Το ΔΣ της ΠΕ.Δ.Δ.Ε. στην συνεδρίασή του
την Τρίτη 31 Ιανουαρίου κατέληξε κατά πλειοψηφία
στο παρακάτω ψήφισμα
που αφορά την αύξηση του κόστους διέλευσης
από την γέφυρα Ρίου-Αντιρρίου
και την ανάγκη ανάληψης πρωτοβουλίας από την Τ.Α. για την μείωσή του
«Συγκεκριμένα σε πρόσφατη απόφαση της εταιρείας που εκμεταλλεύεται τη λειτουργία της Γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» αναφέρεται αύξηση των διοδίων από την 1η Ιανουαρίου του 2023», αναφέρει το ενημερωτικό δελτίο που εξέδωσε η ΠΕ.Δ.Δ.Ε. και συνεχίζει:
«Παρότι, σύμφωνα με τις πρόσφατες ανακοινώσεις του Υφυπουργού Υποδομών και Μεταφορών κ. Γιώργου Καραγιάννη σε απάντηση σχετικής επερώτησης του βουλευτή Αιτωλοακαρνανίας κ. Δ. Κωνσταντόπουλου, η εν λόγω εταιρεία θα προβεί σε ακύρωση της αύξησης κατά 22% του κόστους διέλευσης για τους συνδρομητές e-pass κι αυτό θα μειωθεί περαιτέρω σε σχέση με την ισχύουσα ως σήμερα τιμή – κίνηση που ασφαλώς είναι προς τη σωστή κατεύθυνση – επιβάλλεται να υπάρξει περαιτέρω ελάφρυνση των κάθε είδους διερχομένων από την εν λόγω γέφυρα, καθώς το κόστος διέλευσης είναι κατά κοινή ομολογία υπέρογκο.
»Αυτό συνάδει αφενός με την αναγκαιότητα προσαρμογής στη δύσκολη οικονομική πραγματικότητα που αντιμετωπίζει η κοινωνία λόγω της μακροχρόνιας οικονομικής κρίσης, και πρόσφατα ακόμη περισσότερο λόγω της ενεργειακής κρίσης και της γενικευμένης ακρίβειας, και ιδίως στα βασικά είδη διαβίωσης, και αφετέρου με το γεγονός ότι λόγω του μεγάλου χρονικού διαστήματος που έχει μεσολαβήσει από την κατασκευή της γέφυρας – πράγμα που σημαίνει ότι λογικά θα έχει καλυφθεί ολοκληρωτικά ή μερικώς και το κόστος κατασκευής της – η τιμολογιακή πολιτική αναφορικά με το κόστος διέλευσης απ’ αυτή θα πρέπει να αναπροσαρμοστεί αναλόγως και να καταλήξει αυτό μειωμένο σε σχέση με το αντίστοιχο κατά την πρώτη περίοδο εκμετάλλευσης της γέφυρας και όχι σταδιακά αυξανόμενο, πράγμα που συμβαίνει όλη αυτή την περίοδο από την κατασκευή της ως σήμερα.
»Η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» – αυτό το μεγαλεπήβολο έργο – δημιουργήθηκε για να φέρει ανάπτυξη και για να φέρει κοντά τις κοινωνίες εκατέρωθεν αυτής που βρίσκονται σε οικονομική και κοινωνική αλληλεξάρτηση. Και γι’ αυτό επιβάλλεται να είναι δυνατή η χρήση της από το σύνολο της κοινωνίας και όχι να αποτελεί ένα ακόμη δυσβάσταχτο φορτίο ανάμεσα σε τόσα άλλα που επιβαρύνουν την κοινωνία και ειδικά τους πιο αδύναμους οικονομικά πολίτες.
»Η αναγκαιότητα μάλιστα των συχνών μετακινήσεων για ποικίλους λόγους εξυπηρέτησης καθιστά αδήριτη αναγκαιότητα τη λήψη μέριμνας ώστε η γέφυρα «Χαρίλαος Τρικούπης» να είναι προσβάσιμη εύκολα από όλους και ειδικά για όσους είναι αναγκασμένοι εκ των πραγμάτων να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους.
»Για τους παραπάνω λόγους, το ΔΣ της ΠΕΔ.ΔΕ αποφάσισε τα παρακάτω :
»Καλεί την κυβέρνηση, και ιδίως την πολιτική ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, να προχωρήσει στη λήψη όλων εκείνων των μέτρων που είναι απαραίτητα, ώστε το κόστος διέλευσης από τη γέφυρα Ρίου – Αντιρρίου «Χαρίλαος Τρικούπης» να μειωθεί για το σύνολο των διερχόμενων από αυτή και κυρίως για αυτούς που είναι αναγκασμένοι να κάνουν συνεχή χρήση της γέφυρας για κάλυψη βασικών καθημερινών αναγκών τους, καθώς αυτό είναι επιβεβλημένο για πολλούς λόγους και λογικά είναι εφικτό λόγω της παρέλευσης μεγάλου χρονικού διαστήματος από την κατασκευή της εν λόγω γέφυρας.»