Ἐν Ἀγρινίῳ τῇ 14 Δεκεμβρίου | 1887: Κατασκευή σιδηροδρομικής γραμμής | 1901: Ο καπνός του Αγρινίου | 1969: Εγκαίνια της νέας οδού


.

Aγρινιώτικο καλαντάρι

14 Δεκεμβρίου

–  1887: Εγκρίνεται η σύμβαση της κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής
1901: Ο καπνός του Αγρινίου
1969: Εγκαίνια της νέας οδού Αγρινίου – Αντιρρίου (Βίντεο) –


14 Δεκεμβρίου του 1887

Στις 14 Δεκεμβρίου του 1887 με τον νόμο  ΛΦΗΖ εγκρίνεται η σύμβαση της κατασκευής σιδηροδρομικής γραμμής  από το Μεσολόγγι στο Αγρίνιο, η οποία θα διέρχεται και από το Αιτωλικό. Η σύμβαση είχε 34 άρθρα τα οποία συνομολογήθηκαν στις 24 Οκτωβρίου της ίδιας χρονιάς, ανάμεσα στον υπουργό των Εσωτερικών Κ. Λομβάρδο και τον Λ. Ρώσσελ, ο οποίος ήταν αντιπρόσωπος της βέλγικης κατασκευαστικής εταιρείας  των Μαμπίλ και Γκινότ. Αυτοί ανέλαβαν να κατασκευάσουν και να βάλουν σε λειτουργία μέσα στα επόμενα δύο χρόνια  μια σιδηροδρομική γραμμή ενός μέτρου πλάτους και έκτασης 44 χιλιομέτρων, με δικαίωμα εκμετάλευσης για τα επόμενα 99 χρόνια

14 Δεκεμβρίου 1901

Με επιτυχία στέφθηκε το πείραμα της παραγωγής καπνού της Ξάνθης στον Αγροκήπιο του Αγρινίου.  Η ποιότητά του, όπως αποδείχθηκε, ήταν άριστη, γεγονός που επιβραβεύτηκε με την αγορά ολόκληρης της ποσότητας που είχε παραχθεί και έφτανε τις τρεισήμισι (3.500) χιλιάδες οκάδες. Ο διευθυντής του Γεωργικού Σταθμού Με-σολογγίου – Αγρινίου έστειλε δείγματα στη Γαλλία και την Αυστρία, με αποτέλεσμα οι Γενικοί Διευθυντές του γαλλικού και του αυστριακού μονοπωλίου να αποφανθούν, ότι ο καπνός είναι άριστος και μάλιστα καλύτερος ακόμα και απ’ αυτόν που παράγεται στην Ξάνθη. Δείγματα ο Ξανθόπουλος έστειλε και στην Αγγλία αλλά δεν είχε έρθει ακόμα η απάντηση. (ΣΚΡΙΠ, 14/12/1901, Σελ. 2

 

14 Δεκεμβρίου 1969

Εγκαίνια της νέας οδού Αγρινίου – Αντιρρίου στο Αγρίνιο. Στο παρακάτω βιντεάκι του Οπτικοακουστικού Αρχείου τςη Ελλάδας, βλέπουμε ένα τμήμα της οδού, καθώς επίσης και τον Αντιπρόεδρος της χουντικής Κυβέρνησης Στυλιανό Παττακό, ο οποίος πλαισιωμένος από τους Υπουργό Εργασίας Παύλο Μανωλόπουλο, Υπουργό Δημοσίων Έργων Κωνσταντίνο Παπαδημητρίου και από άλλους επισήμους, εγκαινιάζει την οδό και, στη συνέχεια, διασχίζει τμήμα αυτής.

 

Φωτογραφία: Σιδηροδρομικός σταθμός Αγρινίου 1959
Έρευνα – Κείμενα: Λ. Τηλιγάδας
——————————————————————————————————-
Η μνήμη είναι μια δυνατότητα για να διευρύνουμε το μέλλον
και όχι για  να το συρρικνώσουμε στο ήδη ξεπερασμένο παρελθόν


Αφήστε μια απάντηση

Η ηλ. διεύθυνση σας δεν δημοσιεύεται. Τα υποχρεωτικά πεδία σημειώνονται με *