27 Νοεμβρίου 2021

Καταγγελίες για «τρελές» αυξήσεις στο ρεύμα

Πλήθος καταγγελιών για αδικαιολόγητες αυξήσεις στο ηλεκτρικό ρεύμα
από 30% έως 170% έχει δεχτεί επίσημα το τελευταίο δίμηνο
>η Ένωση Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ)

Αυξήσεις-φωτιά σε λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας από 30% ως 170% περιλαμβάνουν καταγγελίες καταναλωτών το τελευταίο δίμηνο, σύμφωνα με δηλώσεις μελών της διοίκησης της Ένωσης Καταναλωτών Ποιότητα Ζωής (ΕΚΠΟΙΖΩ).

Όπως αποκάλυψε η Αντιπρόεδρος της Ένωσης Παναγιώτα Καλαποθαράκου κατά την διάρκεια ημερίδας που πραγματοποιήθηκε υπό την αιγίδα Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ), οι καταγγελίες για υπέρογκες αυξήσεις τους προηγούμενους μήνες είναι πολλές και αυξάνονται καθημερινά.

Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία των καταναλωτών, πρόκειται για καταγγελίες σε λογαριασμούς ενέργειας και αφορούν κυρίως σε αδικαιολόγητες χρεώσεις, καταχρηστικούς όρους (τα γνωστά και ως «ψιλά γράμματα»), αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, έλλειψη ενημέρωσης για τις ρήτρες αναπροσαρμογής, ασαφείς ή παραπλανητικούς ισχυρισμούς και πολυπλοκότητα των τιμολογίων, που εκδίδονται από παρόχους ενέργειας.

Την ύπαρξη πληθώρας καταγγελιών για υπέρογκες χρεώσεις επιβεβαίωσαν στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας, του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, ο Συνήγορος του Καταναλωτή και -εμμέσως πλην σαφώς- η διοίκηση της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ).

Λογαριασμοί-παζλ, χρεώσεις με «καπέλο»

Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή του υπουργείου Ανάπτυξης & Επενδύσεων, Σωτήρη Αναγνωστόπουλο, οι καταγγελίες των καταναλωτών εστιάζονται κυρίως στον τρόπο τιμολόγησης, το υψηλό ποσοστό των ρυθμιζόμενων χρεώσεων (αφορούν τη χρήση δικτύων, ΕΤΜΕΑΡ, κ.α.) καθώς και τη δυσκολία κατανόησης του περιεχομένων των συμβάσεων και των χρεώσεων στους λογαριασμούς που εκδίδονται από τις εταιρείες παροχής ενέργειας.

Από την πλευρά του ο Συνήγορος του Καταναλωτή Λευτέρης Ζαγορίτης αποκάλυψε ότι οι καταγγελίες των καταναλωτών αφορούν κυρίως στις χρεώσεις προμήθειας, τις ρήτρες αναπροσαρμογής και για αθέμιτες πρακτικές που προκαλούν σύγχυση στους πολίτες.

Όπως ανέφερε χαρακτηριστικά για την ύπαρξη ρήτρας αναπροσαρμογής σε ορισμένες περιπτώσεις δεν υπάρχει καμία ενημέρωση προς τους καταναλωτές οι οποίοι διαπιστώνουν στην συνέχεια από τους αυξημένους λογαριασμούς την ύπαρξή τους. Γι’ αυτό μάλιστα ο Συνήγορος του Καταναλωτή θα προχωρήσει σε δημοσιοποίηση των πρακτικών που είναι αντίθετες στο νόμο και νοθεύουν τον ανταγωνισμό με τους συνεπείς προμηθευτές.

Τέλος, ο Πρόεδρος της Ρυθμιστικής Αρχής Ενέργειας (ΡΑΕ) Αθανάσιος Δαγούμας δήλωσε πως είναι σε εξέλιξη η διερεύνηση του βαθμού συμμόρφωσης των προμηθευτών προς τις αποφάσεις της Αρχής για τη διασφάλιση διαφάνειας στις χρεώσεις και όταν ολοκληρωθεί η έρευνα θα υπάρξουν αναφορές αλλά και κυρώσεις.

Σημείωσε μάλιστα ότι στην ελληνική αγορά κυκλοφορούν 249 τιμολόγια ηλεκτρικής ενέργειας και 84 φυσικού αερίου, γεγονός που σημαίνει ότι ο ανταγωνισμός είναι έντονος αλλά εξαιτίας της διαφορετικότητας κάθε λογαριασμού η κατανόηση τους για τους καταναλωτές είναι δύσκολη και ακόμα δυσκολότερη η σύγκριση τους.

Αξίζει να σημειωθεί ότι μέσα στον επόμενο μήνα θα ολοκληρωθεί η διαβούλευση της ΡΑΕ για την τυποποίηση των εντύπων (συμβάσεις, λογαριασμοί) ενώ θα προχωρήσει επίσης η κατηγοριοποίηση των τιμολογίων ανάλογα με τη διαβάθμιση του κινδύνου που αναλαμβάνει ο καταναλωτής.

 


AgrinioStories | Δελτίο Τύπου