.
Οι άνθρωποι που συνάντησα
– του Λευτέρη Τηλιγάδα –
Χρήστος Καλαμπαλίκης
«Είναι υποχρέωση όλων των φορέων αυτής της πόλης
να έχουν γέφυρες επικοινωνίας»
Ο Χρήστος Καλαμπαλίκης γεννήθηκε τον Αύγουστο του 1979 στο Αγρίνιο και από τότε μέχρι και σήμερα είναι μόνιμος κάτοικος Αγρινίου. Σπούδασε στο Πανεπιστήμιο Πατρών, στο τμήμα φυσικής, με διπλωματική εργασία στην διδακτική της φυσικής.
Έχει παρακολουθήσει μία σειρά από σεμινάρια και επιμορφώσεις , όπως: ψηφιακές δεξιότητες εκπαιδευτικών για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση, πληροφορικής, ασφάλεια στα πληροφοριακά συστήματα, διαχείριση παιδιών, στελέχους Digital Marketing και χρήσης τεχνικών και εργαλείων social mediamarketing και εξαρτήσεις σύγχρονης πραγματικότητας. Εργάζεται ως φυσικός στην ιδιωτική εκπαίδευση 20 χρόνια, χόμπι του είναι τα ταξίδια, η μουσική, το διάβασμα και το ποδήλατο.
Τον τελευταίο χρόνο εκτός από την επαγγελματική του παρουσία ως καθηγητής στον φροντιστηριακό οργανισμό του Αγρινίου «Φάσμα», στο οποίο εργάζεται τα τελευταία 19 χρόνια, μετέχει και στο εταιρικό του σχήμα. Συμμετείχε ως υποψήφιος στις αρχαιρεσίες του Νοεμβρίου του 2024 για την εκλογή του νέου Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών του νομού Αιτωλοακαρνανίας και εκλέχθηκε στη θέση του προέδρου κατά την συγκρότηση του οργάνου.
Λ.Τ.: Να σε συγχαρώ αρχικά, Χρήστο, για την εκλογή σου στη θέση του προέδρου του νέου διοικητικού συμβουλίου του Συλλόγου Εκπαιδευτικών Φροντιστών του νομού της Αιτωλοακαρνανίας. Οφείλω να ομολογήσω, ότι μετά τη νέα εκλογή του οργάνου μου προξένησε ιδιαίτερη εντύπωση το γεγονός της δυναμικής επανάκαμψης ενός συλλόγου, που όλα τα προηγούμενα χρόνια δεν μας είχε συνηθίσει σε τόσο συχνές εκδηλώσεις εξωστρέφειας. Τι είναι εκείνο που άλλαξε στη λειτουργία του συλλόγου με την εκλογή σας και πόσο σημαντική θεωρείτε ότι είναι αυτή η δυναμική που είδαμε τον τελευταίο μήνα να αναπτύσσεται;
Χ.Κ.: Λευτέρη, σε ευχαριστώ για την πρόσκληση και το βήμα που δίνει το AgrinioStories.gr σε εμένα αλλά και στον σύλλογό μας για να εκφράσουμε τις απόψεις μας. Θα ξεκινήσω τονίζοντας τη λέξη Σύλλογος. Σύλλογος, δηλαδή ομάδα. Και νιώθω αφενός μεν ιδιαίτερη τιμή για την εκλογή μου από τα Φροντιστηριακά μέλη του νόμου, αφετέρου χαρά που δημιουργήσαμε μια ομάδα με κοινό στόχο και όραμα.
Συνεπώς, η ανάγκη εξωστρέφειας υπήρξε κοινή και ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο από την επίσκεψη μας στα Φροντιστήρια της πόλης οι ιδιοκτήτες των οποίων αγκάλιασαν τη πρωτοβουλία αυτή και μας ώθησαν ακόμη περισσότερο σε νέες δράσεις και στόχους.
Πρόσφατα έγινε η κοπή πίτας του συλλόγου μας όπου παρέστησαν σχεδόν όλα τα φροντιστήρια της πόλης , ιδιοκτήτες και εργαζόμενοι και αυτό είναι κάτι που επίσης μας γέμισε χαρά. Θέλουμε λοιπόν, να κρατήσουμε όλες τις προσπάθειες των προηγούμενων ετών, οι οποίες ήταν σημαντικές στο να διατηρηθεί ο σύλλογος για να μπορεί να προσφέρει την βοήθεια του στις φροντιστηριακές δομές όποτε χρειασθεί καθώς και να συμβάλλουμε ακόμα περισσότερο στην βελτίωση των όρων της λειτουργίας μας, προς όφελος όλων των εμπλεκομένων στην φροντιστηριακή λειτουργία!
Λ.Τ.: Ποια είναι τα νέα μέλη του Δ.Σ. του Συλλόγου, Χρήστο, και ποιες οι προτεραιότητες στη λειτουργία του;
Χ.Κ.: Τα μέλη του συλλόγου εκτός από εμένα είναι ο κ. Γιώργος Μπουλούκης (αντιπρόεδρος), η κα Μαρία Ποντίκα (γραμματέας), ο κ. Γιώργιος Τσιρώνης (ταμίας), ο κ. Γιώργος Ξυγκάς (αντιπρόσωπος στην ΟΕΦΕ), ο κ. Συμεών Πάζιος (μέλος), ο κ. Σπύρος Λουκόπουλος (μέλος) και ο κ. Αντώνης Πρέμος (αναπληρωματικό μέλος) .
Άμεσες προτεραιότητες του συμβουλίου είναι να έρθουμε σε επαφή με όλες τις φροντιστηριακές δομές του νομού, να συζητήσουμε και να προτείνουμε λύσεις στα άμεσα θέματα που απασχολούν τον κλάδο μας, αλλά και να προγραμματίσουμε κινήσεις που θα μας επιτρέψουν να γίνουμε περισσότερο γνωστοί στην τοπική κοινωνία, μια δυναμική φωνή στον χώρο της εκπαίδευσης και φορείς σημαντικών δράσεων.
Λ.Τ.: Πόσα φροντιστήρια λειτουργούν αυτή τη στιγμή στο Αγρίνιο, Χρήστο, και πόσα στις άλλες πόλεις του νομού; Ποια η συμβολή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία;
Χ.Κ.: Αυτή τη στιγμή στο νομό, Λευτέρη, δραστηριοποιούνται περίπου 30 με 35 νόμιμες εκπαιδευτικές φροντιστηριακές δομές. Οι 20 με 25 από αυτές λειτουργούν στην περιοχή του Αγρινίου. Και λέω περίπου, γιατί αυτό είναι ένα ζήτημα που έχει ανακύψει τα τελευταία χρόνια καθώς ο ΕΟΠΠΕΠ (Εθνικός Οργανισμός Πιστοποίησης Προσόντων και Επαγγελματικού Προσανατολισμού) που είναι υπεύθυνος για την αδειοδότησή μας, δεν δίνει πλέον στη δημοσιότητα τα στοιχεία αυτά. Είναι ένα ζήτημα προς επίλυση.
Αντιλαμβάνεσαι λοιπόν το μέγεθος της συνεισφοράς του κλάδου τόσο στην εκπαιδευτική διαδικασία, αφού εκατοντάδες είναι οι επιτυχίες των μαθητών και μαθητριών μας στις πανελλαδικές εξετάσεις κάθε χρόνο, όσο και στον τομέα της αγοράς εργασίας, όταν στους χώρους της λειτουργίας μας εργάζονται δεκάδες καθηγητές και καθηγήτριες που στηρίζουν τις οικογένειες τους και απολαμβάνουν την επαγγελματική και κοινωνική τους καταξίωση.
Λ.Τ.: Πόσο «ζεστή» είναι η σχέση του Συλλόγου με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας και πόσο βοηθητική είναι αυτή η συμμετοχή για την εδώ λειτουργία του Συλλόγου;
Χ.Κ.: Ο σύλλογος φροντιστών βρίσκεται σε άμεση διαρκή και σε βάθος σχέση με την Ομοσπονδία Εκπαιδευτικών Φροντιστών Ελλάδας. Ειδικότερα στο πρόσφατο παρελθόν εκλέχθηκε ως αντιπρόεδρος ένα μέλος του τοπικού μας συλλόγου, ο κ. Χρήστος Κοσμάς.
Παράλληλα με τη βοήθεια της ΟΕΦΕ μπορέσαμε στην περίοδο του COVID να φέρουμε σε πέρας το δύσκολο έργο μας με διαδικτυακά μαθήματα. Είχαμε δε την τιμή να έχουμε τον πρόεδρο κ. Βαφειαδάκη, της ΟΕΦΕ κοντά μας όπου και όποτε κατέστη αναγκαίο. Η σύνδεση μας με την ομοσπονδία είναι και βοηθητική για το σύλλογό μας, διότι την συμβουλευόμαστε κάθε φορά με άρτιο τρόπο για θέματα λειτουργικά για τα φροντιστήρια μας όπως λογιστικά ασφαλιστικά, κυρίως όμως εκπαιδευτικά.
Κατά κάποιο τρόπο η ομοσπονδία μας, στέκεται σημαντικός αρωγός για τη σωστή λήψη αποφάσεων για τον κλάδο μας και μας καθιστά μια σύγχρονη φωνή που άμεσα προσαρμόζεται στις εξελίξεις του καιρού και του τόπου. Χαρακτηριστικά να σας αναφέρω ότι αυτή την εποχή βρισκόμαστε σε συνεννόηση για την υποστήριξη σε ζητήματα τεχνητής νοημοσύνης ως σύγχρονες πρακτικές για την αποτελεσματικότερη διδασκαλία.
Δεν μένουμε απλοί παρατηρητές, συνδημιουργούμε το μέλλον συμμετέχοντας στις εξελίξεις, δίνοντας στους μαθητές μας δυο βασικά εφόδια. Την ποιοτική εκπαίδευση και την ευκαιρία να εξελιχθούν οι ίδιοι ως επιστήμονες, επαγγελματίες, αλλά κυρίως ως ολοκληρωμένοι άνθρωποι.
Λ.Τ.: Ποια είναι τα σημαντικότερα προβλήματα που αντιμετωπίζει σήμερα ο κλάδος στην περιοχή μας, Χρήστο, και πόσο σημαντική είναι επίλυση τους για την παροχή καλύτερης φροντιστηριακής εκπαίδευσης;
Χ.Κ.: Οι προκλήσεις για τα φροντιστήρια ως ζωντανοί οργανισμοί σε μια εποχή ραγδαίων αλλαγών είναι αρκετές και σημαντικές. Θα εστιάσω σε μερικά από τα σημεία προβληματισμού που αντιμετωπίζουμε μπροστά μας.
Οι συχνές αλλαγές σε ασφαλιστικό και εργασιακά και κυρίως στα μέσα της χρονιάς, εμποδίζουν την απρόσκοπτη λειτουργία μας, αφού οι προϋπολογισμοί κατά την έναρξη της σχολικής χρονιάς τινάζονται στον αέρα. Κάτι σαν να αλλάζουν οι κανόνες του παιχνιδιού την ώρα που έχεις ήδη διανύσει τη μισή περίοδο. Όπως όλες οι μικρές επιχειρήσεις επηρεαζόμαστε άμεσα από την ακρίβεια που μαστίζει τα νοικοκυριά δημιουργώντας επισφάλειες που χρήζουν ορθής αντιμετώπισης. Ας μην ξεχνάμε ότι ζούμε σε μικρά αστικά κέντρα και η ευημερία του ενός συνεπάγεται την ευημερία και των υπολοίπων, πόσο μάλλον σε μια περιοχή σαν την δική μας, όπου εισρέουν ελάχιστοι οικονομικοί πόροι.
Ο αθέμιτος ανταγωνισμός που δημιουργείται από την λειτουργία μη αδειοδοτημένων χώρων είναι πολύ βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζει ο κλάδος μας. Η εφαρμογή του νομικού πλαισίου εξασφαλίζει και προστατεύει τα δικαιώματα όλων των εμπλεκομένων!
Επειδή όμως τα φροντιστήρια εκτός από επιχειρήσεις, είναι και χώροι εκπαίδευσης, δεν μπορούμε να παραβλέψουμε και τα κοινωνικά και οικονομικά προβλήματα που οι επιπτώσεις τους δυσκολεύουν την προσπάθεια των μαθητών και των μαθητριών μας προς την επίτευξη των στόχων τους.
Έχουμε περίτρανα αποδείξει ως χώρος ότι και άριστα αντανακλαστικά διαθέτουμε και προσαρμοζόμαστε άμεσα και αποτελεσματικά, άλλοτε σε νέες και άλλοτε σε επείγουσες καταστάσεις, όπως η πανδημία. Κλείνοντας το ερώτημά σας θα ήθελα να τονίσω ξανά την ανάγκη της εξωστρέφειας που εμείς οι φροντιστές πρεσβεύουμε, αλλά σε ένα άλλο δεύτερο επίπεδο ευρύτερο. Είναι υποχρέωση όλων των φορέων αυτής της πόλης να έχουν γέφυρες επικοινωνίας πρωτίστως και μηχανισμούς ίασης εν συνεχεία, ώστε να περιχαρακώνεται η προσπάθεια όλων μας για ένα καλύτερο τόπο να ζούμε.