Ιστορικό έγκλημα η ισοπέδωση της γέφυρας Ευήνου

«Ιστορικό έγκλημα η ενδεχόμενη ισοπέδωση
της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου»

«Πληροφορούμαστε από δημοσιεύματα του Τύπου ότι η ανάδοχος εταιρία που θα αναλάβει να κατασκευάσει τη νέα οδική γέφυρα του Ευήνου», σημειώνει ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου σε επιστολή έστειλε στον Χρήστο Τριαντόπουλο, στον Κώστα Καραμανλή και την Στυλιανή Μενδώνη, «ζητά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την ισοπέδωση της σιδηροδρομικής γέφυρας, με το σκεπτικό ότι εμποδίζει τις εργασίες».

Ολόκληρη η επιστολή έχει ως εξής

ΠΡΟΣ: Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ Χρήστο Τριαντόπουλο
ΠΡΟΣ: Υπουργό Υποδομών και Μεταφορών Κωνσταντίνο Καραμανλή
ΠΡΟΣ: Υπουργό Πολιτισμού και Αθλητισμού Στυλιανή Μενδώνη

Θέμα: «Ιστορικό έγκλημα η ενδεχόμενη ισοπέδωση
της σιδηροδρομικής γέφυρας του Ευήνου»

Αξιότιμοι κυρία και κύριοι Υπουργοί,

Τους τελευταίους μήνες χιλιάδες συμπολίτες μας υπόκεινται σε μια τεράστια ταλαιπωρία εξαιτίας του κλεισίματος της γέφυρας του Ευήνου στην παλαιά Ε.Ο. Αντιρρίου-Ιωαννίνων, η οποία βρίσκεται υπό κατάρρευση από την κακοκαιρία που έπληξε την περιοχή τον περασμένο χειμώνα. Ακόμα μεγαλύτερες ζημιές υπάρχουν στην παράπλευρη ιστορική σιδηροδρομική γέφυρα του Ευήνου, καθώς τα ορμητικά νερά έχουν παρασύρει τα υποστυλώματά της και την έχουν κόψει κυριολεκτικά στα δύο.

Πληροφορούμαστε, τώρα, από δημοσιεύματα του Τύπου ότι η ανάδοχος εταιρία που θα αναλάβει να κατασκευάσει τη νέα οδική γέφυρα του Ευήνου, ζητά από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών την ισοπέδωση της σιδηροδρομικής γέφυρας, με το σκεπτικό ότι εμποδίζει τις εργασίες.

Η σιδηροδρομική γέφυρα κατασκευάστηκε επί πρωθυπουργίας Χαρίλαου Τρικούπη πριν από περίπου 130 χρόνια, προϋπήρχε της οδικής γέφυρας που δημιουργήθηκε το 1965 και, παρότι δεν είναι επίσημα χαρακτηρισμένη ως μνημείο πολιτιστικού ενδιαφέροντος από την Πολιτεία, στην ουσία αποτελεί ακριβώς αυτό. Θεωρούμε ανήκουστο και απαράδεκτο το ενδεχόμενο να “θυσιαστεί” ένα ιστορικό μνημείο του Δήμου Ι.Π. Μεσολογγίου άνευ ουσιαστικού λόγου και θέτουμε υπόψη σας το εξής εύλογο ερώτημα: Πώς είναι δυνατόν, ενώ υπήρχε η τεχνογνωσία κατασκευής μιας οδικής γέφυρας πλάι σε μια σιδηροδρομική εν έτει 1965, σήμερα, 57 χρόνια μετά, μια σύγχρονη κατασκευαστική εταιρία να δηλώνει ανήμπορη να πράξει το ίδιο;

Πέρα, όμως, από την πλήρη έλλειψη σεβασμού στην ιστορία του τόπου μας, μια ενδεχόμενη απόφαση για την ισοπέδωση της σιδηροδρομικής γέφυρας θα είχε και αρνητικές συνέπειες σε πρακτικό επίπεδο, καθώς θα έβαζε ταφόπλακα στις όποιες ελπίδες να λειτουργήσει επιτέλους σιδηροδρομική γραμμή στην Π.Ε. Αιτωλοακαρνανίας. Ο Εμποροβιομηχανικός Σύλλογος Μεσολογγίου, ως εκπρόσωπος της επιχειρηματικότητας στην περιοχή, ζητά από τα Υπουργεία που είναι αρμόδια για την κατασκευή της νέας οδικής γέφυρας του Ευήνου να λάβουν σοβαρά υπόψη τους τα παραπάνω δεδομένα και να αποτρέψουν το ιστορικό έγκλημα που πάει να τελεστεί, προγραμματίζοντας παράλληλες εργασίες για την ανακατασκευή της σιδηροδρομικής γέφυρας.

Επιπλέον καλούμε το Υπουργείο Πολιτισμού και Αθλητισμού να προχωρήσει στον άμεσο χαρακτηρισμό της σιδηροδρομικής γέφυρας του Χαρίλαου Τρικούπη ως μνημείο πολιτιστικού ενδιαφέροντος, προκειμένου να προστατευτεί η κληρονομιά του τόπου μας.

ΓΙΑ ΤΟ Δ.Σ.

Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ | Η ΓΕΝ. ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ

Κ. ΠΑΣΙΟΠΟΥΛΟΣ | ΜΑΡΙΑ ΠΛΑΣΤΗΡΑ

 

 


AgrinioStories