Αναδιοργάνωση Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων

Το Υπουργείο Παιδείας σχεδιάζει
την αναδιοργάνωση Δημοτικών, Γυμνασίων και Λυκείων
στο πλαίσιο ενός σύγχρονου,
καινοτόμου και διαδραστικού σχολείου

Από την πρώτη στιγμή που ανέλαβε τα καθήκοντά του στο Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, ο Κυριάκος Πιερρακάκης έδωσε το στίγμα των αλλαγών που επιθυμεί να φέρει στα δημόσια σχολεία όλων των βαθμίδων.

Το όραμα για ένα νέο, πολυεπίπεδο σχολείο
με το βλέμμα στραμμένο στο μέλλον και τη κοινωνία

Σύμφωνα με το ρεπορτάζ του Dnews το αρμόδιο υπουργείο επεξεργάζεται και θα θέσει προσεχώς σε διαβούλευση μια ευρεία μεταρρυθμιστική παρέμβαση με άξονες το Δημοτικό, το Γυμνάσιο και το Λύκειο στο πλαίσιο της ευρύτερης προσπάθειας να προσαρμοστεί συνολικά το εκπαιδευτικό σύστημα στις ανάγκες της σύγχρονης εποχής, οι μαθητές να ξεφύγουν από την παπαγαλία αλλά και είναι εφοδιασμένοι με τις απαραίτητες δεξιότητες για την πλήρη ανάπτυξη των δυνατοτήτων τους.

Στο πλαίσιο αυτό εντάσσεται και η διαρκής επιμόρφωση των εκπαιδευτικών με σημαντικά εργαλεία ώστε και αυτοί με τη σειρά τους να βοηθήσουν τους μαθητές να καλλιεργήσουν τις δεξιότητες του μέλλοντος. Άλλωστε όπως είχε δεσμευθεί και στο μήνυμά του κατά την έναρξης της σχολικής χρονιάς “Εργαζόμαστε ώστε το σχολείο να γίνει πλήρως ψηφιακό με εφαρμογές που θα απλουστεύουν την καθημερινότητα μαθητών, εκπαιδευτικών και γονιών. Για εμάς το σχολείο είναι πολύ περισσότερα από τη γνώση και τη μάθηση που προσφέρει. Είναι ένας χώρος σκέψης, ελευθερίας, κοινωνικοποίησης, ανάπτυξης της προσωπικότητας. Είναι ένας χώρος που μαθαίνει ο ένας τον σεβασμό για τον άλλο, χωρίς καμία διάκριση.”

Οι διαδραστικοί πίνακες
θα αναβαθμίσουν το μάθημα στις τάξεις

Η χρήση των διαδραστικών συστημάτων στην εκπαίδευση προάγει την εκπαιδευτική καινοτομία και στοχεύει στην αξιοποίηση των τεχνολογικών μέσων για την προώθηση του μαθητοκεντρικού μοντέλου εκπαίδευσης. Η αλληλεπίδραση των μαθητών με το διαδραστικό μαθησιακό περιεχόμενο ενισχύει το ενδιαφέρον για μάθηση και τη συμμετοχή στην εκπαιδευτική διαδικασία, ενώ εξοικειώνει περαιτέρω τους μαθητές με την τεχνολογία και συντελεί στην καλλιέργεια κριτικής σκέψης και δυνατότητας επίλυσης προβλημάτων.

Τα διαδραστικά συστήματα αποτελούνται από διαδραστικό πίνακα – οθόνη, ηλεκτρονικό υπολογιστή, ειδικό λογισμικό, υποστηρικτικό εκπαιδευτικό υλικό, καθώς και σχέδια μαθημάτων με δυνατότητα εμπλουτισμού. Μάλιστα σε πρόσφατη συνέντευξή του ο Υπουργός δεσμεύτηκε ότι η τοποθέτηση των διαδραστικών πινάκων θα έχει ολοκληρωθεί στο σύνολο των σχολείων μέχρι το τέλος της σχολικής χρονιάς.

Όπως είχε τονίσει “Θα αναδιαμορφώσουμε τα προγράμματα σπουδών ώστε να αξιοποιούν τις δυνατότητες αυτών των νέων εργαλείων με πολύ ωραίο τρόπο. Να μπορείς δηλαδή το μάθημα της ιστορίας να το εμπλουτίζεις με ντοκιμαντέρ ή χάρτες. Να εμπλουτίζεις άλλα μαθήματα με μουσική ή ευρύτερα με τέχνες. Να γίνεται το μάθημα πιο ενδιαφέρον με δεδομένο ότι η τεχνολογία δεν είναι πρωταγωνιστής. Πρωταγωνιστής είναι ο δάσκαλος και ο καθηγητής, αυτός είναι ο πυρήνας της εκπαιδευτικής διαδικασίας.”

 

Πηγή


Διαβάστε περισσότερες ΕΙΔΗΣΕΙΣ
κάνοντας clik πάνω στο link που ακολουθεί

AgrinioStories Ειδήσεις