...
Πολιτισμός
Δημοτικό Περιφερειακό Θέατρο Δήμου Αγρινίου
|

| Παραστάσεις Οκτωβρίου – Δεκεμβρίου 2025|
Ίρβινγκ Γιάλομ, Γεώργιος Βιζυηνός, Γιοχάνα Σπίρι, Κατερίνα Σακελλαροπούλου,
Έλλη Πασπαλά και Τάκης Φαραζής, Κάτια Γέρου, Αθανασία Κανελλοπούλου|
ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2025
13 Δεκεμβρίου 2025 – 4 Ιανουαρίου 2026
[Θέατρο]
Γιώργου Νανούρη: Η Δούκισσα της Πλακεντίας
Σκηνοθεσία: Γιώργος Νανούρης
Ερμηνεία: Μαρία Κίτσου

Ο Γιώργος Νανούρης σκηνοθετεί τη Μαρία Κίτσου σε έναν συγκλονιστικό μονόλογο για τη ζωή της Δούκισσας της Πλακεντίας, που σημάδεψε την ελληνική ιστορία.
Ο Γιώργος Νανούρης, είναι ένας από τους πιο ξεχωριστούς δημιουργούς του ελληνικού θεάτρου, και αυτή τη φορά επιστρέφει με έναν μονόλογο αφιερωμένο σε μια γυναίκα-θρύλο της νεότερης ελληνικής ιστορίας: και η Μαρία Κίτσου δίνει σάρκα και φωνή σε μια ηρωίδα που σαγήνεψε την εποχή της, προκάλεσε τον θαυμασμό αλλά και τις πιο σκοτεινές φήμες, αφήνοντας ανεξίτηλο αποτύπωμα στη συλλογική μνήμη.
18 Δεκεμβρίου 2026
[Φιλοξενία]3
Σπήλιος Φλώρος: Στο τρέξιμο
Stand-upcomedy

Ο Σπήλιος Φλώρος, ένας από τους πιο επιτυχημένους κωμικούς της Ελλάδας, επιστρέφει με την τρίτη του σόλο παράσταση, “Στο Τρέξιμο”.
Η παράσταση “Στο Τρέξιμο” γράφτηκε – κυριολεκτικά – στο τρέξιμο και μιλάει για όλα αυτά που μας κάνουν να γελάμε και να ταυτιζόμαστε.
Από τους αγώνες στίβου για υπερήλικες (είπαμε κυριολεκτικά στο τρέξιμο) μέχρι και την ζωή μετά τα 25. Απο την οικογένεια, στις ερωτικές σχέσεις μέχρι και τη ζωή μετά τον θάνατο.
Το “Στο Τρέξιμο” είναι η πιο αστεία παράσταση του Σπήλιου, γεμάτη με φρέσκα κείμενα και ιδέες. Ότι δηλαδή χρειάζεστε για να περάσετε ένα αξέχαστο βράδυ.
20 Δεκεμβρίου 2026
[Μουσικές Τετάρτες]2
Ρένος Χαραλαμπίδης: Μαγικοί Μελομπιέδες
Σκηνοθεσία: ZephyRoss

Χριστουγεννιάτικη Συναυλία
σε συνεργασία με την Αντιδημαρχία Πολιτισμού.
Η Φιλαρμονική του Δήμου Αγρινίου συμπράττει με το Ρένο Χαραλαμπίδη,
ο οποίος διαβάζει παραμύθια και αφηγείται χριστουγεννιάτικες ιστορίες
με το δικό του μοναδικό τρόπο.
Παράλληλα η ορχήστρα ερμηνεύει κλασικές μελωδίες και κάλαντα.
Παραστάσεις, Δράσεις και Συναυλίες
που πραγματοποιήθηκαν
18 – 19 Οκτωβρίου 2026
[Φιλοξενία]3
Ίρβινγκ Γιάλομ: «Όταν έκλαψε ο Νίτσε»
Σκηνοθεσία: Ακύλλας Καραζήσης, Νίκος Χατζόπουλος
Παίζουν: Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης, Γιάννη Κότσιφας, Μάνο Βαβαδάκης
Το θεατρικό έργο, που βασίζεται στο ομώνυμο μυθιστόρημα του Ίρβιν Γιάλομ, επικεντρώνεται στη φανταστική συνάντηση του Φρίντριχ Νίτσε με τον γιατρό Γιόζεφ Μπρόιερ, τον μέντορα του Σίγκμουντ Φρόιντ. Το έργο εξερευνά τις φιλοσοφικές αναζητήσεις του Νίτσε και τον αγώνα του απέναντι στην κατάθλιψη και την απελπισία, ενώ παράλληλα εστιάζει στην εξέλιξη της ψυχανάλυσης.
Ο Νίτσε, ένας αντισυμβατικός και μοναχικός φιλόσοφος, αναζητά βοήθεια από τον γιατρό Μπρόιερ, για να αντιμετωπίσει τη συναισθηματική του πάλη και την αίσθηση του αδιεξόδου. Η σχέση μεταξύ τους χτίζεται μέσα από τις συνεδρίες, όπου, ενώ, ο Μπρόιερ προσπαθεί να “θεραπεύσει” τον Νίτσε από τους φόβους και τους πόθους του, καλείται και ο ίδιος να αναθεωρήσει τη δική του οπτική για τη ζωή και τη θεραπεία.
25 Οκτωβρίου 2026
[Φιλοξενία]3
Γεώργιος Βιζυηνός, «Το αμάρτημα της μητρός μου»
Σκηνοθεσία – Ερμηνεία: Κωνσταντίνος Γιαννακόπουλος
Είναι το πρώτο ελληνικό διήγημα με ψυχογραφικό χαρακτήρα που καταφέρνει να ξεπεράσει τα στενά όρια της ηθογραφίας, εισδύοντας στα ψυχικά κίνητρα των πρωταγωνιστών. Ο Βιζυηνός πρωτοπορεί, καθώς είναι η πρώτη φορά στην ελληνική διηγηματογραφία που ανοίγει ο κόσμος της ψυχής. Ο κόσμος της συνείδησης και του εσωτερικού προβληματισμού.
Το μικρό αυτό αριστούργημα με αυτοβιογραφικά στοιχεία πρωτοδημοσιεύτηκε το 1883, μεταφρασμένο στα γαλλικά στη Nouvelle Revue [Νέα Επιθεώρηση], συνδυάζει την ρέουσα και συναρπαστική αφήγηση με τους ζωντανούς διαλόγους, το μυστήριο με την αγωνία, αλλά και το αίνιγμα που πλανάται ήδη από το άκουσμα και μόνο, του τίτλου του έργου. Ποιο ήταν το αμάρτημα;
5 Νοεμβρίου 2025
[Διαλέξεις με θέα]1
Η δημοσιογράφος Κωνσταντίνα Βαρσάμη υποδέχεται στην σκηνή του θεάτρου
την πρώην Πρόεδρο της Δημοκρατίας:
Κατερίνα Σακελλαροπούλου

Η Κατερίνα Σακελλαροπούλου (Θεσσαλονίκη, 30 Μαΐου 1956) είναι Ελληνίδα δικαστικός και νομικός, η πρώτη γυναίκα που εξελέγη Πρόεδρος της Ελληνικής Δημοκρατίας, υπηρετώντας από το 2020 έως το 2025. Κόρη του αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου Νικολάου Σακελλαροπούλου, σπούδασε Νομική στο ΕΚΠΑ και συνέχισε μεταπτυχιακές σπουδές στο Πανεπιστήμιο Παρί-Παντεόν-Ασσάς.
Από το 1982 υπηρέτησε στο Συμβούλιο της Επικρατείας, όπου ασχολήθηκε με υποθέσεις συνταγματικού και περιβαλλοντικού δικαίου. Ως εισηγήτρια είχε ενεργό ρόλο σε σημαντικές αποφάσεις, όπως τη διατήρηση των προσφυγικών της λεωφόρου Αλεξάνδρας και την ακύρωση της εκτροπής του Αχελώου. Το 2018 έγινε η πρώτη γυναίκα πρόεδρος του ΣτΕ, ενώ είχε προηγουμένως διατελέσει πρόεδρος της Ένωσης Δικαστικών Λειτουργών και μέλος της Κεντρικής Νομοπαρασκευαστικής Επιτροπής.
Το 2020 προτάθηκε από τον πρωθυπουργό Κυριάκο Μητσοτάκη και εξελέγη Πρόεδρος της Δημοκρατίας με 261 ψήφους, διαδεχόμενη τον Προκόπη Παυλόπουλο. Κατά τη θητεία της, κλήθηκε να διαχειριστεί κρίσιμες στιγμές, όπως την πανδημία και τις εκλογικές αναμετρήσεις του 2023. Η προεδρία της αναγνωρίστηκε για τον ιστορικό της χαρακτήρα, αλλά επικρίθηκε για θεσμική αδράνεια. Είναι σύντροφος του νομικού Παύλου Κοτσώνη, μητέρα μιας κόρης και υποστηρίκτρια του Άρη Θεσσαλονίκης. (Με πληροφορίες από το διαδίκτυο)
8 Νοεμβρίου 2025
[Φιλοξενία]3
Hern n Rivera Letelier: «Αφηγήτρια ταινιών»
Ερμηνεία: Κάτια Γέρου ΑΚΥΡΩΘΗΚΕ
Σκηνοθεσία – Κινησιολογία: Μάγια Πολιτάκη
Μετάφραση: Λένα Φραγκοπούλου
Σκηνικά: Νίκος Πολίτης – Κατερίνα Σωτηρίου
Κοστούμια: Κατερίνα Σωτηρίου
Μουσική: Γιάννης Μακρίδης
Φωτισμοί: Αλέξανδρος Σωτηρίου
Η Κάτια Γέρου ζωντανεύει στη σκηνή το εμβληματικό κείμενο του Ερνάν Ριβέρα Λετελιέρ «Η Αφηγήτρια Ταινιών». Με φόντο τη Χιλή της δεκαετίας του ‘60, η χαρισματική ηθοποιός, μετά το «Ο πόλεμος δεν έχει πρόσωπο γυναίκας» της Σβετλάνα Αλεξίεβιτς, αφηγείται τις περιπέτειες ενός κοριτσιού, που έχει το σπάνιο χάρισμα να μεταφέρει με ιδιαίτερη ζωντάνια τις ιστορίες των ταινιών.
Σε μια πόλη ορυχείων, όπου οι περισσότεροι κάτοικοι δεν έχουν χρήματα ούτε για να αγοράσουν εισιτήριο για το σινεμά, η «αφηγήτρια» προσφέρει μια φυγή στο όνειρο, τη στιγμή που η χώρα μεταμορφώνεται ριζικά και για πάντα, μέσα από το έργο – ύμνος στην αιώνια δύναμη της αφήγησης. (Με πληροφορίες από το διαδίκτυο)
19 Νοεμβρίου 2025
[Μουσικές Τετάρτες]2
Έλλη Πασπαλά: «Τα πρόσωπα του Έρωτα»
Στο πιάνο ο Τάκης Φαραζής
Ο έρωτας -πάντα ζωντανός- έχει τη δύναμη να κάμψει τις δυσκολίες των καιρών και να μας ανανεώσει, να μας απογειώσει. Άλλοτε τρυφερή κι άλλοτε εκρηκτική, η Πασπαλά μάς ξυπνάει αναμνήσεις από έρωτες που ζήσαμε ζούμε και θα ζήσουμε. Μαζί με τον δεξιοτέχνη της τζαζ, Τάκη Φαραζή στο πιάνο, μας αποκαλύπτουν τα αμέτρητα και υπέροχα πρόσωπα του έρωτα.
Η Έλλη Πασπαλά έχει συνεργαστεί με κορυφαίους δημιουργούς, όπως οι Χατζιδάκις, Θεοδωράκης, Νταλάρας, Φαραντούρη, Σαββόπουλος, Πλάτωνος και Κραουνάκης. Το ρεπερτόριό της εκτείνεται από το λαϊκό και το έντεχνο έως την τζαζ και την κλασική μουσική. Έχει χαρακτηριστεί ως μία από τις πιο εκφραστικές και αισθαντικές φωνές.
Ο Τάκης Φαραζής, γεννημένος στην Αθήνα το 1964, είναι πιανίστας και συνθέτης με σπουδές στο Ελληνικό Ωδείο. Ιδρυτικό μέλος των ISKRA, έχει γράψει μουσική για κινηματογράφο και αρχαίο δράμα. Συνεργάστηκε με κορυφαίους Έλληνες δημιουργούς και διδάσκει πιάνο, σχεδιάζοντας εκπαιδευτικές εκδόσεις για κλασική και τζαζ μουσική. (Με πληροφορίες από το διαδίκτυο)
29 Νοεμβρίου 2025
[Χορός] ΑΝΑΒΛΗΘΗΚΕ
Αθανασία Κανελλοπούλου
«Two – Matters of Existence»

Το νέο χορογραφικό έργο της Αθανασίας Κανελλοπούλου, Two – Matters of Existence, αποτελεί το δεύτερο μέρος της τριλογίας A few moments of gaze και εστιάζει στο γυναικείο βλέμμα ως εργαλείο ενδοσκόπησης και εξομολόγησης. Μέσα από την αλληλεπίδραση δύο ερμηνευτριών, που ενσαρκώνουν μια διττή γυναικεία φύση, το έργο εξερευνά τη λεπτή γραμμή ανάμεσα στη θηλυκότητα, τη δύναμη και την ευαλωτότητα. Οι δύο μορφές ενώνονται και αποχωρίζονται διαρκώς, σχηματίζοντας ένα πρόσωπο με πολλαπλές όψεις — μια «περσόνα» που αναζητά τα όριά της στον χώρο, τον χρόνο και τη μνήμη.
Η Κανελλοπούλου δημιουργεί έναν ποιητικό, σχεδόν κινηματογραφικό κόσμο, όπου το σώμα αφηγείται όσα οι λέξεις αδυνατούν να εκφράσουν. Μέσα από ψιθύρους, βλέμματα και ρυθμικές κινήσεις, οι ερμηνεύτριες οδηγούνται σε μια υπαρξιακή διαδρομή γεμάτη αντιθέσεις – αρμονία και σύγκρουση, εξουσία και παράδοση, φως και σκοτάδι. Το Two – Matters of Existence λειτουργεί ως στοχασμός πάνω στη γυναικεία εμπειρία και την αέναη προσπάθεια αυτογνωσίας, μετατρέποντας τον χορό σε μια μορφή σιωπηλής, καθαρτικής εξομολόγησης για όσα καθορίζουν την ύπαρξη και τη βαθύτερη ταυτότητα του ανθρώπου. (Το κείμενο και η φωτογραφία από την προσωπική ιστοσελίδα της χορογράφου)
30 Νοεμβρίου 2025
[Παιδική Σκηνή]
Γιοχάνα Σπίρι: «Χάιντι, το κορίτσι των βουνών»
ΔΙΑΣΚΕΥΗ: Λευτέρης Γιοβανίδης
ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: Ιόλη Χαραλαμποπούλου – Πάνος Αργυρόπουλος
ΣΚΗΝΙΚΑ – ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: Ουρανία Φραγγέα
ΜΟΥΣΙΚΗ: Δημήτρης Ροΐδης
ΦΩΤΙΣΜΟΙ: Εύη Παπαμάρκου
ΚΙΝΗΣΙΟΛΟΓΙΑ: Κωνσταντίνα Μπάρκουλη
ΒΟΗΘΟΣ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ – ΦΩΝΗΤΙΚΗ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ: Σεμίνα Πανηγυροπούλου
ΠΑΙΖΟΥΝ: Μάιρα Άμσελεμ, Πάνος Αργυρόπουλος, Νίκος Τσιμάρας, Ιόλη Χαραλαμποπούλου
Για τους μικρούς φίλους του θεάτρου η παιδική σκηνή του ΔηΠεΘε παρουσιάζει το κλασικό και διεθνώς αγαπημένο μυθιστόρημα της Γιοχάνα Σπίρι, «Χάιντι, το κορίτσι των βουνών». Η θεατρική παράσταση απευθύνεται σε όλη την οικογένεια και αναδεικνύει διαχρονικές αξίες όπως η ανθρωπιά, η φιλία, η αγάπη, η ψυχική δύναμη και ο σεβασμός στη φύση και τη διαφορετικότητα.
Στη σύγχρονη εποχή, όπου η καθημερινότητα συχνά φέρνει αποξένωση, η «Χάιντι» προσφέρει έναν χώρο αυθεντικής ανθρώπινης επαφής και αναστοχασμού, υπενθυμίζοντας τη δύναμη της απλότητας, της φιλίας και της αγάπης. Η Χάιντι γίνεται σύμβολο καθαρής ματιάς, αποδοχής και ελπίδας για μικρούς και μεγάλους. (Με πληροφορίες από το δελτίο τύπου)
ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΙΣ ΓΙΑ ΤΟ ΚΟΙΝΟ: Κυριακή 26/10 και 30/11 στις 11:00 πμ
1 Δεκεμβρίου 2025
[Φιλοξενία]3
Jens Raschke: Κοιμούνται τα ψάρια;
Σκηνοθεσία: Ζωή Ξανθοπούλου
με την Ευγενία Δημητροπούλου
Το “Κοιμούνται τα ψάρια;” του Jens Raschke, αφού έκανε ιδιαίτερη αίσθηση, απέσπασε βραβεία και τιμητικές διακρίσεις, όπως το Mülheimer Children’s Theater Prize 2012, και μεταφράστηκε στα αγγλικά και σε πολλές ακόμα γλώσσες, ανεβαίνει για πρώτη φορά στην Ελλάδα σε μετάφραση της Κατερίνας Θεοδωράτου. Η δεκάχρονη Γέτε αφηγείται με απλότητα και συχνές πινελιές χιούμορ – έχει πολύ χαμόγελο αυτό το έργο, άλλοτε πικρό κι άλλοτε λυτρωτικό – τη δική της απώλεια. Δεν κρύβει τίποτα, δεν φοβάται τις λέξεις, δεν φοβάται τις εικόνες… Μέσα από τα παιδικά της μάτια, αντικρίζουμε κι εμείς τη φευγαλέα σκιά αυτού που μας στοιχειώνει και τελικά απρόσμενα μας λυτρώνει…
Το θέμα του έργου θα μπορούσε εύκολα να προσδιοριστεί ως “διαχείριση πένθους”, αλλά είναι πολύ περισσότερα από αυτό: είναι μια παιδική, αθώα, κλεφτή ματιά στην τραγικότητα της ανθρώπινης συνθήκης, στο άδηλο “μετά”, στην οδυνηρή συμφιλίωση με την απώλεια. Η ιστορία και η γραφή του Raschke ανοίγει έναν θεραπευτικό δρόμο για την ανακούφιση του πόνου, την ελπίδα, τη σημασία της μνήμης, αλλά και της αδελφικής αγάπης.
Παραπομπές
1. Διαλέξεις με θέα – Με αφετηρία και αφορμή τον θεματικό άξονα της φετινής θεατρικής περιόδου ΕΞΟΔΟΣ, το θέατρό μας εγκαινιάζει έναν νέο κύκλο ανοιχτών συναντήσεων που φιλοδοξούν να εμπνεύσουν, να προβληματίσουν και να ανοίξουν νέους ορίζοντες. Επτά ξεχωριστές γυναίκες με έντονη και ξεχωριστή πορεία στον χώρο τους έρχονται στο Αγρίνιο για να μοιραστούν τις εμπειρίες και τα βιώματά τους, να συνομιλήσουν με το κοινό και να μας προσκαλέσουν σε έναν διάλογο γεμάτο ιδέες και αφορμές για σκέψη. Μαζί τους θα αναλογιστούμε την ΕΞΟΔΟ που ο καθένας και η καθεμιά μας ονειρεύεται και ίσως διστάζει να τολμήσει. Οι συναντήσεις πραγματοποιούνται την πρώτη Τετάρτη κάθε μήνα στην Κεντρική Σκηνή του Θεάτρου μας και είναι ανοιχτές σε όλες και όλους όσοι αναζητούν έμπνευση, ανταλλαγή και δημιουργικό προβληματισμό.
2. Μουσικές Τετάρτες – Κάθε δεύτερη Τετάρτη του μήνα, η πόλη συναντά τις μουσικές της ψυχής της.
3. Φιλοξενία – Μετακλήσεις παραστάσεων.
—————————————————————–

