Ο μύθος του Πολυτεχνείου
και τα παραμύθια του Συρίγου και της Δεξιάς
- του Γιώργου Κατσιπάνου
Χθες ψηφιζόταν το Νομοσχέδιο της Κεραμέως για την αναβάθμιση των Πανεπιστημίων. Το Νομοσχέδιο που μετατρέπει τα Πανεπιστήμια σε εμπορικά καταστήματα και αυτό είναι πλέον πασιφανές αρκεί κάποιος να μπει στον κόπο να διαβάσει τα επίμαχα άρθρα. Δεν είναι εξάλλου η πρώτη φορά που η Δεξιά επιχειρεί μέσα στον άκρατο πανικό για ιδιωτικοποίηση να υποβαθμίσει τις δημόσιες δομές και να δείξει ως μόνη λύση τη στροφή στον ιδιωτικό τομέα.
Αυτός όμως που έκλεψε την παράσταση χθες ήταν ο Υφυπουργός Παιδείας, και δεξί χέρι της Κεραμέως ο Άγγελος Συρίγος. Θέλοντας μάλλον να κλέψει λίγο από την αίγλη του Άδωνι και του Βορίδη εμφανίστηκε ως άλλος Αβέρωφ με βαθύ διχαστικό λόγο να υποβαθμίσει το φαινόμενο του Πολυτεχνείου και τις αλυσιδωτές αντιδράσεις που αυτό προξένησε, ώστε να οδηγηθούμε στην πτώση της Δικτατορίας.
Όχι δεν ήταν το Πολυτεχνείο που έριξε τη Χούντα. Η Κύπρος και η διχοτόμηση της ήταν αυτή που την έριξαν. Σε αυτό δεν έχει άδικο ο Υφυπουργός. Εκεί που έχει άδικο είναι στο ότι πριν το Πολυτεχνείο δεν υπήρχαν αντιδράσεις και κινητοποιήσεις εναντίον της Χούντας. “Δεν υπήρξαν ογκώδεις συγκεντρώσεις διαδηλώσεις και πορείες επί Χούντα” δήλωσε χαρακτηριστικά από το βήμα της Βουλής.
Προφανώς ξεχνάει ο κατά τα άλλα διαβασμένος και μορφωμένος καθηγητής και νομικός τι έγινε το 1968 (πορεία για την κηδεία του Γ. Παπανδρέου) ή το 1971 (πορεία για την κηδεία του Σεφέρη). Σίγουρα γνωρίζει και για το κίνημα του Ναυτικού το 1973 αλλά προφανώς το ξεχνάει κι αυτό. Ή ότι στις 13 Απριλίου 1973, στην Πάχη των Μεγάρων, εκσκαφείς και μπουλντόζες ισοπεδώνουν 2.296 στρέμματα ελαιώνων ξεκινώντας έτσι η υλοποίηση της σύμβασης μεταξύ του επιχειρηματία Στρατή Ανδρεάδη και της χούντας των Συνταγματαρχών, για την κατασκευή συγκροτήματος διυλιστηρίων, ένα έργο, στο οποίο οι Μεγαρείς θα αντιδράσουν και τελικά δε θα πραγματοποιηθεί.
Άρα λοιπόν τι συμβαίνει. Είναι ξεχασιάρης ο Υφυπουργός ή απλά πονηρούλης; Ποιος είναι ο στόχος του; Γιατί η κυβέρνηση νιώθει την ανάγκη να υποβαθμίσει τις κινητοποιήσεις και την ιδέα του Πολυτεχνείου; Ενός συμβάντος όπου σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται ως εξής :