«Η κακιά η ώρα»; Όχι
Η τραγωδία των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί,
κι ας είχε υπάρξει «ανθρώπινο λάθος»,
αν στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν ίσχυε
το απίστευτο «πάμε κι όπου βγει»
- του Παντελή Μπουκάλα
Τραγωδία. Και το πένθος πάνδημο. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είναι μια εθνική τραγωδία που δεν τη χωράει και δεν τη συγχωρεί ο νους και δεν την αντέχει η ψυχή μας. Και υπήρξε επιτέλους μία παραίτηση, του κ. Κώστα Καραμανλή, αρμόδιου υπουργού. Τούτη τη φορά η φόρμουλα μετατόπισης των αυτονόητων ευθυνών στους ποικίλους «εξωγενείς παράγοντες» δεν ήταν εύκολο να χρησιμοποιηθεί. Θα ήταν ύβρις κατά της μνήμης των δεκάδων αδικοσκοτωμένων, ανθρώπων στην άνθησή τους.
Συγκλονιστικά είναι και όσα δήλωσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις ούτε τα φωτοσήματα ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν». Μετά Χριστόν προφήτης; Ο κ. Γενηδούνιας, και πολλοί άλλοι, καταγγέλλουν πολύ καιρό πως το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επικίνδυνα απορρυθμισμένο. «Κανονικά», σήμερα ο πρωθυπουργός θα βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο τηλεδιοίκησης σηματοδότησης του δικτύου της Β. Ελλάδας. Με αφορμή αυτό ο κ. Γενηδούνιας είχε αναρωτηθεί στο φέισμπουκ, προ δυστυχήματος: «Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στη βόρεια Ελλάδα;» Μπορεί άραγε;