...
Κινηματογραφική Λέσχη
Δήμου Αγρινίου
| Ελληνίς | Μάρκου Μπότσαρη 6 – Αγρίνιο | τηλ.: 26410 56754 |
Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης
(Mujeres al Borde de un Ataque de Nervios), του Πέδρο Αλμοδόβαρ
| Την Τετάρτη 23 Ιουλίου 2025
στον Δημοτικό κινηματογράφο Ελληνίς
από την Κινηματογραφική Λέσχη|
Το εμβληματικό φιλμ του Πέδρο Αλμδόβαρ.
Η Πέπα μόλις έχει χωρίσει από τον μεγαλύτερό της σε ηλικία Ιβάν
και βρίσκεται σε άσχημη κατάσταση.
Φεύγει από το σπίτι και ψάχνει να τον βρει και μόλις γυρίζει βλέπει την Καντέλα,
μία φίλη της που θέλει να αποφύγει τον νέο εραστή της. Ξαφνικά στο σπίτι της μαζεύονται
ο γιος του Ιβάν, ο Κάρλος, μαζί με την αρραβωνιαστικιά του,
τη Μαρίσα, αλλά και η πρώην του Ιβάν, Λουθία.
| Ώρα προβολής: 9:30, το βράδυ |
Γενική είσοδος: 3 ευρώ
Ισπανία, 1988 | Παραγωγή: Πέδρο Αλμοδόβαρ, Αγουστίν Αλμοδόβαρ
Σκηνοθεσία: Πέδρο Αλμοδόβαρ | Σενάριο: Πέδρο Αλμοδόβαρ
Φωτογραφία: Χοσέ Λουίς Αλκέιν | Μοντάζ: Χοσέ Σαλσέντο
Μουσική: Μπερνάρντο Μπονέτσι
Πρωταγωνιστούν: Κάρμεν Μάουρα, Αντόνιο Μπαντέρας, Μαρία Μπαράνκο,
Χουλιέτα Σεράνο, Ρόσι ντε Πάλμα, Φερνάντο Γκιγιέν, Τσους Λαμπρεάβε
Διάρκεια: 90 λεπτά | Διανομή: Weird Wave
Μια γυναίκα, καθισμένη πλάι σε μια βαλίτσα, περιμένει απεγνωσμένα ένα τηλεφώνημα που δεν έρχεται ποτέ. Έτσι ξεκινά το «Γυναίκες στα Πρόθυρα Νευρικής Κρίσης», το φιλμ που εκτόξευσε τον Πέδρο Αλμοδόβαρ στη διεθνή σκηνή. Εμπνευσμένος από την «Ανθρώπινη Φωνή» του Ζαν Κοκτό, αλλά και τον υπερβολικό συναισθηματισμό των φωτορομάντζων, ο Ισπανός δημιουργός στήνει μια φαρσική, υπερβατική κωμωδία όπου όλα είναι πιθανά — και τίποτα δεν μένει όρθιο.
Σ’ έναν κόσμο όπου η λογική υποχωρεί μπροστά στο χάος της ερωτικής απόρριψης, παράθυρα σπάνε, τηλέφωνα ουρλιάζουν, γκασπάτσο με βαρβιτουρικά σερβίρεται ως ελιξίριο, και γυναίκες με έντονο μακιγιάζ παλεύουν να κρατήσουν την ψυχραιμία τους μέσα σ’ ένα γαϊτανάκι παρεξηγήσεων. Το χιούμορ ξεσπάει σχεδόν εκρηκτικά, μα ποτέ εις βάρος της ανθρωπιάς των χαρακτήρων. Ο Αλμοδόβαρ χτίζει μια ευφυή κωμωδία καταστάσεων που ισορροπεί ανάμεσα στη σάτιρα και το συναισθηματικό δράμα, χωρίς να χάνει την τρυφερότητα για τις ηρωίδες του.
Οι άντρες παραμένουν απόντες ή περιφέρονται αμήχανα στη σκιά των γυναικών, όμως η απουσία τους είναι το καύσιμο για την αφήγηση. Μέσα από την κρίση, κάθε γυναίκα του φιλμ —είτε απατημένη, είτε παρατημένη, είτε προδομένη— βρίσκει τελικά τη δύναμη να σταθεί όρθια. Και το κοινό, στο τέλος, βγαίνει από την αίθουσα με ένα χαμόγελο, σχεδόν ανακουφισμένο.
Η ταινία, γυρισμένη σε χρόνο-ρεκόρ, έφερε στον Αλμοδόβαρ την πρώτη του υποψηφιότητα για Όσκαρ Ξενόγλωσσης Ταινίας και την πρώτη του μεγάλη εμπορική επιτυχία. Οι «Γυναίκες» έγιναν σύμβολο, ανέβηκαν στο Μπρόντγουεϊ, και έκαναν τον σκηνοθέτη αυτόματη μόδα στις Ηνωμένες Πολιτείες. Χωρίς καλά-καλά να το καταλάβει, ο Αλμοδόβαρ είχε μόλις γράψει το πρώτο κεφάλαιο του δικού του κινηματογραφικού θρύλου.
