...
Κινηματογραφική Λέσχη
Δήμου Αγρινίου

| Ελληνίς | Μάρκου Μπότσαρη 6 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 56754 |
O Άνθρωπος που Γνώριζε Πολλά
(The Man Who Knew Too Much), του Aλφρεντ Χίτσκοκ
| Τη Δευτέρα 29 Σεπτεμβρίου 2025 |
στον Δημοτικό κινηματογράφο Ελληνίς|
O Χίτσκοκ διασκευάζει Χίτσκοκ στην ταινία – επιτομή του σασπένς
και της κοινωνικής κριτικής στην αγία αμερικανική οικογένεια,
που συνοψίζεται ιδανικά
στο οσκαρικό τραγούδι της Ντόρις Ντέι «Que Sera Sera» |
Ώρα προβολής: 9:30, το βράδυ |
Γενική είσοδος: 3 ευρώ
|
Η.Π.Α., 1956, Έγχρωμο | Παραγωγή: Αλφρεντ Χίτσκοκ
Σκηνοθεσία: Aλφρεντ Χίτσκοκ
Σενάριο: Τζον Μάικλ Χέις, Τσαρλς Μπερνέτ,
Ντ. Μπ. Γουίντχαμ – Λίουις, Ανγκους ΜακΦάιλ
Φωτογραφία: Ρόμπερτ Μπερκς | Μοντάζ: Τζορτζ Τομασίνι
Μουσική: Μπέρναρντ Χέρμαν
Πρωταγωνιστούν: Tζέιμς Στίουαρτ, Ντόρις Ντέι,
Μπρέντα Ντε Μπάνζι, Μπέρναρντ Μάιλς, Ραλφ Τρούμαν
Διάρκεια: 120 λεπτά | Διανομή: Summer Classics
|
Η ταινία «Ο Άνθρωπος που Ήξερε Πολλά» (1956) αποτελεί την αμερικανική εκδοχή του ίδιου έργου που είχε γυρίσει ο Χίτσκοκ το 1934. Στον πυρήνα της ιστορίας βρίσκεται η τυπική αμερικανική οικογένεια ΜακΚένα, που ταξιδεύει στο Μαρόκο για ένα ιατρικό συνέδριο. Εκεί γίνονται μάρτυρες της δολοφονίας ενός Γάλλου πράκτορα, ο οποίος, λίγο πριν ξεψυχήσει, αποκαλύπτει στον Μπομπ ΜακΚένα ένα σχέδιο δολοφονίας υψηλού πολιτικού προσώπου στο Ρόγιαλ Αλμπερτ Χολ του Λονδίνου. Οι μυστικοί συνωμότες, για να τον εμποδίσουν να μιλήσει, απάγουν τον μικρό του γιο. Από εκείνη τη στιγμή, η αγωνία του ζευγαριού επικεντρώνεται στη σωτηρία του παιδιού.
Ο Χίτσκοκ μεταφέρει τη δράση από τις Αλπεις στο εξωτικό Μαρόκο, γυρίζοντας σε χρώμα και σινεμασκόπ, με τον Τζίμι Στιούαρτ και τη Ντόρις Ντέι στους πρωταγωνιστικούς ρόλους. Ενώ χτίζει ένα άρτιο κατασκοπικό θρίλερ με απαγωγές και πολιτικές συνωμοσίες, πίσω από την πλοκή σχολιάζει αιχμηρά τον αμερικανικό οικογενειακό θεσμό. Ο γιατρός-πατέρας παρουσιάζεται αφελής και περιοριστικός, ενώ η γυναίκα του αποδεικνύεται η πραγματική δύναμη: παρατηρεί, αντιλαμβάνεται, λύνει τον γρίφο και σώζει το παιδί με τη φωνή της.
Η κορύφωση στο Ρόγιαλ Αλμπερτ Χολ, με τη δεκάλεπτη σεκάνς που συντονίζεται με τη μουσική του Μπέρναρντ Χέρμαν, αποτελεί υπόδειγμα σασπένς. Εξήντα χρόνια μετά, η ταινία παραμένει κλασική, απόδειξη της ιδιοφυΐας του Χίτσκοκ.
———————————————————————————————-


