4 Ιουλίου 2022

Αγωγή Κεραμέως κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για το PISA

Αγωγή κατέθεσε η Κεραμέως κατά ΔΟΕ και ΟΛΜΕ για το PISA
για την αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα

Κατεπείγουσα αγωγή ενώπιον του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών κατέθεσε η Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων Νίκη Κεραμέως κατά της Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος (ΔΟΕ) και της Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ), ζητώντας να αναγνωριστεί ως παράνομη και καταχρηστική η κηρυχθείσα απεργία – αποχή από τις εξετάσεις διαγνωστικού χαρακτήρα για τους μαθητές/μαθήτριες της ΣΤ’ Τάξης των δημοτικών σχολείων και τους μαθητές/μαθήτριες της Γ’ Τάξης των γυμνασίων σε θέματα ευρύτερων/γενικών γνώσεων των γνωστικών αντικειμένων της Νεοελληνικής Γλώσσας και των Μαθηματικών – «Ελληνικής PISA» – που είναι προγραμματισμένες να πραγματοποιηθούν την Τετάρτη 18 Μαΐου 2022, δειγματοληπτικά σε 6.000 περίπου μαθητές και 300 σχολεία ανά τάξη. Η αγωγή θα εκδικαστεί σήμερα, Τρίτη, λόγω του κατεπείγοντος.

Το ζήτημα που εγείρεται αφορά την εφαρμογή ή μη ψηφισμένου Νόμου από τη Βουλή των Ελλήνων (Ν.4823/2021), τον οποίο οι συνδικαλιστικές ηγεσίες αυθαίρετα αποπειρώνται να καταργήσουν στην πράξη, αρνούμενες διαρκώς την οποιαδήποτε προσπάθεια βελτίωσης της ποιότητας της εκπαίδευσης.

Όπως υποστηρίζει η ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, με τις εν λόγω εξετάσεις θεσμοθετείται για πρώτη φορά στο εκπαιδευτικό μας σύστημα, ένα κατοχυρωμένο πλαίσιο που θα συλλέγει συστηματικά, δειγματοληπτικά, σε εθνικό επίπεδο και σε ανώνυμη βάση, μετρήσιμα στοιχεία για την ποιότητα της εκπαίδευσης, μέσω έγκυρης και αξιόπιστης διάγνωσης των γνώσεων, ικανοτήτων και δεξιοτήτων των μαθητών σε θέματα Γλώσσας – Κατανόησης Κειμένου και Μαθηματικών. Αλλά και η πρώτη φορά που το ΥΠΑΙΘ ζητά συντεταγμένα την άποψη των εκπαιδευτικών, ώστε να αξιοποιήσει τα αποτελέσματα αυτών των διαδικασιών για την καλύτερη χάραξη εκπαιδευτικής πολιτικής βάσει μετρήσιμων δεδομένων.

Η οπισθοδρομική στάση των συνδικαλιστικών ηγεσιών, αναφέρει η ανακοίνωση που εκδόθηκε από το υπουργείο, προκαλεί αλγεινή εντύπωση, καθώς οι ίδιες οι συνδικαλιστικές ηγεσίες, που έπρεπε να πρωτοστατούν διεκδικώντας σταθερά τη βελτίωση της εκπαίδευσης στη χώρα, θέτουν μονίμως προσκόμματα στις διεθνώς αποδεκτές μεθόδους αναβάθμισης του εκπαιδευτικού έργου. Αψηφούν συστηματικά ότι:

    • δεν μπορεί να υπάρξει βελτίωση χωρίς πρότερη αποτύπωση της υφιστάμενης κατάστασης με συγκεκριμένα, αντιπροσωπευτικά, μετρήσιμα στοιχεία,
    • η Ελλάδα αποτελεί μια από τις τελευταίες ανεπτυγμένες χώρες που δεν έχουν ως σήμερα έναν τέτοιο θεσμό (ενδεικτικά, παρόμοιοι θεσμοί λειτουργούν ήδη σε Γερμανία, Ιταλία, Γαλλία, Αυστρία, Ουγγαρία, Φινλανδία, Σουηδία, Κροατία, Τσεχία),
    • οι ενέργειες των συνδικαλιστικών ηγεσιών στρέφονται ευθέως κατά των μαθητών και του εκπαιδευτικού συστήματος εν συνόλω, παρεμποδίζοντας τη βελτίωσή του,
    • η εφαρμογή ψηφισθέντων νόμων στις ευνομούμενες χώρες δεν επαφίεται στις συνδικαλιστικές ηγεσίες,
    • ο διδακτικός τους ρόλος και η συνακόλουθη ευθύνη τους απέναντι στους μαθητές τους δε σταματά στην τάξη, αλλά συνεχίζεται και με το παράδειγμα και την ευρύτερη στάση τους.

Τι λέει η Διδασκαλικής Ομοσπονδίας Ελλάδος

«Η Τρομοκρατία ΔΕΝ ΘΑ ΠΕΡΑΣΕΙ», είναι  απάντησή της στην αγωγή Κεραμέως από την Διδασκαλική Ομοσπονδία Ελλάδας. «Η αντιδραστική αυτή εξέλιξη της προσφυγής της πολιτικής ηγεσίας του Υ.ΠΑΙ.Θ. και της κυβέρνησης της Ν.Δ., καθώς και ο αντιδημοκρατικός κατήφορος να σύρονται στα δικαστήρια οι εκπαιδευτικές Ομοσπονδίες Δ.Ο.Ε.-Ο.Λ.Μ.Ε. δε θα περάσει», υπογραμμίζουν οι δάσκαλοι. Καλούν σε μαζική συμμετοχή και συγκέντρωση στα δικαστήρια Ευελπίδων, στις 12:00 το μεσημέρι, στο κτίριο 5 αίθουσα 1 και γι’ αυτό η οπμοσπονδία έχει προκηρύξι 3ωρη διευκολυντική στάση εργασίας (3 τελευταίες ώρες του πρωινού προγράμματος και 3 πρώτες του απογευματινού). «Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα στην Απεργία», καταλήγει η ανακοίνωση της ΔΟΕ, «το Δημόσιο Σχολείο και τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών μας».

 

 

Προς την ίδια κατεύθυνση κινείται και η ανακοίνωση που εξέδωσε η Ομοσπονδίας Λειτουργών Μέσης Εκπαίδευσης (ΟΛΜΕ) «Οι εκπαιδευτικοί ονειρευόμαστε ένα δημόσιο, δωρεάν, συμπεριληπτικό, δημοκρατικό και συνεχώς βελτιούμενο σχολείο για όλα τα παιδιά. Ένα σχολείο που θα στοχεύει στην ολόπλευρη ανάπτυξη και ουσιαστική καλλιέργεια του συνόλου της μαθητικής κοινότητας.

Κηρύσσουμε πανελλαδική 3ωρη στάση εργασίας (8-11πμ) στις 18 Μαΐου, ημέρα διεξαγωγής των εξετάσεων και καλούμε τα μέλη μας να μην συμμετάσχουν στις διαδικασίες διεξαγωγής του ελληνικού προγράμματος PISA. Καλούμε τις ΕΛΜΕ της χώρας να προκηρύξουν, όπου χρειάζεται, συμπληρωματική 3ωρη στάση (11-2μμ) και να ενημερώσουν άμεσα τους Συλλόγους Γονέων και Κηδεμόνων των εμπλεκομένων σχολείων για τις συνέπειες του προγράμματος PISA.»

ΣΧΕΤΙΚΑ ΜΕ ΤΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ PISA

Τι είναι ο διαγωνισμός PISA και που βρίσκεται η Ελλάδα

Ο διεθνής διαγωνισμός PISA (Program for International Student Assessment) του διεθνούς ΟΟΣΑ οργανώνεται ανά τριετία και σε αυτόν μετριούνται τρεις δεξιότητες που πρέπει να έχουν οι μαθητές ολοκληρώνοντας την υποχρεωτική εκπαίδευση, δηλαδή έως τα 16 χρόνια τους, αναφορικά με την κατανόηση κειμένου, τα μαθηματικά και τις φυσικές επιστήμες. Στο πρόγραμμα συμμετέχουν εβδομήντα οκτώ χώρεςκαι επί το πλείστον τις πρώτες θέσεις καταλαμβάνουν η Κίνα, η Σιγκαπούρη, το Χονγκ Κονγκ, η Ιαπωνία και η Εσθονίας. Σε καλύτερες θέσεις από την Ελλάδα βρίσκονται η Σλοβενία, το Βέλγιο, η Πορτογαλία, η Κροατία, η Λετονία, η Ουγγαρία, η Λιθουανία, η Λευκορωσία, η Ουκρανία,η  Τουρκία και η Σλοβακία.

 


AgrinioStories | Επιμέλεια Λ. Τηλιγάδας