3 Δεκεμβρίου 2021

Το εμβόλιο κι ο Ιησούς

  • του Γιώργου Κατσιπάνου (Ένας ένθεος «άπιστος»)

Είναι πολλοί συνάνθρωποι μας που προτάσσουν το λόγο του Κυρίου και αναφέρονται στον εμβολιασμό σαν να είναι δαιμόνιο. Υπάρχουν και οι φωνές από το Άγιο Όρος που με μένος διατάσσουν τους πιστούς να μην μπολιαστούν. Σε αντίθεση με τις θέσεις της επίσημης εκκλησίας που ζητάει πλέον από τους πιστούς να εμπιστευτούν την επιστήμη. Βέβαια κι η επίσημη εκκλησία στην αρχή της πανδημίας είχε χαλαρά τα λουριά στους ποιμενάρχες αλλά και στο ποίμνιο, αφού κι αυτή είχε το δόγμα «εμάς μας προστατεύει ο Χριστός».

«Εμένα ο Χριστός και οι πατέρες στο Άγιο Όρος, μου λένε να μην βάλω πάνω μου αυτό το πράγμα»

Αφορμή για αυτές τις σκέψεις στάθηκε η δήλωση ενός «πιστού» σε κεντρικό δελτίο ειδήσεων, νομίζω του Alpha, που με πείσμα δήλωνε ότι «εμένα ο Χριστός και οι πατέρες στο Άγιο Όρος, μου λένε να μην βάλω πάνω μου αυτό το πράγμα». Η πίστη του καθενός είναι σεβαστή και όποιος διαφωνεί με αυτό, διαφωνεί και με τις θεμελιώδεις αρχές της Δημοκρατίας. Εδώ όμως υπάρχει ένα μπλέξιμο. Και από θεολογικής πλευράς να το δούμε ας θυμηθούμε ποιοι ήταν ο δεύτερος από τους τρεις πειρασμούς που έβαλε ο διάβολος στον Ιησού στην έρημο.

Ο δεύτερος πειρασμός του Ιησού Χριστού λοιπόν ήταν ο πειρασμός της πνευματικής επάρκειας και πνευματικής ανεξαρτησίας από τη Χάρη και την παρουσία του Θεού. Είναι ένα είδος πειρασμού «αυτοσυνειδησίας». Ο πανούργος διάβολος παραλαμβάνει τον Ιησού, μας αναφέρει ο Ευαγγελιστής Ματθαίος, και τον οδηγεί στον Ναό, όπου διατυπώνει μέσα σε ιερό μάλιστα χώρο τον πειρασμό του: «Εάν είσαι υιός του Θεού, πέσε κάτω από τη στέγη του Ναού, γιατί είναι γραμμένο ότι δε θα πάθεις τίποτε, αφού ο Θεός θα δώσει εντολή για Σένα στους αγγέλους Του και θα σε σηκώσουν στα χέρια τους» (Ματθ. 4, 6). Ο Χριστός στη συνέχεια αρνείται σύμφωνα με τον πειρασμό, να δοκιμάσει, τη σχέση Του με τον Θεό Πατέρα και να βεβαιωθεί για τον εαυτό Του και τις δυνατότητές Του.

Γράφει ο γνωστός θεολόγος Π. Τρεμπέλας «Αν τώρα ο πειρασμός αυτός μεταφερθεί στον χώρο του ανθρώπου και της ανθρώπινης κοινωνίας, τότε μπορούμε να αντιληφθούμε γιατί ο κόσμος και ο άνθρωπος σήμερα βρίσκεται σε κατάσταση ελλείψεως αυτογνωσίας και αυτοσυνειδησίας. Πόσες φορές ο κόσμος δεν αναζητά από την πίστη θαύματα για να πιστέψει; Ο Κύριος, όμως, δεν ενδίδει στον μεγάλο αυτό πειρασμό γιατί θέλει η πίστη του ανθρώπου να μη στηρίζεται σε θαυματουργικές πράξεις ή εξωτερικά τεκμήρια. Η πίστη στον Θεό, που είναι καρπός του Αγίου Πνεύματος, είναι ουσιαστικά μια ελεύθερη και αγαπητική αποδοχή που δικαιώνεται μόνο από τους καρπούς της.» Αυτό από μόνο του αναιρεί το επιχείρημα των Αγιορειτών και κάποιων Ιερέων που μάχονται με μανία το εμβόλιο.

Πέρα από τη θεολογική σκοπιά του θέματος οι «ορθόδοξοι» αρνητές» μπλέκουν προφητείες του Αγίου Κοσμά, με κάποια λόγια του Οσίου Παισίου και υποστηρίζουν με θέρμη ότι το εμβόλιο είναι το περίφημο σφράγισμα του Αντιχρίστου. Δεν μπορώ να μπω σε αυτή τη λογική γιατί ομολογώ ότι όσο και να έψαξα τα λεγόμενα και τις προφητείες που αναφέρονται στο περιβόητο σφράγισμα τα μονοπάτια οδηγούν σε συνωμοτικούς ατρόπους και παραθρησκευτικά γραφόμενα.

Ο φόβος και η αμφιβολία είναι στη φύση του ανθρώπου. Τη στιγμή που δίπλα μας άνθρωποι πεθαίνουν, υπάρχουν διάφοροι επιτήδειοι, που καρπώνονται τον δικαιολογημένο φόβο των ανεμβολίαστων για προσωπικό όφελος. Εξαιρετικό παράδειγμα, ο ιατρός Φαίδων Βοβόλης που από την αρχή της πανδημίας ήταν αρνητικός ως προς τη σοβαρότητα και την επικινδυνότητα του ιού και τώρα ιδρύει πολιτικό κόμμα με τον τίτλο «Ελεύθεροι Ξανά»

Η έρευνα, η πίστη στα επιστημονικά δεδομένα και το ψάξιμο θα βοηθήσουν όλους μας στη σωστή κατεύθυνση. Τα fake news, η πιστή υποταγή σε αντιεμβολιαστές ιερείς που οδηγεί στην αμφισβήτηση της επιστήμης από τη θρησκεία, η αλλοίωση ενός μοναδικού ελληνικότατου DNA, και άλλα τέτοια παράλογα οδηγεί στη λάθος κατεύθυνση και στο γκρεμό.

 


AgrinioStories
Τα ενυπόγραφα άρθρα δεν εκφράζουν απαραίτητα και τις θέσεις του site