.
Aγρινιώτικο καλαντάρι
21 Νοεμβρίου
– 1906: Δεύτερη μέρα της δίκης για τη δολοφονία του καθηγητή Δ. Αγγελίδη | 1959: Εισφορά εκατό δραχμών ετησίως ανά μαθητή για υπερωριακή απασχόληση καθηγητών –
21 Νοεμβρίου 1906
Στις 5 Μαΐου του 1906 δολοφονείται από δύο ανήλικους μαθητές ο καθηγητής του Γυμνασίου Αγρινίου, Δημήτρης Αγγελίδης. Στις 21 Νοεμβρίου της ίδιας χρονιάς (1906) ο «Νεολόγος των Πατρών» παρακολουθεί τη δίκη των δύο ανήλικων μαθητών, Νίκου Παπαζώη και Ταξιάρχη Γεωργούση και δημοσιοποιεί τα πρακτικά της σε ένα εκτενές ρεπορτάζ τεσσάρων ημερών
Σύμφωνα με αυτό ο Νίκος Παπαζώης, 15 ετών, με καταγωγή από το Ξηρόμερο και ο Ταξιάρχης Γεωργούσης, 14 ετών, με καταγωγή από το Βάλτο φοιτούσαν στην δευτέρα και πρώτη τάξη του Γυμνασίου Αγρινίου αντίστοιχα. Είκοσι έξι ημέρες πριν το φόνο, την Παρασκευή 2 Απριλίου της ίδιας χρονιάς, «συνελήφθησαν» από τον καθηγητή τους να καπνίζουν και να χαρτοπαίζουν. Το γεγονός αυτό για τα εκπαιδευτικά ήθη της εποχής ήταν βαρύτατο παράπτωμα και σκανδαλώδες το οποίο κοινοποίησε την επομένη ο καθηγητής στο σύλλογο καθηγητών του Γυμνασίου. Με απόφαση του Συλλόγου οι δύο μαθητές τιμωρήθηκαν με τριήμερη αποβολή.
Δείτε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
Η δίκη των δύο ανηλίκων για την δολοφονία του Δημήτρη Αγγελίδη
21 Νοεμβρίου 1959
Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου Αρρένων της πόλης, διαπίστωσε ότι οι καθηγητές- λόγω του περιορισμένου αριθμού τους- δεν επαρκούν για τις απαιτήσεις του προγράμματος. Για το λόγο αυτό αποφάσισαν μια εισφορά εκατό δραχμών ετησίως ανά μαθητή, ώστε οι καθηγητές του Γυμνασίου να εργάζονται και υπερωριακά. (ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ, Φύλ. 22.11.1959, Σελ. 12)
Φωτογραφία: Τα Παπαστράτεια Εκπαιδευτήρια (Γυμνάσιο Αρρένων) προπολεμικά.
Τα δένδρα του πάρκου είναι ακόμα μικρά με αποτελέσμα να είναι ορατό ακόμα το εκκλησάκι του Σωτήρα.
Σημαντικό στοιχείου του κάδρου η αποτύπωση του Ηρώου της πόλης στον έξω από το προαύλιο χώρο
και πριν αναγερθούν η Παπαστράτειος βιβλιοθήκη
και το Παπαστράτειο Αρχιολογικό Μουσείο. (Αρχείο Ελένης Θ. Δασκαλάκη – Πηγή)
Έρευνα – Κείμενα: Λ. Τηλιγάδας
——————————————————————————————————-
Η μνήμη είναι μια δυνατότητα για να διευρύνουμε το μέλλον
και όχι για να το συρρικνώσουμε στο ήδη ξεπερασμένο παρελθόν