...
Επικαιρότητα |

Ξεκινάει το ψηφιακό Φροντιστήριο
| Ξεκινούν ξανά σήμερα τα «ζωντανά» μαθήματα για τους μαθητές Λυκείου
με στόχο την καλύτερη προετοιμασία για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις
και την ενίσχυση της προσβασιμότητας για όλους τους μαθητές,
συμπεριλαμβανομένων αυτών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. |
Από σήμερα Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025, ξεκινούν ξανά τα «ζωντανά» μαθήματα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ανακοίνωσε το Υπουργείο Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού. Η πρωτοβουλία, ενταγμένη στον ψηφιακό μετασχηματισμό της εκπαίδευσης, προσφέρει δωρεάν και ισότιμη πρόσβαση σε ποιοτική γνώση σε όλους τους μαθητές Λυκείου – όπου κι αν βρίσκονται – υποστηρίζοντας την προετοιμασία τους για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.
Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, δήλωσε: «Καλωσορίζουμε μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικούς στη νέα σχολική χρονιά με χαρά και αισιοδοξία. Το Ψηφιακό Φροντιστήριο ξεκινά ξανά στις 22 Σεπτεμβρίου, προσφέροντας δωρεάν «ζωντανά» μαθήματα και ισότιμες ευκαιρίες προετοιμασίας για τις Πανελλαδικές. Πέρυσι, προσφέραμε πάνω από 3.500 ώρες διδασκαλίας σε 146.000 μαθητές από Ελλάδα, Κύπρο και εξωτερικό. Φέτος προχωράμε ακόμη πιο δυναμικά: νέα διαγωνίσματα προσομοίωσης, εμπλουτισμένο ασύγχρονο υλικό, υψηλής ποιότητας βιντεομαθήματα και ενισχυμένη υποστήριξη για μαθητές με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Στόχος μας είναι κανένα παιδί να μη στερηθεί το δικαίωμα να κυνηγήσει τα όνειρά του. Είμαστε συνοδοιπόροι σε αυτό το ταξίδι προς την επιτυχία. Εύχομαι μια δημιουργική και γεμάτη δύναμη σχολική χρονιά».
Τι θα ισχύει φέτος
Με την επαναλειτουργία των σχολείων, το Ψηφιακό Φροντιστήριο:
- Διατηρεί «ζωντανά» μαθήματα για όλα τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα ΓΕΛ, ΕΠΑΛ και ειδικών μαθημάτων.
- Εμπλουτίζει την πλατφόρμα ασύγχρονης υποστήριξης (lms.digitalschool.gov.gr) με νέες ασκήσεις, επαναλήψεις και βίντεο υψηλής ποιότητας.
- Συνεχίζει να στηρίζεται σε έμπειρους εκπαιδευτικούς που χρησιμοποιούν σύγχρονες τεχνικές e-learning.
- Ενισχύει την προσβασιμότητα για μαθητές με ειδικές ανάγκες με προσαρμοσμένο υλικό και υποστήριξη.
- Δημιουργεί κοινότητα μάθησης, όπου μαθητές και καθηγητές συνεργάζονται και ανταλλάσσουν ιδέες, ενισχύοντας παράλληλα ψηφιακές δεξιότητες.

Επιπλέον η πλατφόρμα https://streaming.digitalschool.gov.gr θα ενισχύεται με παραγόμενα βιντεομαθήματα, έγκριτου εκπαιδευτικού υλικού και υψηλής ποιότητας, καθ’όλη την διάρκεια της νέας σχολικής χρονιάς, ώστε μαθητές και μαθήτριες από την Ε’ Δημοτικού έως και την Β’ Λυκείου να μπορούν να έχουν ελεύθερη και δωρεάν πρόσβαση, όποτε το επιθυμούν, σε ασύγχρονο εκπαιδευτικό υλικό για την πλειονότητα των μαθημάτων του Ελληνικού εκπαιδευτικού συστήματος.
Για περισσότερες πληροφορίες και το αναλυτικό πρόγραμμα μαθημάτων, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να ενημερωθούν από τις σχολικές μονάδες τους καθώς και να επισκεφθούν τις ιστοσελίδες : streaming.digitalschool.gov.gr («ζωντανά» μαθήματα) | lms.digitalschool.gov.gr (ασύγχρονο υλικό και επαναλήψεις).
Θετικά ορόσημα της προηγούμενης χρονιάς
Η περσινή χρονιά κατέγραψε 3.500 ώρες ζωντανών διαδικτυακών μαθημάτων 45λεπτης διάρκειας, τα οποία παρέχονταν και στη νοηματική γλώσσα και υποτιτλίζονταν για πλήρη προσβασιμότητα. Συνολικά, 146.000 μαθητές από την Ελλάδα, την Κύπρο και το εξωτερικό παρακολούθησαν τα μαθήματα του Ψηφιακού Φροντιστηρίου, ενώ σημαντικός αριθμός απόφοιτων παλαιότερων ετών, απέκτησε την δυνατότητα να παρακολουθήσει τα μαθήματα, για την επιτυχή συμμετοχή στις πανελλαδικές εξετάσεις.
Η δωρεάν πρόσβαση στο πλούσιο ψηφιακό υλικό (επαναληπτικές ασκήσεις, διαγωνίσματα προσομοίωσης, διαδραστικά τεστ) και η ίση εκπαιδευτική ευκαιρία για μαθητές απομακρυσμένων περιοχών αποτέλεσαν καθοριστικούς πυλώνες επιτυχίας. Οι εκπαιδευτικοί μας δίδασκαν εξ’αποστάσεως τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα σε σύγχρονο χρόνο ενώ υποστηρίζαν και αξιολογούσαν ασύγχρονα τους μαθητές τόσο μέχρι τα τέλη Μαρτίου όπου και ολοκληρώθηκε η ύλη στα προσφερόμενα Πανελλαδικώς εξεταζόμενα μαθήματα, όσο και στο διάστημα Απριλίου-Μαΐου, όπου πραγματοποιήθηκαν οι εντατικές επαναλήψεις σε όλα τα μαθήματα και επεξηγήθηκαν βήμα – βήμα οι τρόποι επίλυσης των θεμάτων στα διαγωνίσματα προσομοίωσης για κάθε Πανελλαδικώς Εξεταζόμενο Μάθημα. Επιπλέον, δόθηκε η δυνατότητα για την αξιοποίηση της πλατφόρμας από τελειόφοιτους, καθ’ όλη την διάρκεια της θερινής περιόδου.
Ο αντίλογος
Με την ανακοίνωση της επανεκκίνησης των «ζωντανών» μαθημάτων του Ψηφιακού Φροντιστηρίου από τη Δευτέρα 22 Σεπτεμβρίου 2025, η κυβέρνηση επιχειρεί να πλασάρει την πρωτοβουλία ως «δωρεάν στήριξη σε όλους τους μαθητές». Ωστόσο, είναι αρκετοί εκείνοι που υποστηρίζουν ότι η προβολή των επιτυχιών της προηγούμενης χρονιάς δεν καλύπτει τα βαθύτερα ζητήματα της εκπαίδευσης. Η Υπουργός Παιδείας, Σοφία Ζαχαράκη, μίλησε για «ισότιμες ευκαιρίες» και «συνοδοιπόρους στο ταξίδι προς την επιτυχία», στην πράξη, το Ψηφιακό Φροντιστήριο δεν μπορεί να αντισταθμίσει τις χρόνιες ελλείψεις σε προσωπικό και υποδομές στα δημόσια σχολεία, ούτε να καλύψει την ανισότητα μεταξύ μαθητών σε απομακρυσμένες περιοχές ή οικογένειες με περιορισμένους ψηφιακούς πόρους.
Παρά την αναφορά σε 146.000 μαθητές που παρακολούθησαν τα μαθήματα πέρυσι, ένας μεγάλος αριθμός μαθητών δεν έχει πρόσβαση σε σταθερό ίντερνετ ή κατάλληλο εξοπλισμό, γεγονός που περιορίζει την πραγματική ισότητα. Επιπλέον, η εξάρτηση από «ζωντανά» διαδικτυακά μαθήματα δεν αντικαθιστά την ουσιαστική σχολική εμπειρία και την αλληλεπίδραση με καθηγητές στην τάξη. Αλλά και η εφαρμογή προσαρμοσμένων μαθησιακών προγραμμάτων παραμένει αποσπασματική και συχνά δεν καλύπτει τις πραγματικές ανάγκες των παιδιών.
Συνολικά, ενώ η επικοινωνιακή προβολή του Ψηφιακού Φροντιστηρίου είναι δυνατή, οι επικριτές θεωρούν ότι η ουσιαστική επίδραση στο εκπαιδευτικό σύστημα παραμένει περιορισμένη. Το κόστος και η προσπάθεια που καταβάλλεται για την ψηφιακή πλατφόρμα δεν αρκεί για να καλύψει τις δομικές ανισότητες που αντιμετωπίζουν μαθητές και σχολεία.
————————————————————————

