Κινημ/φική Λέσχη – Ενας Ακέραιος Ανθρωπος

Ενας Ακέραιος Ανθρωπος
(Man of Integrity), του Μοχάμαντ Ρασούλοφ

Από την Κινηματογραφική Λέσχη του Δήμου Αγρινίου,
την Τρίτη 19/12, στο Δημοτικό Κινηματογράφο ΑΝΕΣΙΣ

Σθεναρό δείγμα του σύγχρονου ιρανικού σινεμά
που δείχνει να παραμένει εθνικό
μέσα στις ειδολογικές του ακροβασίες.
Βραβείο Καλύτερης Ταινίας στο τμήμα Ένα Κάποιο Βλέμμα του Φεστιβάλ Κανών.

Ώρα προβολής: 9:30 μ.μ.

Γενική είσοδος: 3 ευρώ

 

 

Ιράν, 2017 Παραγωγή: Μοχάμαντ Ρασούλοφ
Σκηνοθεσία: Μοχάμαντ Ρασούλοφ | Σενάριο: Μοχάμαντ Ρασούλοφ
Φωτογραφία: Ασκάν Ασκάνι | Μοντάζ: Μοχαμαντρέζα Μουίνι, Μεισάμ Μουίνι
Πρωταγωνιστούν: Ρεζά Αχλαγκιράντ, Σουνταμπέ Μπεϊζαέ, Νασίμ Ανταμπέ
Διάρκεια: 117 λεπτά | Διανομή: Ama Films

Ο 44χρονος δημιουργός προσαρμόζει έξυπνα και διακριτικά τους κώδικες του παραδοσιακού γουέστερν στην, ενίοτε φορτωμένη ίσως σε πρόσωπα καταστάσεις, πάντως μόνιμα συνεπή στην ιδεολογία της, ιστορία της κατά μόνας αντίστασης ενός απελπισμένου οικογενειάρχη ενάντια σε ένα διαβρωμένο από παντού σύστημα εξουσίας. Η Εταιρεία-Μεγαλογαιοκτήμονας, ο ξένος που αντιμετωπίζεται ως παρείσακτος, η εν κινδύνω φάρμα, η εντροπία των εκβιασμών του αλισβερισιού, η άσπιλη τιμή του μοναχικού στην ουσία καουμπόι. Με χρυσόψαρα αντί για γελάδια, τροχοφόρα αντί για άλογα, καδρόνια αντί για περίστροφα. Και κρασί αυτοσχέδιο αντί για χειροποίητο ουίσκι: ο Ρεζά αποθηκεύει ώριμα καρπούζια και στραγγίζει τον ζυμωμένο πολτό για να πίνει τον αλκοολούχο χυμό στα ιαματικά νερά μιας σπηλιάς, όταν θέλει να μένει μόνος με τις σκέψεις και τα άγχη του.

Συσχετιστικά, το γεγονός πως το αλκοόλ παραμένει απαγορευμένο στο φονταμενταλιστικό Ιράν συνιστά ένα κομμάτι μόνο της επιτυχίας τούτης της προσαρμογής. Για την αποτελεσματικότητα των υπόλοιπων κομματιών μάλλον δε χρειάζεται να γίνεται λόγος, μιας και απαγορευμένη στη χώρα παραμένει η ταινία ολόκληρη, μαζί, τρόπον τινά, με τον δημιουργό της (ο οποίος, παρότι εκτίει ποινή αποχής από τη σκηνοθεσία από το 2011, δε δείχνει να πτοείται, όπως άλλωστε και οι συνάδελφοί του Τζαφάρ Παναχί και Μοχσέν Μαχμαλμπάφ, που εξακολουθούν να κάνουν ταινίες παράνομα και να τις «φυγαδεύουν» σε διεθνή φεστιβάλ κάθε τόσο).

Με άλλα λόγια, και μόνο από το μέγεθος της «ενόχλησης» αν κρίνουμε, μιλάμε για μια ταινία ιρανική μέχρι το κόκκαλο, όσο ανοιχτοί κι αν μοιάζουν οι ορίζοντες που κοιτάει. Οι οποίοι, παρεμπιπτόντως, δεν είναι μόνο εκείνοι της μακρινής άγριας δύσης του τότε, αλλά και της εγγύς «πολιτισμένης» του τώρα: σχεδόν κάθε σεκάνς του φιλμ συνιστά μια πράξη διαπραγμάτευσης, όπως ακριβώς και στο ρουμάνικο δράμα του Κάλιν Πέτερ Νέτζερ «Οικογενειακή Υπόθεση» (2014), όπου όλα «τακτοποιούνταν» με τις κατάλληλες γνωριμίες και το απαραίτητο τακτ.

Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Man of Integrity

 

 


AgrinioStories

Διαβάστε περισσότερες ειδήσεις
που αφορούν τον ΠΟΛΙΤΙΣΜΟ
κάνοντας clik πάνω στη διαφήμιση που ακολουθεί