...
Aγρινιώτικο καλαντάρι
27 Σεπτεμβρίου
1908: Ο Σιδηρόδρομος Λαμίας – Καρπενησίου – Αγρινίου
27 Σεπτεμβρίου 1908
Σημαντική πρόοδο είχε σημειώσει η μελέτη της σιδηροδρομικής γραμμής Λαμίας – Καρπενησίου, που προοριζόταν να ενώσει τα σιδηροδρομικά δίκτυα της Λάρισας και του Μεσολογγίου – Αγρινίου – Άρτας. Σύμφωνα με τηλεγράφημα του Υπουργείου Εσωτερικών από το Καρπενήσι, ο νομομηχανικός Διαμαντίδης και οι συνεργάτες του είχαν ολοκληρώσει τη χάραξη της γραμμής ως το Καρπενήσι, χωρίς να απαιτηθεί υπέρβαση της μέγιστης επιτρεπτής κλίσης και χωρίς την ανάγκη εκτεταμένων τεχνικών έργων.
Η διάβαση του Τυμφρηστού είχε πραγματοποιηθεί κανονικά, χωρίς να χρειαστεί οδοντωτό τμήμα, ενώ το έδαφος από όπου θα περνούσε η γραμμή είχε κριθεί εξαιρετικά σταθερό. Η σημασία του έργου θεωρούνταν καθοριστική, καθώς δεν επρόκειτο μόνο να ενώσει την Ανατολική με τη Δυτική Ελλάδα και να φέρει σε επικοινωνία τους πληθυσμούς από τη Θεσσαλία έως την Ήπειρο, αλλά και να εξυπηρετήσει κρίσιμες αμυντικές ανάγκες της χώρας. Για τον λόγο αυτό το Γενικό Επιτελείο επέμενε στην ολοκλήρωσή του.
Ο Διαμαντίδης, με τη συνδρομή έμπειρων σιδηροδρομικών εργοδηγών – Μαρκάκη, Καλοδούκα και Χατζηστεφάνου – συνέχιζε τις λεπτομερείς μελέτες, προετοιμάζοντας το έδαφος για το μεγάλο αυτό έργο που αναμενόταν να αλλάξει τον χάρτη των συγκοινωνιών στη χώρα… και δεν υλοποιήθηκε ποτέ. (ΣΚΡΙΠ, 27.9. 1908, σελ. 3)
————————————————————————————————————————————————————–
Υποσημείωση: Οι χρονολογίες που καταγράφονται πριν την 16η Φεβρουαρίου 1923 είναι σύμφωνες με την χρονολόγηση των πηγών. Για την αντιστοίχιση με τη σημερινή χρονολόγηση πρέπει στην αντίστοιχη χρονολογία να προστεθούν 13 μέρες
Φωτογραφία:
Έρευνα – Κείμενα: Λ. Τηλιγάδας
——————————————————————————————-
Η μνήμη είναι μια δυνατότητα για να διευρύνουμε το μέλλον
και όχι για να το συρρικνώσουμε στο ήδη ξεπερασμένο παρελθόν


