Άνεσις | A Complete Unknown


.

Κινηματογράφος Δήμου Αγρινίου

Άνεσις | Χαρ. Τρικούπη 33 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 44345


A Complete Unknown
του Τζέιμς Μάνγκολντ

Aπό την Πέμπτη 30 έως και την Τετάρτη 5  Φεβρουαρίου 2025
στον Δημοτικό κινηματογράφο Άνεσις

Ο Τίμοθι Σαλαμέ κερδίζει τα στοιχήματα,
το biopic του Τζέιμς Μάνγκολντ προσφέρει μία πιο φιλόξενη,
light, ευκολόπιοτη ματιά στον εμβληματικό μουσικό και νομπελίστα ποιητή.
Το αποτέλεσμα όμως τον αφήνει σχήμα. Έναν παντελώς άγνωστο.

Ώρα προβολής: καθημερινά στις 9:30, το βράδυ

εκτός από την Τρίτη 4 Φεβρουαρίου 2025
που η κινηματογραφική λέσχη προβάλει την ταινία
Εγώ καπετάνιος, του Ματέο Γκαρόνε

 

 

Η.Π.Α., 2024 | Παραγωγή: Φρεντ Μπέργκερ, Μπομπ Μπούκμαν, Τίμοθι Σαλαμέ,
Αλαν Γκασμέρ, Αλεξ Χάινμαν, Πίτερ Τζέισεν, Τζέιμς Μάνγκολντ, Τζεφ Ρόζεν.
Σκηνοθεσία: Τζέιμς Μάνγκολντ | Σενάριο: Τζέιμς Μάνγκολντ, Τζέι Κρουγκς
Φωτογραφία: Φαίδων Παπαμιχαήλ | Μοντάζ: Αντριου Μπάκλαντ, Σκοτ Μόρις
Μουσική: Μπακ Σάντερς | Πρωταγωνιστούν: Τίμοθι Σαλαμέ, Εντουαρντ Νόρτον, Ελ Φάνινγκ,
Μόνικα Μπαρμπάρο, Μπόιντ Χόλμπρουκ, Νταν Φόγκερ, Νόρμπερτ Λίο Μπατζ, Σκουτ ΜακΝέιρι.
Διάρκεια: 141 λεπτά | Διανομή: Feelgood

«Αν ζεις όλη σου τη ζωή με τον ίδιο τρόπο είναι πολύ δύσκολο να απαιτήσεις ελευθερία. Εγώ; Εγώ ξυπνάω ένας άνθρωπος το πρωί και κατά τη διάρκεια της μέρας μεταλλάσσομαι σε πολλά διαφορετικά πρόσωπα. Τι περισσότερες φορές, δεν ξέρω ποιος είμαι, ούτε εγώ ο ίδιος. Είναι σαν να έχεις το σήμερα, μαζί με όλα σου τα χθες και όλα σου τα αύριο σ’ ένα δωμάτιο. Και, την ίδια στιγμή, όλα να είναι πιθανά…»

Αυτός ο μονόλογος αποδίδεται στον Μπομπ Ντίλαν, τον πιο επιδραστικό, καθοριστικό και iconic μουσικό του 20ου αιώνα, τον νομπελίστα ποιητή του 21ου αιώνα, τον αέναα αινιγματικό μύθο, σε μία σκηνή του «I’m Not Here» (2007) του Τοντ Χέινς (του καλύτερου φιξιόν κινηματογραφικού πορτρέτου του βάρδου). Ισως όμως βοηθάει να καταλάβουμε γιατί ο Τζέιμς Μάνγκολντ («Walk the Line», «Ford v Ferrari», «Cop Land») εμμένει στο να σκιαγραφήσει το δικό του ιχνογράφημα πάνω στον Ντίλαν γύρω από τη λέξη «ελευθερία». Αλλά στο τέλος, η γεύση που αφήνει να είναι κι ο τίτλος που επιλέγει (σοφά, από τους στίχους του «Like a Rolling Stone»). «Ένας παντελώς Άγνωστος».

Πατώντας πάνω στο βιβλίο του Ελάιτζα Γουόλντ «Dylan Goes Electric! (Newport, Seeger, Dylan, and the Night That Split the Sixties)», ο Μάνγκολντ εστιάζει στα 4 πρώτα χρόνια της καριέρας του Ντίλαν – από το 1961, όταν ως άγουρος 19χρονος από το Χίμπινγκ της Μινεσότα καταφθάνει στα μυθικά υπόγεια καφέ του Γκρίνουιτς Βίλατζ της Νέας Υόρκης, κουβαλώντας μόνο ένα σακίδιο, την κιθάρα του, την άσβεστη αγάπη για τον Γούντι Γκάθρι και την πεινασμένη φιλοδοξία του, μέχρι το 1965 και το διαβόητο live στο φεστιβάλ του Νιούπορτ, όπου ο μεταμορφωμένος από αγροτόπαιδο σε ροκ σταρ αφήνει την ακουστική του κιθάρα στην άκρη και βάζει το βίσμα στην Fender Stratocaster, ηλεκτρίζοντας την ατμόσφαιρα, προδίδοντας τους πιουρίστες της φολκ, απελευθερώνοντας τον εαυτό του από κάθε περιοριστική ταμπέλα.

Το κάστινγκ και οι ερμηνείες είναι επίσης αριστοτεχνικές. Ο Εντουαρντ Νόρτον, με το εκφραστικό/πλαστελίνη πρόσωπό του μεταμορφώνεται στην αγαθότητα, την ηλιόλουστη, άβουλη καλοσύνη του Πιτ Σίγκερ. Ο Μπόιντ Χόλμπρουκ δίνει έναν μπρούτο, ευθύ, αλκοολικό, απαράμιλλα γοητευτικό Τζόνι Κας (που όταν σηκώνει την κιθάρα σαν καραμπίνα στο Νιούπορτ σχεδόν βουρκώνεις από τον ενθουσιασμό). Η Μόνικα Μπαρμπάρο, ως Τζόαν Μπαέζ, φωτίζει τις σκηνές της με αέρινη ομορφιά, ήσυχο πάθος, ατσάλινο τσαμπουκά και μία αγγελική φωνή (όλοι οι ηθοποιοί τραγουδούν οι ίδιοι). Κι ο Τίμοθι Σαλαμέ, το μεγάλο στοίχημα (και το κόκκινο πανί για τους σκληροπυρηνικούς «bobheads» που δεν μπορούσαν να φανταστούν «αυτό το σαμιαμίδι» στο ρόλο του ειδώλου τους) ανταπεξέρχεται με μελετημένη μαεστρία σε όσα του δίνει ο ρόλος. Κυρτός, εσωστρεφής, ιδιοσυγκρασιακός, φοράει την καμπούρα του Ντίλαν, την νευρικότητα, το νεκρό βλέμμα, την κυκλοθυμία, την ένρινη φωνή σαν δεύτερο δέρμα. Μεταμορφώνεται στο ταλαντούχο τσογλάνι που καβαλάει την μηχανή του και κάνει ό,τι ακριβώς γουστάρει – όπως τον ήθελε ο Μάνγκολντ. [Ομως, σόρι, την Κέιτ Μπλάνσετ του Τοντ Χέινς, δεν την φτάνει.]

Διαβάστε περισσότερα στο link που ακολουθεί:
A Complete Unknown

 

Κάθε Δευτέρα και Τετάρτη
δύο εισιτήρια στην τιμή του ενός
Γενική είσοδος: 6 ευρώ
Μαθητικό, Φοιτητικό, Ανέργων, Πολυτέκνων, Αμεα: 4 ευρώ