ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου:
«Η σχολική «αποτυχία»
δεν είναι αποτέλεσμα πάντα αδιαφορίας
των παιδιών για τη μάθηση»
Τους λόγους για τους οποίους πρέπει να εμπιστευθούν την ΕΛΕΠΑΠ οι γονείς των παιδιών ειδικής αγωγής, ανακοίνωσε σήμερα το πρωί η ΕΛΕΠΑΠ Αγρινίου, σημειώνοντας ότι «ορισμένα παιδιά, παρόλο που δεν παρουσιάζουν νοητικά, συναισθηματικά ή άλλα προβλήματα στην ανάπτυξη, δεν είναι σε θέση να επωφεληθούν από την τυπική διδασκαλία.»
Ολόκληρη η ανακοίνωση έχει ως ακολούθως:
«Αγαπητοί γονείς,
Η σχολική “αποτυχία” δεν είναι αποτέλεσμα πάντα αδιαφορίας των παιδιών για τη μάθηση.
Ορισμένα παιδιά, παρόλο που δεν παρουσιάζουν νοητικά, συναισθηματικά ή άλλα προβλήματα στην ανάπτυξη, δεν είναι σε θέση να επωφεληθούν από την τυπική διδασκαλία.
Η ΕΛΕΠΑΠ επί σειρά ετών υλοποιεί πρόγραμμα ειδικής διαπαιδαγώγησης για παιδιά με μαθησιακές δυσκολίες:
- Ανάγνωση: διαβάζει με αργό, συλλαβιστό ή κομπιαστό ρυθμό και δεν σταματάει στις τελείες – δυσκολία στην αναγνώριση γραμμάτων, αντιμετάθεση γραμμάτων ή και συλλαβών.
- Γραφή: πολλά ορθογραφικά λάθη, άσχημος γραφικός χαρακτήρας, αντιστροφή και παράλειψη γραμμάτων, δυσκολία στη διάκριση γραμμάτων και στη σύνθεση ιδεών σε μια έκθεση.
- Κατανόηση: δυσκολία στην κατανόηση νοήματος – προφορικών ή γραπτών πληροφοριών.
- Μαθηματικά: σύγχυση προσήμων (+, -), δυσκολία στην εκμάθηση της προπαίδειας, της ώρας, της διαδοχής ημερών, μηνών και αριθμών.
- Επιτελικές λειτουργίες: δυσκολία στην απομνημόνευση, στη συγκέντρωση, στον σχεδιασμό και στην αναστολή μιας αντίδρασης.
Γιατί στην ΕΛΕΠΑΠ;
- Ενδελεχή αξιολόγηση μαθησιακών δυσκολιών βασισμένη σε αναγνωρισμένα από το Υπουργείο Παιδείας διαγνωστικά εργαλεία – παιδαγωγική εκτίμηση.
- Άμεση, βιωματική, πολυαισθητηριακή, διαθεματική (πρόγραμμα φιλαναγνωσίας) και διεπιστημονική παρέμβαση με εξατομικευμένο πρόγραμμα για το κάθε παιδί.
Τα παιδιά ανταποκρίνονται θετικά όταν τους δίνεται η σωστή υποστήριξη και ενθάρρυνση. Η πρόληψη και η πρώιμη παρέμβαση είναι δυνατόν να δώσουν στα παιδιά πολλές ευκαιρίες για μαθησιακή και κοινωνική επιτυχία.
Κάθε παιδί έχει δικό του ρυθμό μάθησης και μπορεί να μάθει!!!»