Τα τρικ και οι παραπλανητικες πρακτικές
σχετικά με την ποσότητα των προϊόντων,
έχουν μετατρέψει τα σούπερ μάρκετ σε… εισοδηματικά ναρκοπέδια
- του Δημήτρη Κωστάκου*
«Κόκκινο» χτυπάει η αδρεναλίνη αλλά και η… θρησκευτική ευλάβεια στα σούπερ μάρκετ. Τα τρικ και οι παραπλανητικες πρακτικές σχετικά με την ποσότητα των προϊόντων, έχουν μετατρέψει τα σούπερ μάρκετ σε… εισοδηματικά ναρκοπέδια, ενώ οι υψηλές τιμές προκαλούν δέος στους καταναλωτές, οι οποίοι -συχνά πυκνά- σταυροκοπιούνται μπροστά στα ράφια.
Κάπως έτσι, η λειτουργία των σούπερ μάρκετ (όλο και συχνότερα) τις Κυριακές, αναπληρώνει τη Θεία Λειτουργία για τους πιστούς, που άργησαν να ξυπνήσουν.
Και με δεδομένη την αναποτελεσματικότητα των πολυδιαφημισμένων κυβερνητικών μέτρων, αναθερμαίνει την ελπίδα για ένα θαύμα…
Ασχέτως, όμως, από το αν ο Θεός έχει πρόθεση να βάλει το χέρι Του, η Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών της ΓΣΕΕ, κατέγραψε τις συχνότερες παγίδες, τις οποίες πρέπει να αποφεύγουν οι καταναλωτές για να μην βάζουν οι ίδιοι το χέρι βαθιά στην τσέπη.
Βάση της… εισοδηματικής αυτοάμυνας, αποτελεί η ενίσχυση της καταναλωτικής συνείδησης. Όπως επισημαίνει η ´Ενωση Εργαζομένων Καταναλωτών, «παρά τα μέτρα που θέσπισε η Πολιτεία («καλάθι του νοικοκυριού», market-fuel pass κλπ.), ο καταναλωτής παραμένει απροστάτευτος και μόνος, έρμαιο στις κερδοσκοπικές διαθέσεις ορισμένων προμηθευτών».
Κοίταζε τα σημάδια
Η επίσκεψη στο σούπερ μάρκετ, προϋποθέτει την προετοιμασία λίστας αγορών, τόσο ως προς το είδος όσο και ως προς την ποσότητα.
Οι αγορές, πρέπει να περιορίζονται στα απαραίτητα προϊόντα, αγνοώντας τις διαφημιστικές πρακτικές των προμηθευτών.
Καλό θα ήταν να τσεκάρουμε αν για το προϊόν που θέλουμε να αγοράσουμε υπάρχει κάποια προσφορά του σούπερ μάρκετ, συνήθως περιορισμένης χρονικής διάρκειας.
Όταν έρθει η στιγμή της αγοράς, η προμήθεια του προϊόντος πρέπει να γίνεται στην προαποφασισμένη ποσότητα και ποιότητα.
Μεγάλη παγίδα, είναι οι πλασματικές προσφορές. Δηλαδή, προϊόντα σε υποτιθέμενη προσφορά ή με μειωμένη τιμή λόγω χαμηλότερης περιεκτικότητας ή βάρους.
Η απουσία ελέγχου και σύγκρισης προϊόντων εκ μέρους του καταναλωτή, μπορεί να τον οδηγήσει είτε στην αγορά ακριβότερου, είτε λιγότερο ποιοτικού προϊόντος.
Επειδή ότι λάμπει δεν είναι χρυσός, οι αγοραστές καλό θα ήταν να τσεκάρουν ολόκληρο το ράφι των προϊόντων και όχι μόνο αυτά που βρίσκονται στην πρώτη σειρά. Εξάλλου, οι πρωταγωνιστές έχουν πάντα υψηλότερες αμοιβές.
Αποφεύγουμε να ψωνίζουμε το ΣΑΒΒΑΤΟ, όχι επειδή είναι εορτή για την εβραϊκή θρησκεία, αλλά γιατί οι αλυσίδες αυξάνουν τις τιμές με δεδομένη την αθρόα προσέλευση των καταναλωτών.
Λάθη, αλλά και «λάθη», γίνονται. Γι’ αυτό δεν βλάπτει ο έλεγχος της απόδειξης πληρωμής αφού έχει παρατηρηθεί το φαινόμενο να αναγράφεται άλλη τιμή στο ράφι κι άλλη τιμή στο ταμείο.
«Κλειδί» για σωστές αγορές είναι η γνώση της ποσότητας καθαρού προϊόντος επί της συσκευασίας, ώστε ο καταναλωτής να γνωρίζει τι ακριβώς πληρώνει.
Άντε και … καλό βόλι.