2ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο | Μαθηματικές προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα


.

Περιφερειακή Διεύθυνση
Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας

Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία
(Παραρτήματα Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας)


Ανακοίνωση Δημιουργίας Δικτύου και του Ομώνυμου Συνέδριου

2ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο
Μαθηματικές προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα

Διοργάνωση: Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας
και Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αχαΐας, Δρ. Αθανασία Μπαλωμένου

Η Περιφερειακή Επόπτρια Ποιότητας Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και Σύμβουλος Εκπαίδευσης Αχαΐας Δρ Αθανασία Μπαλωμένου διοργανώνει, σε
συνεργασία με την Ελληνική Μαθηματική Εταιρεία (Παραρτήματα Αχαΐας, Αιτωλοακαρνανίας και Ηλείας), Δίκτυο Σχολικών Μονάδων Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας και το ομώνυμο 2ο Μαθητικό Μαθηματικό Συνέδριο με τίτλο: «Μαθηματικές προ(σ)κλήσεις στον 21ο αιώνα» για σχολεία Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης της Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Δυτικής Ελλάδας (Γυμνάσια-Λύκεια όλων των τύπων Δημόσιας και Ιδιωτικής εκπαίδευσης).

Οι Σκοπός του Δικτύου είναι:

  • οι μαθητές:
    1) να συνεργαστούν σε ομάδες και με την υποστήριξη των εκπαιδευτικών τους να ασχοληθούν ερευνητικά με πτυχές της επιστήμης των μαθηματικών που τους κεντρίζουν το ενδιαφέρον και μπορούν να επιδράσουν ουσιαστικά στον επαγγελματικό τους προσανατολισμό,
    2) να ανακαλύψουν τη σύνδεση των Μαθηματικών με άλλες επιστήμες (θεωρητικές, υγείας, θετικές ή τεχνολογικές), αλλά επιπλέον
    3) να διαπιστώσουν την αξία των Μαθηματικών στην καθημερινότητα του πολίτη του 21ου αιώνα και να αντιληφθούν τη συμβολή τους στη διαμόρφωση του μέλλοντος.
  • οι εκπαιδευτικοί: να δημιουργήσουν μια κοινότητα μάθησης, όπου θα έχουν την ευκαιρία να συνεργαστούν, να ανταλλάξουν ιδέες και καλές πρακτικές και να υποστηρίξουν τους μαθητές τους σε μια ομαδοσυνεργατική και ενεργητική  προσέγγιση της μαθηματικής γνώσης, αξιοποιώντας σύγχρονα μοντέλα μάθησης και καλλιεργώντας δεξιότητες του 21ου αιώνα, σύμφωνα και με τη φιλοσοφία των Νέων Προγραμμάτων Σπουδών.

Οι εκπαιδευτικοί/μέλη του Δικτύου καλούνται να:

  • συμμετέχουν στις εξ αποστάσεως συναντήσεις του Δικτύου (μία κάθε μήνα και συνολικά τρεις τηλεδιασκέψεις Ολομέλειας Δικτύου).
  • υποστηρίξουν την ομάδα των μαθητών τους για την εκπόνηση ερευνητικής εργασίας που θα εμπίπτει σε μία από τους προτεινόμενους θεματικούς άξονες του Δικτύου, οι οποίοι αναφέρονται παρακάτω.
  • καθοδηγήσουν τους μαθητές τους για τη συγγραφή της εργασίας η οποία θα συμπεριληφθεί στα πρακτικά του Συνεδρίου.
  • υποστηρίξουν τους μαθητές τους για την προετοιμασία της παρουσίασης της εργασίας τους στο Συνέδριο είτε με μορφή εισήγησης, είτε με μορφή αναρτημένης ανακοίνωσης (Poster).

Προτεινόμενοι Θεματικοί άξονες

  • 1ος Θεματικός Άξονας: Μαθηματικά ως Επιστήμη (Εστιάζει στα θεμελιώδη στοιχεία των μαθηματικών, τη μεθοδολογία και τις κεντρικές περιοχές τους.)
  • 2ος Θεματικός Άξονας: Μαθηματικά και Επιστήμες της Φύσης (Εξετάζει τη συμβολή των μαθηματικών στην κατανόηση του φυσικού κόσμου.)
  • 3ος Θεματικός Άξονας: Ιστορία και Φιλοσοφία των Μαθηματικών (Αναδεικνύει την ιστορική και φιλοσοφική θεώρηση των μαθηματικών.
  • 4ος Θεματικός Άξονας: Μαθηματικά, Τεχνολογία και Κατασκευές (Εστιάζει στη σύνδεση των μαθηματικών με τις τεχνολογικές εξελίξεις και την επιστήμη των δεδομένων.)
  • 5ος Θεματικός Άξονας: Μαθηματικά στις Ανθρωποκεντρικές Επιστήμες, την Κοινωνία & τις τέχνες (Διερευνά τη σύνδεση των μαθηματικών με τον άνθρωπο, την κοινωνία και τον πολιτισμό.)
  • 7ος Θεματικός Άξονας: Μαθηματικά στην Εκπαίδευση (Εστιάζει στη διδασκαλία των μαθηματικών μέσω σύγχρονων μεθοδολογικών προσεγγίσεων και στρατηγικών, στην ενσωμάτωση νέων τεχνολογιών στην εκπαιδευτική διαδικασία και στην αξιολόγηση για την ανάπτυξη μαθηματικών δεξιοτήτων.)

Δείτε τις υποθεματικές,
καθώς και αναλυτικότερα την ανακοίνωση στο link που ακολουθεί:
ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΕΣ-ΠΡΟΣΚΛΗΣΕΙΣ-ΣΤΟΝ-21ο-ΑΙΩΝΑ