Β ΕΛΜΕ Αιτ/νιας: Με σωρεία προβλημάτων η έναρξη»

 Β ΕΛΜΕ Αιτ/νιας»: Η «λειτουργία των σχολείων
ξεκινά για μία ακόμη χρονιά
με σωρεία προβλημάτων που το ΥΠΑΙΘ αρνείται να επιλύσει»

«Το ΔΣ της Β ΕΛΜΕ ΑΙΤ/ΝΙΑΣ», δεν ευχήθηκε μόνο «στους/στις συναδέλφους, τους μαθητές και τις μαθήτριές καλή σχολική χρονιά», επεσήμανε ταυτόχρονα ότι η «λειτουργία των σχολείων ξεκινά για μία ακόμη χρονιά με σωρεία προβλημάτων που το ΥΠΑΙΘ αρνείται να επιλύσει».

«Κορωνοϊός

Όσον αφορά την υγειονομικά ασφαλή λειτουργία των σχολείων το ΥΠΑΙΘ δεν υιοθέτησε καμία από τις προτάσεις της ΟΛΜΕ και αποφάσισε την έναρξη των σχολείων χωρίς να λάβει ούτε τα στοιχειώδη μέτρα της προηγούμενης σχολικής χρονιάς. Η Ομοσπονδία επιμένει στην αναγκαιότητα ουσιαστικής επιδημιολογικής επιτήρησης, στην αξιοποίηση διαθέσιμων χώρων για αποσυμφόρηση των σχολικών τάξεων με τη μείωση των μαθητών/τριών ανά τμήμα, στις προσλήψεις επαρκούς προσωπικού καθαριότητας και την ύπαρξη τουλάχιστον ενός δωρεάν τεστ την εβδομάδα για όλη την εκπαιδευτική κοινότητα. Θεωρούμε απαράδεκτο το γεγονός ότι για μία ακόμα χρονιά δεν υπάρχει καμία μέριμνα για εκπαιδευτικούς και μαθητές/τριες που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες, η ζωή των οποίων τίθεται σε άμεσο κίνδυνο.

Διορισμοί

Παρά τους διορισμούς και τις προσλήψεις αναπληρωτών/τριών, η φετινή χρονιά ξεκινά με χιλιάδες κενά εκπαιδευτικών σε όλη τη χώρα, γεγονός που δυσχεραίνει την ουσιαστική λειτουργία των σχολικών μονάδων. Είναι επιτακτική ανάγκη να πραγματοποιηθεί άμεσα η Β φάση πρόσληψης αναπληρωτών/τριων ώστε να καλυφθούν όλα τα κενά. Απαιτείται επιπλέον η έγκριση των εναπομειναντων ολιγομελών τμημάτων, προκειμένου να προσμετρηθούν και αυτά στις εκπαιδευτικές ανάγκες για προσλήψεις.

Οικονομικό-ακρίβεια

Στις συνθήκες πρωτοφανούς ακρίβειας που βιώνει η ελληνική κοινωνία το ΥΠΑΙΘ οφείλει να εξασφαλίσει αυξημένα κονδύλια για τις ανάγκες των σχολείων. Απαιτούμε γενναία αύξηση της χρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών, προκειμένου να ανταπεξέλθουν οι σχολικές μονάδες στα αυξημένα λειτουργικά έξοδα ειδικά στα έξοδα ενέργεια και θέρμανσης.

Οι μισθοί των εκπαιδευτικών είναι καθηλωμένοι για περισσότερο από μία δεκαετία, με εξαίρεση το ξεπάγωμα των μισθολογικών κλιμακίων, με αποτέλεσμα με τον ανεξέλεγκτο πληθωρισμό να μην μπορούν να ανταπεξέλθουν ούτε στις στοιχειώδεις ανάγκες τους. Χιλιάδες εκπαιδευτικοί υπηρετούν μακριά από τον τόπο συμφερόντων τους και αναγκάζονται να διατηρούν δύο σπίτια και ενώ η υπηρέτηση σε πολλά σχολεία επιφέρει τεράστιο κόστος μετακίνησης. Με βάση και τις αποφάσεις του 20ου Συνεδρίου της ΟΛΜΕ απαιτούμε την άμεση αύξηση των μισθών κατ’ελάχιστο στο ύψος του πληθωρισμού, το ξεπάγωμα της διετίας 2016-17 και την επαναφορά του 13ου και 14ου μισθού.

«Νέοι» θεσμοί

Στη δύσκολη εκπαιδευτική πραγματικότητα που διαμορφώθηκε μέσα στις συνθήκες της πανδημίας, την επαγγελματική εξουθένωση των εκπαιδευτικών και την διαρκή επιδείνωση των όρων και των συνθηκών άσκησης του εκπαιδευτικού έργου προστίθεται φέτος και η επικοινωνιακή ένταξη “νέων” θεσμών που φορτώνουν με νέα καθήκοντα τους ήδη επιβαρυμένους από γραφειοκρατικές υποχρεώσεις εκπαιδευτικούς.

Καλούμε όλες και όλους τους/τις συναδέλφους να συμμετέχουν ενεργά στις συνδικαλιστικές διαδικασίες και να αναφέρουν κάθε πρόβλημα που προκύπτει στην ΕΛΜΕ.

Με ενωτική αγωνιστική δράση
μπορούμε να αντικρούσουμε κάθε αντιεκπαιδευτική πολιτική!

Όλοι και όλες στον αγώνα για δημόσια δωρεάν Παιδεία,
σε ένα ποιοτικό συμπεριληπτικό δημόσιο σχολείο για όλα τα παιδιά!»

 


AgrinioStories