.
Κινηματογραφική Λέσχη Δήμου Αγρινίου
Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345
Η Ληστεία του Βερολίνου
του Τόμας Αρσλάν
Την Τρίτη 26 Νοεμβρίου 2024
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις
Μετά το «In the Shadows», ο Γερμανός Τόμας Αρσλάν
συνεχίζει την τριλογία του καταδιωκόμενου εγκληματία Τρόιαν στο Βερολίνο,
με πρεμιέρα στη φετινή Berlinale και το πνεύμα του Ζαν-Πιερ Μελβίλ
να ίπταται πάνω από την ταινία.
Ώρα προβολής: 9:30, το βράδυ
Γενική είσοδος: 3 ευρώ
Α
Γερμανία, 2024, Έγχρωμο
Παραγωγή: Φλόριαν Κέρνερ φον Γκούστορφ, Μίκαελ Βέμπερ, Αντον Κάιζερ | Σκηνοθεσία: Τόμας Αρσλαν
Σενάριο: Τόμας Αρσλαν | Φωτογραφία: Ράινχολντ Φορσνάιντερ
Μοντάζ: Ρεϊνάλντο Πίντο Αλμέιντα | Μουσική: Ολα Φλότουμ
Πρωταγωνιστούν: Μισέλ Ματίσεβιτς, Μαρίε Λόιενμπεργκερ, Αλεξάντερ Φέλινγκ
Διάρκεια: 101 λεπτά | Διανομή: Rosebud.21
Οταν το 2010 ο Γερμανός σκηνοθέτης Τόμας Αρσλάν έκανε την ταινία του «In the Shadows» με πρεμιέρα στο Φεστιβάλ του Βερολίνου (χωρίς διανομή στην Ελλάδα), με πρωταγωνιστή τον επαγγελματία εγκληματία Τρόιαν, σίγουρα δεν είχε σκοπό να επιστρέψει κάποια στιγμή σε αυτόν. Να όμως που 14 χρόνια μετά ο Αρσλάν αποφασίζει να συνεχίσει την ιστορία του χαρακτήρα αυτού, μέσα από το δεύτερο μέρος της επικείμενης πλέον τριλογίας του, με τίτλο «Η Ληστεία του Βερολίνου».
Δώδεκα χρόνια αφότου ο… επαγγελματίας εγκληματίας Τρόιαν αναγκάστηκε να φύγει από το Βερολίνο, επιστρέφει για ν’ αναζητήσει νέα συμβόλαια. Δεν έχει μία και χρειάζεται δουλειά. Αλλά το Βερολίνο έχει αλλάξει κι οι παλιές επαφές του είναι, πια, εκτός πιάτσας. Επιπλέον, στον νέο, ψηφιακό κόσμο, τού είναι δύσκολο να εφαρμόσει το αξίωμά του, ότι δουλεύει μόνο με μετρητά. Κι όμως, η Ρεμπέκα, μεσάζων, του προτείνει ένα επικερδές σχέδιο: πρέπει να κλαπεί ένας πίνακας από το μουσείο. Ο Τρόιαν θα ξαναβρεθεί με την παλιά του ομάδα και με νέες προσθήκες, όμως ο πελάτης έχει άλλα σχέδια για το μέλλον του Τρόιαν, που δεν τον βλέπουν, απαραίτητα, ζωντανό.
Για τον Αρσλάν, αλλά για κάθε σκηνοθέτη που επιστρέφει σε έναν χαρακτήρα που έχει αγαπήσει, ο Τρόιαν είναι ένας εγκληματίας παλαιάς κοπής. Εξάλλου, όπως φαίνεται και από την αρχή της ταινίας, μοιάζει να είναι κάπως έξω από τα νερά του μιας και μέσα σε αυτά τα δώδεκα χρόνια, δεν έχει αλλάξει μόνο το πώς διεξάγεται το έγκλημα, αλλά και το ίδιο το Βερολίνο και ίσως ακόμη και σε ολόκληρη τη Γερμανία.
Εμπνευσμένος από τις ταινίες του Ζαν-Πιέρ Μελβίλ με πρωταγωνιστή τον Αλέν Ντελόν, ο Αρσλάν τοποθετεί τους χαρακτήρες του σε ελάχιστες τοποθεσίες, ενώ ταυτόχρονα εξερευνά τις ζωές τους και την προσωπικότητά τους στωικά, με έναν αρκετά λακωνικό τρόπο, χωρίς να μας αφήνει να τους πλησιάσουμε αρκετά.
Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Η Ληστεία του Βερολίνου | Verbrannte Erde
————————————————————————–