμε κανένας!!!
Σπούδασε μουσική και τραγούδι στο Ωδείο της Γενεύης και στο Βερολίνο. «Κατέκτησε» το Χόλυγουντ -και μάλιστα, με τους δικούς της όρους – παίζοντας την Πιλάρ στην ταινία «Για ποιον χτυπά η καμπάνα» στο πλευρό του Γκάρι Κούπερ και της Ίνγκριντ Μπέργκμαν. Διέπρεψε θεατρικά και κινηματογραφικά στην Ευρώπη. Ξεχώρισε ως τραγωδός παγκοσμίου βεληνεκούς. Έπαιξε το ρόλο της Βεατρίκης, στην ομώνυμη όπερα Αδελφή Βεατρίκη, που έγραψε ειδικά γι’ αυτή, ο συνθέτης και μαέστρος Δημήτρης Μητρόπουλο. Εμφανίστηκε σε πρωταγωνιστικούς ρόλους στις ταινίες «Ο κύριος Αρκάντιν» του Όρσον Γουέλς και «Ο Ρόκο και τ΄ αδέλφια του». του Λουκίνο Βισκόντι και παρ’ όλα αυτά… ένας χωροφύλακας της απαγόρευσε την είσοδο στα καμαρίνια της Επιδαύρου, όπου έπρεπε να μπει και να ετοιμαστεί για μία ιστορική παράσταση του ελληνικού θεάτρου.
Ήταν το καλοκαίρι του 1956, όταν η Κατίνα Παξινού «κατέβαινε» με το Εθνικό Θέατρο στην Επίδαυρο, για να υποδυθεί τη Μήδεια σε σκηνοθεσία του Αλέξη Μινωτή, σκηνικά του Κλεόβουλου Κλώνη, κοστούμια του Αντώνη Φωκά και μουσική του Μάνου Χατζιδάκι.
Όπως για κάθε παράσταση έτσι και γι’ αυτή αρκετές ανέκδοτες ιστορίες κυκλοφορούσαν πριν από λίγα χρόνια από στόμα σε στόμα στις παρέες το ελληνικού θεάτρου. Και γράφω «πριν από λίγα χρόνια», γιατί αρκετές από αυτές σήμερα έχουν ήδη δει το φως το δημοσιότητας μέσα από τις ηλεκτρονικές σελίδες των ψηφιακών μέσων ενημέρωσης αλλά και των social media.
Ανάμεσά τους ξεχωριστεί θέση κατέχει η ατάκα του χωροφύλακα, που είχαν βάλει ανήμερα της πρεμιέρας, να φυλάει τα καμαρίνια της Επιδαύρου, επειδή σύμφωνα με τις προβλέψεις θα συνέβαινε το αδιαχώρητο.
– Θα φυλάξεις την είσοδο του χώρου που θα ντυθούν και θα ξεντυθούν οι ηθοποιοί της παράστασης, του είπε ο διοικητής του. Οι ηθοποιοί σύμφωνα με το όρντινο* που έχουν πάρει, θα βρίσκονται σ’ αυτά έως τις 7:00 το απόγευμα. Μετά από τις 7:00 το απόγευμα δεν θα επιτρέψεις σε κανέναν την είσοδο. Κατανοητό;
Την άλλη μέρα ο χωροφύλακας ήταν στη θέση του από νωρίς. Στις 7:05 έκλεισε την πρόσβαση στο χώρο, όχι μόνο με την πόρτα αλλά και με το κορμί του και άρχισε να παρατηρεί με μεγάλη επιμέλεια τριγύρω, για να μην του ξεφύγει ουδεμία κίνηση και να μην τον αιφνιδιάσει τίποτα.
Ξαφνικά είδε μια γυναίκα να τον πλησιάζει, να τον χαιρετάει και να επιχειρεί προσπερνώντας τον από το πλάι, να ανοίξει την πόρτα και να μπει μέσα.
– Που πάτε κυρία μου, της φώναξε ενοχλημένος από το θράσος της. Δε βλέπετε ότι η πόρτα είναι κλειστή;
– Και τι μ’ αυτό, του αντιμίλησε εκείνη. Εγώ πρέπει να μπω!
– Δεν περνάει κανένας, της απάντησε αυστηρά εκείνος με μία αίσθηση θυμού ανάμεσα στους φθόγγους του.
– Εγώ δεν είμαι «ο κανένας», του ανταπαντάει εκείνη με περισσότερο θυμό και αυτοπεποίθηση. Είμαι η Κατίνα Παξινού, η πρωταγωνίστρια της παράστασης!
– Κυρά μου… και η Μάγια Μελάγια** να είσαι, δεν περνάς!. Γιατί όταν λέμε «δεν περνάει κανένας», εννοούμε κανένας!!! Κατάλαβες!!!
Κανείς δεν γνωρίζει πόση ώρα χρειάστηκε, για να πεισθεί ο χωροφύλακας ότι η συγκεκριμένη «κυρά του» έπρεπε να περάσει.
*Όρντινο | Είναι ένα φύλλο χαρτί, που βγαίνει την παραµονή κάθε παράστασης ή γυρίσματος,
ξεχωριστό για κάθε µέρα, και αναφέρει την ώρα που πρέπει να έρθουν στο γύρισµα ή στο θέατρο οι συντελεστές.
**Μάγια Μελάγια | Τραγουδίστρια του ελαφρού, λαϊκού και αρχοντορεμπέτικου τραγουδιού,
καθώς και ηθοποιός της επιθεώρησης και του ελληνικού κινηματογράφου εκείνης της εποχής.
———————————————————————————————
Απίστευτες και αληθινές ιστορίες που έζησα ή μου αφηγήθηκαν