Ἐν Ἀγρινίῳ τῇ 5 Σεπτεμβρίου | Δήμαρχος Αγρινίου ο Γεώργιος Μπαϊμπάς

Αγρινιώτικο καλαντάρι
Σεπτεμβρίου

5 Σεπτεμβρίου 1899

Εκλέγεται δήμαρχος Αγρινίου ο Γεώργιος Μπαϊμπάς

Οι ελληνικές αυτοδιοικητικές εκλογές 1899 ήταν οι τελευταίες δημοτικές εκλογές του 19ου αιώνα που διεξήχθησαν στην Ελλάδα. Πραγματοποιήθηκαν την Κυριακή 5 Σεπτεμβρίου του 1899, με το πολύπλοκο εκλογικό σύστημα του “σφαιριδίου”. Στο Αγρίνιο Δήμαρχος εξελέγει ο Γεώργιος Μπαϊμπάς.

Ο Γιώργος Μπαϊμπάς διαδέχτηκε στη Δημαρχία τον Στάθη Στάικο και εκλέχτηκε δήμαρχος για δύο συνεχόμενες τετραετίες, από το 1899 έως το 1903 και από το 1903 έως το 1907. Ήταν γιός του Γιάννη Μπαϊμπά, που ήρθε στο Αγρίνιο από την Κόνισκα Ναυπακτίας. Αδέρφια του ήταν ο Τριαντάφυλλος και η Βασιλική, η οποία παντρεύτηκε τον μετέπειτα δήμαρχο Θανάση Τσακανίκα.

Απέκτησε δύο κορίτσια την Μαρία και την Τιτίνα, συζύγους μετέπειτα του Τζωρτζόπουλου και του Μεγαπάνου αντίστοιχα.

Επί δημαρχίας του επεκτάθηκε η σημερινή οδός Παπαστράτου η οποία έφτασε ως το σημερινό Πάρκο, ενώθηκε η πλατεία Μπέλλου με την πλατεία Καραπανέικων (ο δρόμος αυτός σήμερα φέρνει το όνομά του) και άρχισε η διαδικασία για την διάνοιξη της σημερινής οδού Πάνου Σούλου, ανώνυμης εκείνη την εποχή, όπως και οι προηγούμενες που αναφέραμε.

Κατασκευάστηκαν επίσης πολλά γεφύρια στα ρέματα της πόλης του Αγρινίου, ανοίχτηκαν πηγάδια, συνεχίστηκε και επεκτάθηκε ο φωτισμός της πόλης με φανούς πετρελαίου και τέλος, το μονοτάξιο και δημοσυντήρητο Γυμνάσιο της πόλης του Αγρινίου έγινε πλήρες.

Στο νομό της Αιτωλοακαρνανίας εξελέγησαν επίσης, στις εκλογές του 1899, οι: Στάικος (Μεσολογγίου), Τσέλιος (Αστακού), Μαυρομμάτης (Εχίνου), Κολοκύθας (Παραχελωιτών), Παπαχρήστος (Αρακυνθίων), Σκορπάνος (Παρακαμπυλίων), Θωμάς (Πλατάνου), Σερεπίσος (Ζαβέρδας)

5 Σεπτεμβρίου 1901

Απόφαση προέκτασης της σιδηροδρομικής γραμμής
Κρυονερίου – Αγρινίου μέχρι τον Καρβασαρά και την Άρτα

Άλλη μια είδηση που αφορά στην προέκταση της σιδηροδρομικής γραμμής Κρυονερίου – Αγρινίου μέχρι τον Καρβασαρά και την Άρτα. Σύμφωνα με αυτή, η προέκταση «απεφασίσθη οριστικώς υπό του υπουργείου των Εσωτερικών. Συνεπεία της αποφάσεως ταύτης οι μηχανικοί της εταιρίας έκαμαν νέαν μελέτην επί τόπου, καθώρισαν τα σημεία δι’ ων θα διέλθη η νέα γραμμή και υπέβαλλον προς το συμβούλιον της εταιρίας τον προϋπολογισμόν της δαπάνης. Θα κατασκευαστεί πρώτον το μέχρις Καρβασαράν τμήμα και είτα θα προεκταθή μέχρις Άρτης». (ΣΚΡΙΠ, 5.9.1901, σελ 2)

 

 

 

5 Σεπτεμβρίου 1950

Διορίζεται δήμαρχος των Αγρινιωτών,
ο Πρωτοδίκης Αγρινίου, Γεώργιος Γεράρης

Από τις 12 Απριλίου του 1950 που έληξε η δημαρχιακή θητεία του Σεβαστιανού Καρβούνη, μέχρι τις 17 Ιανουαρίου του 1951 που ξεκίνησε η 2η θητεία του Ανδρέα Παναγόπουλου, ως Δημάρχου του Δήμου των Αγρινιωτών, από το αξίωμα αυτό πέρασαν 4 Αγρινιώτες. Αυτοί ήταν οι: Αθανάσιος Παπαλέξης (Ανέλαβε αμέσως μετά την απόλυση του Καρβούνη από 4/5/1950 έως 17/7/1950), Γεώργιος Γεράρης: Πρωτοδίκης Αγρινίου και «Δημαρχών» από 5/9/1950 έως 3/10/1950, Μιλτιάδης Τζάνης [1η θητεία της συγκεκριμένης περιόδου 30/10/1950 – 30/10/1950 (διατέλεσε «δήμαρχών) για μια μέρα) και 2η θητεία 22/12/1950 – 3/1/1951], Αθανάσιος Τζάκας, Εισαγγελέας Πρωτοδικών Αγρινίου [1η θητεία της συγκεκριμένης περιόδου 6/11/1950 – 4/12/1950  και 2η θητεία 10/1/1951 – 3/5/1951].

 

Φωτογραφία: Γεώργιος Μπαϊμπάς
Έρευνα – Κείμενα: Λ. Τηλιγάδας