7 Οκτωβρίου 2022

Περιβάλλον – 2ος κύκλος του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστας Σκρέκας
και η Γ.Γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου,
ανακοίνωσαν την έναρξη του 2ου κύκλου του «Κινούμαι Ηλεκτρικά»

Παρουσιάστηκε από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κώστα Σκρέκα και τη Γ.Γ. Ενέργειας και Ορυκτών Πρώτων Υλών, Αλεξάνδρα Σδούκου,μια ακόμα πρωτοβουλία που εντάσσεται στην απόφασή της κυβέρνησης για την Πράσινη Μετάβαση και για την όσο το δυνατόν πιο γρήγορη και πιο θαρραλέα διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στους δρόμους της χώρας μας.

Η πρωτοβουλία αφορά στον δεύτερο κύκλο του προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά», που κύριο σκοπό έχει να αυξήσει, καθοριστικά, όπως σημείωσε ο υπουργός, «τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που χρησιμοποιούν οι πολίτες, μέσα από μια σειρά κινήτρων που θεσμοθετούμε.»

«Νομίζω ότι όλοι έχουμε συνειδητοποιήσει επίσης ότι, ειδικά στα μεγάλα αστικά κέντρα της Πατρίδας μας, το πρόβλημα της ατμοσφαιρικής ρύπανσης έχει επιδεινωθεί τα τελευταία χρόνια, με κύριες αιτίες την παλαιότητα των περισσότερων οχημάτων και τον μικρό αριθμό κινητήρων αντιρρυπαντικής τεχνολογίας», σημείωσε και συνέχισε: «Η πρωτοβουλία “Κινούμαι Ηλεκτρικά” αποσκοπεί στη μείωση των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου, όπως περιγράφεται στο Εθνικό Σχέδιο για την Ενέργεια και το Κλίμα. Στο πλαίσιο αυτού του προγράμματος, η κυβέρνησή μας χορηγεί το «οικολογικό κίνητρο», δηλαδή μια επιδότηση για την αγορά ή την μίσθωση αμιγώς ηλεκτρικών οχημάτων, 100%, με ταυτόχρονη προαιρετική αλλά και επιδοτούμενη απόσυρση παλαιών οχημάτων.»

Να σημειώσουμε στο σημείο αυτό ότι η πλατφόρμα για τις αιτήσεις των ενδιαφερομένων, ανοιξε την Πέμπτη, 28 Ιουλίου και με την πρωτοβουλία αυτή, η κυβέρνηση δτοχεύει σε τέσσερις στόχους:

    • Την ανανέωση του στόλου οχημάτων ιδιωτικής κι επαγγελματικής χρήσης,
    • Την ανάπτυξη «έξυπνων» υποδομών επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων,
    • Τη μείωση εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και άλλων επιβλαβών ρύπων, και
    • Τη μεγάλη εξοικονόμηση στις τσέπες των πολιτών που θα επιλέξουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων.
    • Τα κίνητρα και οι επιδοτήσεις αγοράς ηλεκτρικών οχημάτων αυτοκινήτων, δικύκλων, και τρικύκλων στο νέο «Κινούμαι Ηλεκτρικά» είναι από τα ισχυρότερα στην Ευρώπη, κυμαίνονται ανά κατηγορία από 30% έως 40%.

Αναλυτικά:

  • Η αγορά ενός αμιγώς ηλεκτρικού αυτοκινήτου από ιδιώτη επιδοτείται κατά 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, έως του ποσού των 8.000 ευρώ, σε σχέση με τα 6.000 ευρώ του προηγούμενου κύκλου. Το ποσό των 8.000 ευρώ αυξάνεται κατά 1.000 ευρώ επιπλέον, εάν μαζί με την αγορά ηλεκτρικού οχήματος, ο ιδιώτης αποσύρει το αυτοκίνητο παλαιάς τεχνολογίας που κατέχει. Εάν, μάλιστα, αποφασίσει να αγοράσει -προαιρετικά – και να εγκαταστήσει ένα «έξυπνο» οικιακό σημείο επαναφόρτισης του οχήματός του, παίρνει επιπλέον επιδότηση άλλα 500 ευρώ. Σύνολο 9.500 ευρώ.
  • Η αγορά ηλεκτρικού δίκυκλου ή τρίκυκλου από ιδιώτη, επιδοτείται κατά 30% επί της λιανικής τιμής προ φόρων, έως τού ποσού των 1.300 ευρώ.
  • Εάν ένας ιδιώτης αποφασίσει να αγοράσει ηλεκτρικό μικροαυτοκίνητο, ή ένα ηλεκτρικό ποδήλατο, η επιδότηση ανέρχεται στο 40% με ανώτατα ποσά τις 3.000 και τα 800 ευρώ αντίστοιχα.
  • Για αγορές ή μισθώσεις ηλεκτρικών οχημάτων από εταιρείες ισχύουν τα ίδια ποσοστά επιδοτήσεωνενώ παράλληλα δίνεται η δυνατότητα στα νομικά πρόσωπα που προχωρούν σε μισθώσεις ηλεκτρικών οχημάτων με leasing, να επιλέξουν αν θα αποκτήσουν την κυριότητα των αυτοκινήτων μετά το πέρας της μίσθωσης, ή όχι. Ειδικά για εταιρείες που έχουν έδρα σε νησί, προβλέπεται πρόσθετη επιδότηση έως 4.000 ευρώ.

Για τους συμπολίτες μας με αναπηρία, το «οικολογικό κίνητρο» αυξάνεται κατά 1000 ευρώ για αγορά ηλεκτρικού οχήματος και 500 ευρώ για αγορά δίκυκλου. Η προσαύξηση των 1.000 και 500 ευρώ αντιστοίχως, ισχύει επίσης για τρίτεκνους και πολυτέκνους, καθώς και νέους έως 29 ετών για αγορά ηλεκτρικού αυτοκινήτου.

Ο συνολικός προϋπολογισμός του δεύτερου κύκλου του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» ανέρχεται σε 50 εκατομμύρια ευρώ

«Με αυτή την πρωτοβουλία μας, κάνουμε ένα ακόμα αποφασιστικό βήμα για την υλοποίηση των στόχων μας, που θυμίζω ότι είναι η μείωση εκπομπών αερίων κατά 55% έως το 2030, κατά 80% το 2040 και η κλιματική ουδετερότητα το 2050 σε σχέση με το 1990», ανέφερε ο Κώστας Σκρέκας.

 


AgrinioStories