5 Δεκεμβρίου 2022

ΓΣΕΒΕΕ: Υπερχρεωμένες οι επιχειρήσεις της εστίασης

Σύμφωνα με τα στοιχεία έρευνας της ΓΣΕΒΕΕ
το μεγαλύτερο μέρος των επιχειρήσεων της εστίασης
βρίσκεται πλέον σε κατάσταση υπερχρέωσης.

Η έρευνα της ΓΣΕΒΕΕ για την εστίαση αποτυπώνει ίσως με τον πιο τραγικό τρόπο την κατάσταση υπάρχει στον κλάδο και η οποία έχει διαμορφωθεί από την περίοδο της καραντίνας και της πανδημίας, με τις πληγές που έχει αφήσει στους επαγγελματίες να μην έχουν ακόμα επουλωθεί.

O μεγαλύτερος όγκος των οφελών τους προέρχεται από την περίοδο της πανδημίας

Πιο αναλυτικά μία στις δυο επιχειρήσεις έχουν καθυστερημένες οφειλές είτε στον ΕΦΚΑ, είτε στην Εφορία, είτε προς τον ΟΑΕΕ, είτε σε προμηθευτές, είτε στην ΔΕΗ και σε ιδιώτες παρόχους ρεύματος, είτε και σε τρίτους.

Τα ποσοστά των χρεωμένων επιχειρήσεων ανά κατηγορία, σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, είναι από 40% και πάνω, ενώ υπάρχει και σημαντικό ποσοστό που οφείλει σε τράπεζες, σε ενοίκια, σε λοιπές χρεώσεις ακόμα και στο τηλέφωνο ή στις υπηρεσίες διαδικτύου.

Συγκεκριμένα, περισσότερες από μία στις δύο επιχειρήσεις του δείγματος έχουν καθυστερημένες οφειλές σε τουλάχιστον τρεις από τις ως άνω κατηγορίες υποχρεώσεων, ενώ τέσσερις στις δέκα επιχειρήσεις του δείγματος έχουν παράλληλα ληξιπρόθεσμες οφειλές τόσο προς την εφορία, όσο και προς τα ασφαλιστικά ταμεία.

Το όλο θέμα έχει την βάση του, σύμφωνα με τους επαγγελματίες του κλάδου από την περίοδο της πανδημίας, όταν ο κλάδος είχε παρατεταμένη καραντίνα και παρά τα χρηματοδοτικά εργαλεία που δόθηκαν από την κυβέρνηση, τα εργαλεία αυτά δεν αποδόθηκαν τελικά σε όλα τον επιχειρηματικό κόσμο της εστίασης, αλλά σε ένα μέρος αυτού.

Με λίγα λόγια δεν αξιοποιήθηκαν όπως έπρεπε, με ευθύνη και της κεντρικής πολιτικής κατεύθυνσης. Άλλωστε, σε ένα ποσοστό πάνω από το 80% των επιχειρήσεων αυτών τα χρέη τους συγκεντρώθηκαν κατά τη διάρκεια της πανδημίας και της καραντίνας όπου τα μαγαζιά τους ήταν κλειστά.

Μετά την καραντίνα ήρθε η ενεργειακή κρίση και οι ανατιμήσεις στα τρόφιμα που επέφερε την διπλή ζημιά της πτώσης της αγοραστικής κίνησης και της αύξησης των εξόδων για την λειτουργία μιας επιχείρησης και το «γλυκό» έδεσε.

Πλέον το μεγαλύτερο ποσοστό των επαγγελματιών του κλάδου δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις υποχρεώσεις του ή σε μέρος αυτών.

 


AgrinioStories