«Η κακιά η ώρα»; Όχι

«Η κακιά η ώρα»; Όχι
Η τραγωδία των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί,
κι ας είχε υπάρξει «ανθρώπινο λάθος»,
αν στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν ίσχυε
το απίστευτο «πάμε κι όπου βγει»

  • του Παντελή Μπουκάλα

Τραγωδία. Και το πένθος πάνδημο. Το σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη είναι μια εθνική τραγωδία που δεν τη χωράει και δεν τη συγχωρεί ο νους και δεν την αντέχει η ψυχή μας. Και υπήρξε επιτέλους μία παραίτηση, του κ. Κώστα Καραμανλή, αρμόδιου υπουργού. Τούτη τη φορά η φόρμουλα μετατόπισης των αυτονόητων ευθυνών στους ποικίλους «εξωγενείς παράγοντες» δεν ήταν εύκολο να χρησιμοποιηθεί. Θα ήταν ύβρις κατά της μνήμης των δεκάδων αδικοσκοτωμένων, ανθρώπων στην άνθησή τους.

Ας μην πούμε πως φταίει η «καταραμένη κοιλάδα», όπως ήδη βαφτίστηκε η κοιλάδα των Τεμπών. Καμιά κατάρα στις 4.10.1999, όταν εκεί σκοτώθηκαν εφτά άνθρωποι, νεαρότατοι οι έξι, φίλαθλοι του ΠΑΟΚ που επέστρεφαν από την Αθήνα. Καμιά κατάρα στις 14.4.2003, όταν σκοτώθηκαν 21 μαθητές από το Μακρυχώρι Ημαθίας, που επέστρεφαν από σχολική εκδρομή. Καμιά κατάρα και προχθές, με το σοβαρότερο σιδηροδρομικό δυστύχημα που συνέβη ποτέ στη χώρα. Και συνέβη πότε; Οταν υποτίθεται πως υπάρχουν τεχνολογικά συστήματα ικανά να αποτρέπουν ακόμα και το «ανθρώπινο λάθος». Η «κακιά η ώρα» δεν έρχεται ποτέ μόνη της. Κάθε φορά τής ανοίγουν τον δρόμο εκείνοι ακριβώς που εκ του νόμου έχουν την ευθύνη να την προλάβουν. Η τραγωδία των Τεμπών θα είχε αποφευχθεί, κι ας είχε υπάρξει «ανθρώπινο λάθος», αν στο σιδηροδρομικό δίκτυο δεν ίσχυε το απίστευτο «πάμε κι όπου βγει». Αυτό ειπώθηκε σε εναγώνια συζήτηση του μηχανοδηγού με τον υπεύθυνο εισιτηρίων, στα Παλαιοφάρσαλα, όπως δήλωσε διασωθείς επιβάτης.

Συγκλονιστικά είναι και όσα δήλωσε ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ Κώστας Γενηδούνιας: «Δεν λειτουργεί τίποτα. Γίνονται όλα με ανθρώπινο παράγοντα, χειροκίνητα, σε όλη τη διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη. Δεν λειτουργούν ούτε οι ενδείξεις ούτε τα φωτοσήματα ούτε ο έλεγχος της κυκλοφορίας. Αν λειτουργούσαν, οι μηχανοδηγοί θα βλέπανε την κόκκινη ένδειξη και τα τρένα θα σταματούσαν». Μετά Χριστόν προφήτης; Ο κ. Γενηδούνιας, και πολλοί άλλοι, καταγγέλλουν πολύ καιρό πως το σιδηροδρομικό δίκτυο είναι επικίνδυνα απορρυθμισμένο. «Κανονικά», σήμερα ο πρωθυπουργός θα βρισκόταν στη Θεσσαλονίκη, στο Κέντρο τηλεδιοίκησης σηματοδότησης του δικτύου της Β. Ελλάδας. Με αφορμή αυτό ο κ. Γενηδούνιας είχε αναρωτηθεί στο φέισμπουκ, προ δυστυχήματος: «Μπορεί κάποιος να μας πει πού είναι και πού λειτουργεί η σηματοδότηση και η τηλεδιοίκηση στη βόρεια Ελλάδα;» Μπορεί άραγε;

 

Πηγή

AgrinioStories